Aktuális akciók
Évindító akciókÉvindító akciók Romantikus ajánlatokRomantikus ajánlatok Húsvéti ajánlatokHúsvéti ajánlatok További ajánlatok

Hét ok, amiért érdemes rendszeresen szaunázni

2017. 02. 14. 19:40
Forrás: termalfurdo.hu
Wellness
A szauna méregtelenítő, testet-lelket regeneráló hatása évszázadok, sőt évezredek óta jól ismert. Aki eddig nem járt rendszeresen szaunába, vagy nem próbálta az infrakabin jótékony hatását, annak adunk most hét jó okot, hogy rászokjon az izzasztókamra rendszeres használatára.
Már az ókori Római Birodalom katonái is a forró gőzben pihentették megfáradt tagjaikat, de a görög tudós, Hippokratész tollából is olvashatunk szauna jelenséget méltató sorokat. Most ezt mi is megtesszük.

1. Hatákony módszer a stressz csökkentésére

A túlhajszolt életmód, az egészségtelen ételek, a kevés alvás és a túlzott koffeinfogyasztás mellett szervezetünk sokszor nehezen bírja a megpróbáltatásokat. Állandó küzdelmét stressz, folytonos idegeskedés és nyugtalanság kíséri. A szauna forrósága – azon felül, hogy segíti a méregtelenítést – kényszeríti testünket és szellemünket a pihenésre, a megnyugvásra, a relaxációra. A szaunában töltött idő alatt nem gondolunk másra, kint hagyjuk a külvilágot, így agyunk is pihenhet egy kicsit.

2. Segít a hormonális egyensúly biztosításában

Azzal, hogy csökkenti a stresszt, a szaunázás segít egyensúlyban tartani hormonháztartásunkat. Ha a stressz hormonok (kortizol) mennyisége megfelelően alakul, az jó hatással van a pajzsmirigy működésére, valamint a tesztoszteron és ösztrogén termelésére is.

3. Támogatja a regenerációt

Több tanulmány is kimutatta, hogy az infraszauna használata segíti a sebgyógyulást, javítja a bőrszövet állapotát, hatékony segítséget nyújt bőrbetegségek kezelésében. A legújabb kutatások szerint a retina sérülései, a látás zavarok is jól kezelhetők a szauna és infraszauna használatával.

4. A fiatalság forrása

Tapasztalatok szerint a szauna segíthet csökkenteni az öregedés jeleit, és rendszeres alkalmazásával a bőr egészségesebb és fiatalosabb lesz. Ha hagyományos finn szaunát használunk, akkor az izzadás segíti a bőr sejtjeinek megújulását, csökkenti a gyulladást. Infraszauna használata esetén a fény stimulálja a kollagén és elasztán termelést, melynek köszönhetően a bőr feszesebb lesz, könnyebben eltűnik a stria és a narancsbőr.

5. Szauna használatával a fogyás is könnyebb

Amikor a forró kamrában ülünk, nő a pulzusszámunk, de csökken a vérnyomásunk. A szauna használata növeli az oxigénellátást és gyorsítja az anyagcserét. Az egész folyamat nagyon hasonlít a kardió edzések által létrehozott hatáshoz. Így a szauna – természetesen a mozgás mellett és nem helyett – növeli a fogyókúránk és edzéstervünk hatékonyságát.

6. Csökkenti a szívbetegség kialakulásának kockázatát

Amikor a forró szaunában ülünk, testhőmérsékletünk emelkedik, ereink kitágulnak, ez pedig növeli a vér áramlását. Ennek köszönhetően több oxigén jut az agyba, ráadásul a vér által szállított tápanyagok is könnyebben eljutnak rendetetési helyükre. Azzal, hogy a szauna csökkentheti a vérnyomást, növeli az oxigénellátást és a vérkeringést, a szívünk egészségét is támogatja. Ugyanezen pozitív hatások miatt a szaunázás ugyanolyan hatásosan növeli a szív teljesítményét és hozza egyensúlyba működését, mint a mozgás.

7.  Hétköznapi betegségek megelőzésben is hatékony

Azzal, hogy fokozza a szervezet méregtelenítését és erősíti az immunrendszert, a szauna segít távol tartani a tél végi, tavasz eleji időszak mumusát, a megfázást és az influenzát. Testünknek alkalmazkodni kell a gyors hőmérséklet-ingadozáshoz, így szervezetünk megedződik, könnyebben viseli majd a megpróbáltatásokat.

Szóljon hozzá