Quantcast

Aktuális akciók
Tavaszi akciók Tavaszi akciók Tavaszi fürdőtippekTavaszi fürdőtippek

Lillafüred: wellnessfürdő és pihenés fenséges környezetben

2013. 04. 25. 11:47
Szerző: Tarlós Adrienn  Forrás: termalfurdo.hu
Hotelvilág
A közelmúltban felújított lillafüredi Palotaszálló festői környezete és kibővített wellness-részlege a fenséges kényeztetés ígéretével kecsegtet. Vajon mennyiben valósul meg ez az ígéret? Elmentünk és kipróbáltuk.
Lillafüred Pestről legegyszerűbben talán Miskolc irányából az M3-as autópályáról és a 3-as főútról közelíthető meg, de mi Füzesabonynál letértünk a főútról, hogy útba ejtsük a Szépasszonyvölgyet. Ez az irány kifejezetten jó választás azoknak, akik szeretik a jó borokat, a finom ételeket vagy csak szívesen nyújtóztatják ki a lábukat a hosszú, jó kétórás út során.
Kis kitérő után az erdős vidék szerpentinén folytattuk utunkat Lillafüred felé. Így már utazás közben élvezhettük a Bükk-hegység festői környezetét, ami végigkísért bennünket egészen a Palotaszálló épületéig.
A lillafüredi Palotaszálló eklektikus stílusban, kifejezetten szállodának épült, története az első világháborúig nyúlik vissza. Érkezésünkkor rögtön szembetűnt, hogy a közelmúltban számos felújítás zajlott itt: a szálloda szépen rekonstruált belső tere, egyszerű, de kényelmes szobái és ápolt kertje mind azt mutatják, az itt dolgozók valóban törekszenek arra, hogy megtartsák a szálló jellegéből és a természetes környezet szépségéből adódó idillikus hangulatot.
Egyébként ez a különleges nyugalmat árasztó hangulat jelenti nemcsak a szálló, de Lillafüred és a környék fő vonzerejét is. Ebben pedig nemcsak az emberi építmények, hanem a természeti adottságot is nagy szerepet játszanak. A szálloda ablakából gyönyörű kilátás nyílik a parkra, a Hámori-tóra és a Szinva patak völgyére, így ki sem kell tennünk a lábunkat a szálloda területéről, hogy a festői környezetben gyönyörködhessünk.
Ugyanakkor a környék nagyszámú turistaútvonala hosszabb és rövidebb kirándulási lehetőséget biztosít azok számára is, akik az aktív pihenés hívei. Mi ebbe a csoportba tartozunk, így itt eltöltött öt napunk során ellátogattunk a Szeleta-barlanghoz, a Diósgyőri várhoz, egy napos kirándulást tettünk Szilvásváradon, bezakatoltunk a kisvasúttal Miskolcra, illetve Garadna irányába is ellátogattunk. Utóbbi híres egyedi módon fűszerezett, különlegesen elkészített pisztrángjáról. Sajnos ezt mi nem tudtuk megkóstolni, mert a pisztrángot árusító helyek csak májusban nyitnak. Azoknak, akik viszont a nyári időszakban látogatnak ide, a helyiek által ajánlott, kötelező program. Mi kárpótlásként visszautunk során meglátogattuk hazánk egyetlen kohóipari műemlékét, a massai őskohót.
A hely másik fő jellegzetességét a Palotaszálló wellness-centruma jelenti. A közelmúltban felújított wellness-részlegbe belépve a legszembetűnőbb talán az, hogy alapterületét tekintve tényleg lényegesen nagyobb, mint az átlagos szállodákban megszokottak, sőt emellett meglehetősen sokféle szolgáltatást is nyújt. Széles masszázskínálatával akár szó szerint tetőtől talpig végigmasszíroztathatja magát az idelátogató, sőt kipróbálhatja a lávaköves és az aromaterápiás masszázs számos lehetőségét is.
A kifejezetten relaxációs céllal érkezők számára a pezsgőfürdő, a szabadtéri napozóterasz, és a csendes wellness részleg élménymedencéje vízsugaras masszázsával garantálja az ellazulást. Utóbbiban nekem különösen tetszett, hogy a helyiséget az épület 3 üvegkupoláján természetes fénnyel világították be, így bent is élvezhettük a természetes napsütést.
A relaxáció mellett nem elhanyagolhatóak a wellness-részleg gyógyító célú szolgáltatásai, mint a tisztító hatása miatt kifejezett légúti betegségek kezelésére alkalmas sókamra vagy a gőzfürdő és a különböző típusú szaunák. A szaunák széles választéka lehetőséget teremt az relaxációra mindenkinek, akik szeretnek izzadni és bírják a száraz gőz 80-90 °C-os hőségét, illetve azoknak is, akik inkább a magasabb relatív páratartalmú és kevésbé meleg (40-60 °C-os) gőzfürdőzést részesítik előnyben.
Összességében azoknak, akik tervezik, hogy a Palotaszállóban szállnak meg, mindenképpen ajánlani tudom a helyet. Az itt eltöltött 5 nap alatt talán az egyetlen negatív tapasztalatom a ma is zajló felújítások miatt volt. Annak ugyanis, aki a közeljövőben látogat ide, számolnia kell azzal, hogy a függőkerti munkálatok miatt nem lehet közvetlenül gyalogosan lejutni a Lillafüredre, maximum csak hatalmas kerülővel, járda hiányában az úttesten.
Bár a lillafüredi Palotaszálló nem tartozik az olcsó szállodák közé, de tény, hogy a pénzünkért tényleg különleges élményt kapunk. Kirándulni a festői környéken, utána pedig lazításképpen beülni a wellnessrészlegébe, majd egy jóízűt vacsorázni a szálloda kiváló éttermében valóban képes kiragadni az embert a nyüzsgő mindennapokból.
Iratkozzon fel értesítéseinkre, hogy ne maradjon le a fürdőkkel, fürdővárosokkal kapcsolatos legfontosabb és legfrissebb hírekről! Kattintson az alábbi gombra...