Aktuális akciók
Évindító akciókÉvindító akciók Romantikus ajánlatokRomantikus ajánlatok Húsvéti ajánlatokHúsvéti ajánlatok További ajánlatok

Hat reggeli tipp, az újévi fogadalmak sikeréért

2017. 01. 03. 07:30
Forrás: termalfurdo.hu
Egészség
Januári fogadalmaink sokszor azért fulladnak kudarcba néhány hét alatt, mert a hétköznapi hajtás, a munka, a családi teendők mellett nem tudunk elég időt fordítani magunkra. Van egy jó ötletünk: tegyen az újévi életmódváltásért még reggel, felkelés után, meglátja még a napi rutin is sokkal könnyebben megy majd. Hogyan csinálja? Adunk néhány ötletet!
Új év, új élet – szoktuk mondani. Az induló esztendő fogadalmai között, szinte mindig szerepel a „le fogok fogyni”, „többet sportolok” és a „változtatok az életmódomon” ígéret. Idén ezzel a pár tippel sikeresebben tarthat ki a kezdeti lendület.

1. Menjen ki a szabad levegőre!

A reggeli napfény (még ha télen gyengébb is), segít beállítani a szervezet biológiai óráját, ami nagyban hozzájárul az éhséget és jóllakottságot érzésének valamint a megfelelő anyagcserének a beállításában. Nem kell órákat tölteni odakint, elég egy rövid futás a háztömb körül, egy séta a kutyával, vagy (szigorúan meleg ruhában) néhány testgyakorlat a teraszon. A néhány percnyi szabad levegőn végzett mozgás után sokkal könnyedebben folytatjuk majd a reggeli tornát a lakás falain belül.

2. Időzítse reggelre az edzést!

Kutatások és felmérések kimutatták, hogy a reggeli edzés időpontját sokkal könnyebben tartják be az emberek. Ha felkelés után, még munka előtt megyünk edzeni, vagy ekkorra időzítjük az otthoni gyakorlatsort, sokkal kevesebb az esélye, hogy elblicceljük a feladatot, reggel ugyanis sokkal kevesebb zavaró esemény, hátráltató tényező akadályoz minket az edzésprogram végrehajtásában. Ráadásul egy nemrég végzett tanulmány kimutatta, hogy aki már kora reggel rászánja magát a mozgásra, az sokkal aktívabb a nap folyamán.

3. Fogyasszon fehérjében gazdag reggelit!

Régóta ismert tény, hogy egy jó reggeli nemcsak a napunkat alapozza meg, de nagyban támogatja a diétát is. Nemrég egy tanulmány azt is kimutatta, hogy aki szénhidrát helyett fehérjében gazdag reggelit fogyaszt, sokkal később lesz éhes, ráadásul nem kívánja annyira a kalóriadús ételeket. Nem kell semmi ördöngösségre gondolni, elég, ha a reggeli péksütemény helyett mostantól rántottát, vagy tükörtojást fogyasztunk, lehetőleg minél több zöldség kíséretében.

4. Mérje magát!

Sokáig azt tanácsolták a szakemberek, hogy a fogyókúra idején nem méricskéljük a testsúlyunkat, ne foglalkozzunk a dekagrammokkal és a kilókkal, csak csináljuk végig szépen, szorgalmasan, amit elterveztünk. Mára számos tanulmány igazolta, hogy segíti a fogyást, ha sokszor állunk a mérlegre. A kutatók arra a következtetésre jutott, hogy a napi mérés (vagy akár napi többszöri mérés) segíti az önkontrollt és nagyon komoly motivációt ad a diéta folytatásához. Ha látjuk, hogy egy-két nap mozgás és csökkentett kalória bevitel máris hoz némi eredményt, sokkal nagyobb lelkesedéssel indulunk újra edzeni, vagy hagyjuk ki az édességet ebéd után.

5. Aludjon eleget!

Az alvás nemcsak a mindennapi teendőink elvégzésem és alkotói munkában segít, de a diétát is megkönnyíti. Most mondhatják, hogy „de ha korán kelünk az edzés miatt, hogy aludjuk ki magunkat”, de a válasz erre is egyszerű, le kell feküdni időben. Higgyék el, megéri: a kutatások szerint, aki eleget alszik, annak csökken az étvágya, ráadásul sokkal kevésbé kívánja az édességet vagy a nassolni valót, mint azok, akik fáradtak. Alvásszakértők legalább hét óra alvást javasolnak minden nap, ez segít beállítani a szervezet egyensúlyát.

6. Értékelje az élet apró örömeit is!

Kicsit idealistának tűnhet ez az utolsó tanács, azonban nagyon sokat javít testi lelki egyensúlyunkon, ha nem „morgolódunk” állandóan, ha észrevesszük a minket körülvevő pozitív dolgokat. Ha értékeljük az apróbb sikereket, több erőnk lesz a további feladatok legyőzéséhez, a diétához és a napi mozgáshoz is. Amikor reggel felébredt, vegye sorra a jó dolgokat, amik előző nap történtek önnel és gondolja át, hogyan kell végigcsinálnia a napját, hogy jó eredményeket érjen el. Meglátja, egy-két hét után sokkal jobb színben látja majd a világot.

Szóljon hozzá