Aktuális akciók
Pünkösdi ajánlatokPünkösdi ajánlatok Tavaszi akciókTavaszi akciók Szenior és gyógykúra ajánlatokSzenior és gyógykúra ajánlatok További ajánlatok

Minden napra egy tipp, hogy lendületesen induljon az új esztendő

2016. 12. 24. 07:40
Forrás: termalfurdo.hu
Egészség
Itt a karácsony, jön a megérdemelt év végi pihenés időszaka. Következzen minden napra egy -egy nagyszerű tipp, amitől egészségesebben és vidámabban telik a téli szünet.
Az ünnepi időszak sok finom étel és ital mellé sok lustálkodást is hoz. Nem árt vigyázni, mert ha túlzásba visszük, nem csak pár plusz kilót kapunk nem várt ajándékként, de a januári újrakezdés is nagyon nehezünkre esik majd. Nem kell megtagadni magunktól az ünnep örömeit, elég pár apróságra odafigyelni és máris jobban indul az év.
December 24-e még a sürgés-forgás, a karácsonyi készülődés időszaka. Másnap viszont már nem árt odafigyelni magunkra. Tippünk december 25-ére: Élvezzük lassan, megfontoltan a karácsonyi ételeket! Ha időt hagyunk magunknak az étkezésre és lassan fogyasztjuk el a karácsonyi csemegét, nemcsak az ízét érezzük jobban, de akár 20 százalékkal is csökkenthetjük a bevitt kalória mennyiségét.
A második karácsonyi napon, december 26-án menjünk sétálni! Itt az ideje, hogy egy vidám, laza családi séta során elégessük az ünnepi süteményekkel bevitt kalóriák egy részét. A friss levegő ráadásul felfrissíti az agyat és elűzi a bacilusokat. Menjünk, nézzünk szét a városban, csodáljuk meg a karácsonyi fényeket, élvezzük az ünnepi hangulatot a szabad levegőn.
Hiszik vagy sem, a nevetés és a jókedv is hozzájárul az egészséges szívműködéshez. Az Amerikai Kardiológusok Szövetsége nemrég tett közzé egy tanulmányt, mely szerint a nevetés csökkenti a vérnyomást és a koleszterinszintet és erősíti az immunrendszert. Úgyhogy december 27-re jöjjön egy kis vidámság, induljon moziba a család, jöhet egy vígjáték vagy egy családi animációs film mindenki derült örömére!
December 28-ra már valami komolyabb mozgást is érdemes beiktatni, persze még mindig karácsonyi hangulatban. Aki szokott korcsolyázni, tudja, hogy kiváló kardió gyakorlat, javítja az egyensúlyt és a koordinációt. Szedjük össze a családot és induljuk korcsolyázni! Aki még nem próbálta, annak is érdemes tenni egy kísérletet, nem ördöngösség és nagyon sok örömet hozhat még a télre!  
December 29-re válasszunk magunknak valami egészséges csemegét! Kitűnő ötlet például egy kis diót vagy gesztenyét falatozni, amelyek nemcsak tipikus karácsonyi eledelek, de nagyon egészségesek is. A gesztenye alacsony zsírtartalmú, tápanyagokban gazdag, a dió olaja pedig véd a korai öregedéstől és csökkenti a szívbetegségek kockázatát is.
Az év utolsó előtti napján, december 30-án ajándékozzuk meg magunkat a termálfürdő, a wellness, a spa örömeivel! A meleg gyógyvíz nemcsak kellemes és üdítő, de segíthet a méregtelenítésben és az immunrendszer erősítésében is. Ha a fürdőzés mellé még egy szépítő vagy regeneráló wellness kezeléssel vagy masszázzsal is megajándékozzuk magunkat, teljes lesz az élvezet.
December 31-e az önfeledt bulizás, jókedv ideje. Érdemes erre már reggel és napközben is gondolni, felkészíteni szervezetünket az esti kikapcsolódásra. Aludjunk többet, napközben sétáljunk egy nagyot, majd pedig sziesztázzunk egy jót a délután folyamán, mielőtt pedig a buliba indulnánk, mindenképp együnk pár falatot.
Január elseje az újévi fogadalmak, a nagy ígéretek ideje. Sokan mondják, hogy semmi értelme ezeknek, hiszen az ember úgyis megszegi őket. Viszont bármilyen gyarlók vagyunk is, azért a fogadalom egy kis részben mindig teljesül. Írjunk tehát minél hosszabb listát, mi mindent vállalunk az új esztendőre, ha csak a tizede teljesül, máris többet értünk el, mintha nem fogadtunk volna meg semmit!

Szóljon hozzá