Aktuális akciók
Évindító akciókÉvindító akciók Romantikus ajánlatokRomantikus ajánlatok Húsvéti ajánlatokHúsvéti ajánlatok További ajánlatok

Tuti tippek újévi újrakezdőknek

2017. 01. 01. 16:50
Forrás: termalfurdo.hu
Egészség
Itt az új esztendő, amely minden évben a nagy ígéretek és fogadalmak ideje. Ezek között általában első helyen szerepel az életmódváltásra, fogyókúrára, több mozgásra vonatkozó ígéret. Igen ám, de vajon melyik fogyókúrás módszert válasszuk, és vajon mit tegyünk, hogy elszántságunk ne lankadjon? Ehhez gyűjtöttünk néhány jó tanácsot.
Az újságok és magazinok egészségrovatát olvasva már-már egy teniszmérkőzés kellős közepén érezheti magát az ember, ha fogyókúrázni szeretne. Egyik nap arról értesülünk, hogy a szénhidrát borzalmas, a zsírral viszont semmi gond, másnap pedig már valaki más „le is üti” ezt a labdát. Évekig, évtizedekig is eltarthat, mire eredményt hoz ez a vita. Elképzelhető tehát, hogy a cukoradagok mérlegelése és a zsírfoltok felitatása helyett inkább valami másra kell koncentrálni, ha fogyókúrát tervezünk: a bevitt kalória mennyiségére és a mozgásra.

Nem a zsír vagy a cukor a lényeg

Néhány éve különleges kísérletet végeztek egy amerikai egyetemen. Két hasonló testsúlyú, hasonló életvitelt folytató csoporton két különböző diétát teszteltek. Az első diéta szénhidráttartalma alacsony, zsírtartalma pedig magas volt, az energiatartalom 15%-a szénhidrátból, 53%-a zsírból, 32 %-a pedig fehérjéből származott. A második diéta szénhidrátban gazdag, de zsírszegény volt, a kalóriaérték 45 %-a szénhidrátból, 26 %-a zsírból, a maradék fehérjéből származott. Amikor hat hét után az önkéntesek mérlegre álltak, az eredmény meglepő volt: mindannyian közel ugyanannyi súlytól és zsírtól szabadultak meg. Semmi más nem számított csak az energia bevitel és a ledolgozott kalóriák mennyisége.

A legfontosabb a mozgás

Aki tehát az új esztendővel új életmódra szeretné hangolni magát, vagy csak egyszerűen úgy döntött, „márpedig formába hozza magát” a nyári vakációra, annak nem kell mást tennie, mint egy kicsit csökkenteni az adagokat és mozogni. A folyamatot természetesen segíti, ha inkább olyan élelmiszereket fogyasztunk, melyek könnyen emészthetőek vagy – egészséges mértékkel – tovább csökkentjük a bevitt kalóriamennyiségét. A legnehezebb talán a fogyókúra kezdeti időszaka, amikor be kell indítani a fogyást, ami bizony néha nem megy túl könnyen. Nagyon sokan ilyenkor, az eredmény hiányában adják fel elhatározásukat és hagyják abba a fogyókúrát. Ne tegyék, legyenek kitartóak!

A fogyás beindítható

A gyorsabb eredmény elérése érdekében mondunk néhány trükköt, melyek segíthetnek beindítani a fogyást és megtartani a lelkesedést.
1. Reggelizzen kétszer! Hagyja a kalóriában gazdag löncsöt másra, helyette fogyasszon inkább gabonapelyhet, gyümölcsöt, vagy egy szelet teljes kiőrlésű kenyeret sovány hússal. Ugyanúgy kibírja majd a következő étkezésig, sőt, sokkal jobban vág majd az agya, mintha teleette volna magát.
2. A hét minden napján fordítson plusz tizenöt percet testmozgásra. Tökéletesen megteszi a lakóhelye, munkahelye környékén tett élénk tempójú séta vagy néhány emeletnyi lépcsőzés. Olyan napszakban próbálja mozgásra fordítani ezt az időt, amikor amúgy passzívan múlatná a perceket.
3. A kutatások azt is kimutatták, hogy akiket arra kérnek, hogy jegyezzék fel, mit esznek a nap folyamán, szinte minden esetben fogyni kezdenek – még akkor is, ha nem fogyókúráznak tudatosan. Aki ugyanis naplót vezet, sokkal inkább tudatában van, hogy mit eszik. Ráadásul, ha tudja, hogy minden morzsát gondosan fel kell jegyeznie, kétszer is meggondolja, bekapjon-e még egy sütit is a reggeli kávészünetben.
4. Igyon sok folyadékot (vizet, gyógyteát). Nagyon sokszor, ha éhesek vagyunk, segít egy-egy pohár innivaló és már tompul is az érzet, még akár órákkal is eltolható a következő étkezés ideje.
5. S végül a legfontosabb, ne hagyja magát elcsábítani. Bármivel kínálja is a környezete, bármit lát is maga körül, ne csábuljon el még egy-egy finom kóstoló falatnak se. Ha kell, a diéta első hetében inkább egyedül egyen, később már – az eredményt látva – könnyebb lesz visszautasítani az áhított ínyencségeket.

Szóljon hozzá