Aktuális akciók

2019. 06. 22. 20:43
Forrás: termalfurdo.hu
Útitárs
Festői környezetben evezhetünk Miskolcon és Budapesten is, de csónakázhatunk akár egy strand mellett és romantikus szigetek között. Összeszedtük, mely helyeket nem érdemes kihagyni.

Tisza-tó

Nagyszerű környezetvédő kezdeményezés indult Tiszafüreden, a Tisza-tavon, ahol fél napig is ingyen használhatjuk a kenukat az Albatrosz kikötőből kiindulva, ha segítünk egy zsák szemetet összeszedni a tóból. Gyönyörű, érintetlen vadvízi élővilág vesz minket körül, ha elindulunk a kalandos Tisza-tavi túrán. Igazi felfedező túra hatalmas virágmezők, hullámzó sásréteg, mesebeli nádasszigetek között, izgalmas útvonalon. Nagyobb baráti társasággal is útnak indulhatunk, akár 10 fővel, vezetővel, de akár egyedül is evezhetünk.
Csónakázzunk Magyarország legszebb tavain
Tisza-tó (kép forrása: Wikipédia)

Délegyházi-tavak

A tórendszer legnagyobb strandja Budapesttől 27 km-re, a Nomád parton található. A tiszta, igényesen karbantartott parttal szemben lakatlan szigetek várják a látogatókat. A délegyházi tórendszer vízi paradicsom, ahol bárki talál kedvére valót: a horgászok, a lazulni vágyók, a sportok szerelmesei. Aki egy kicsit aktívabb tevékenységgel ütné el a napot az csónakban vagy vízibiciklire ülhet, de akár szörfre is pattanhat.
Csónakázzunk Magyarország legszebb tavain
Délegyházi-tavak (kép forrása: delegyhaza.lap.hu)

Városligeti-tó

A fővárosiak kedvence a Vajdahunyad vár mellett csillogó, mesterségesen kialakított Városligeti-tó, amely télen a városligeti műjégpálya alapját adja, csodaszép panorámát ígér a kis várral, a zöldövezettel és a jégpálya épületével. Tavasztól csónakokkal, kenukkal, vízibiciklivel vehetjük a tavat, minden nap 10 órától sötétedésig, teljesen más perspektívából fedezhetjük fel a környező ligetet.
Csónakázzunk Magyarország legszebb tavain
Városligeti-tó (kép forrása: gyerekprogramok.info)

Szombathelyi csónakázó- és horgásztó

Szombathely egyik legszebb és legromantikusabb helyszíne a Csónakázótó, melynek kis szigetére 50 méter hosszú hídon át sétálhatunk, akár éjszakai kivilágítás mellett is. Nemcsak a helyiek kedvelt kirándulóhelye, a szomszédban strandoló turisták is szívesen keresik fel, már csak azért is, mert márciustól októberig csónakot és vízibiciklit is bérelhetünk.
Csónakázzunk Magyarország legszebb tavain
Szombathelyi Csónakázó- és Horgásztó (kép forrása: vasivizeken.hu)

Csónakázó-tó Miskolctapolca

A miskolctapolcai park és csónakázó tó a fürdőváros központja és "tüdeje", természetvédelem alatt álló terület. A város ősparkjában, a Barlangfürdő szomszédságában található kis tavon csónakot és vízibiciklit is lehet bérelni. Jó idő esetén még szeptemberben is a hét minden napján 10 és 19 óra között várják a vendégeket. Régi képeslapokon égerfákkal borított kis szigetek emelkedtek ki belőle, ami napjainkban is megtalálható. Érdekesség, hogy a medrében lévő víz átlagosan 7,5 naponként teljesen kicserélődik.

Hámori-tó

Lillafüreden találjuk a mesebeli Hámori-tavat, mely a Garadna völgyében, a Szinva patak mésztufagátjának duzzasztó hatása miatt keletkezett. A smaragdszínű víztükrön a hegyek ölelésében csónakkal is lehet közlekedni, a tó minden évszakban különleges hangulatot áraszt. A tavat körülvevő hegyek csónakázás közben nyújtják a legszebb látványt, ilyen panoráma sehonnan máshonnan nem élvezhető. A kölcsönzőt, ahonnan útnak indulhatunk a Palotaszálló mellett találjuk.

Deseda-tó

Kaposvártól északra található Magyarország leghosszabb mesterséges tava, a Deseda-tó, melynek erdővel, mezővel tarkított környezete a kirándulóknak és a vízi sportok szerelmeseinek egyaránt kellemes időtöltést nyújt. Egyik oldalán a város, másikon a természet. A tóban nemcsak csónakázni lehet, de sokféle más vízi sport is kipróbálható. A Fekete István Látogatóközpont mellett madármegfigyelőt, szitakötőházat, teknős-lest, madárkifutót hajókikötőt, vízi játszóteret is kialakítottak, és egy 14 kilométeres ökoturisztikai gyalogút is létesült.
Csónakázzunk Magyarország legszebb tavain
Deseda-tó (Fotó: Gulyás Attila)
A nyitóképen a Hámori-tó látható. A kép forrása: Wikipedia.

Ha van véleménye, kérdése a cikkel kapcsolatban, szóljon hozzá a Facebookon. Kattintson ide