Quantcast

Aktuális akciók
Tavaszi akciók Tavaszi akciók Tavaszi fürdőtippekTavaszi fürdőtippek Nyugdíjas álomszállásokNyugdíjas álomszállások

7 hiba, amit rögtön észrevesznek a vendégek egy szállodában

2024. 03. 14. 10:23
Forrás: termalfurdo.hu
Útitárs

Szállásadóként számos tényezőt kell figyelembe vennünk annak érdekében, hogy maradéktalanul pozitív élményt nyújtsunk vendégeinknek. A higiéniai kívánalmaktól a vendégkapcsolatokig számos területen csúszhatnak be kisebb-nagyobb hibák, amelyek – ha nem küszöböljük ki őket mielőbb – gyorsan rombolhatják szállodánk hírnevét, és hosszabb távon akár a visszatérő vendégek elvesztéséhez is vezethetnek.

Az alábbiakban bemutatunk hét gyakori hibát, amelyeket mindenképp érdemes elkerülnünk annak érdekében, hogy vendégeink elégetettek legyenek szálláshelyünkkel.

Mik az általános vendégelvárások a szálláshelyekkel szemben?

Habár a szálláshely típusától függően igencsak eltérő lehet, hogy a vendégek milyen minőségű szolgáltatást kívánnak igénybe venni, bizonyos általános elvárásokkal minden szállásadónak számolnia kell. A legfontosabb szempont, hogy

  • a szállás tiszta és kényelmes legyen,
  • a személyzet barátságos és minden esetben segítőkész,
  • a különféle, a szálláshoz kapcsolódó szolgáltatások pedig gyorsak és hatékonyak legyenek.

Lényeges lehet továbbá ezen felül, hogy a szálloda kulturális és környezeti érzékenységet is tanúsítson, valamint fenntartható üzemeltetést folytasson. Döntő emellett a kommunikáció és a panaszkezelés hatékonysága, és nem utolsó sorban az online jelenlét mind a foglalások, mind a visszajelzések során.

7 hiba, ami negatívan befolyásolhatja a vendégélményt

1. Higiéniai hiányosságok

Az alapos takarításra nem csak a vendégszobákban kell nagy hangsúlyt fektetni – a vendégek azt is hamar észreveszik, ha a szállodánk közösségi terei – legyen az a recepció vagy épp az étterem – higiéniai szempontból hagynak némi kivetnivalót maguk után. Az ilyen hiányosságok csökkenthetik a vendégek komfortérzetét, és azonnal negatív benyomást keltenek. Ennek elkerüléséhez kulcsfontosságú a rendszeres takarítás és karbantartás, valamint az alkalmazottak folyamatos figyelme a tisztaság és a rend fenntartása érdekében.

2. Csöpögő csaptelepek, vízellátási problémák

A csöpögő csapok nemcsak a vízpazarlás miatt jelentenek problémát, hanem mert zavaróak is lehetnek a vendégek számára. Ezen felül az olyan problémák, mint a meleg víz hiánya vagy korlátozott elérése, szintén kellemetlenségeket okozhatnak a nálunk megszállóknak.

Hogy ezeknek elejét vegyük, rendszeresen ellenőriztessük szállodánk vízhálózatát, szükséges esetén pedig mielőbb szerezzünk be új csaptelepeket! Amennyiben vendégeinktől érkezik panasz valamilyen vízellátási problémára, kiemelt fontosságú, hogy arra azonnal reagáljunk, és mielőbb sort is kerítsünk a javításra.

3. Kellemetlen szagok

Szállodánk megítélésén rengeteget ronthat, ha vendégeink valahol kellemetlen szagot éreznek – legyen az a konyhából származó ételszag vagy éppen cigarettafüst. Ezek elkerülése érdekében mindenképpen gondoskodjunk a megfelelő szellőztetési szisztéma kialakításáról, szükség esetén szagelszívó rendszerek használatáról, valamint a szálloda szabályzatában szereplő dohányzási szabályok szigorú betartásáról!

4. Lassú kiszolgálás a recepción

Negatív tapasztalatként élhetik meg a vendégek azt is, ha a recepción sokat kell várakozniuk akár a szállodába való bejelentkezés, akár a későbbi ügyintézés során. Ugyan bizonyos helyzetekben elkerülhetetlen, hogy megnőjön a várakozási idő, azt semmiképp sem engedhetjük meg, hogy ez általános tendencia legyen.

Fektessünk nagy hangsúlyt a recepciós munkafolyamatok kidolgozására, és biztosítsunk elegendő számú személyzetet a csúcsidőszakokra! Emellett bevezethetünk bizonyos technológiai megoldásokat – például online be- és kijelentkezést – is, hogy elősegítsük a gördülékenyebb ügyintézést.

5. Kényelmetlen ágyak, ülőbútorok

A szállodai élményeket nagyban befolyásolja, hogy vendégeink teljes mértékben ki tudják-e aludni magukat – ebben pedig fontos szerepe van az ágyak, illetve a párnák minőségének is. Törekedjünk arra, hogy szállodánkban csakis jó minőségű, ergonomikus kialakítású matracokat és párnákat biztosítsunk minden vendégünk számára! Emellett ne feledkezzünk meg a matracok és ágynemű állapotának rendszeres ellenőrzéséről, szükség esetén pedig cseréjükről sem!

6. Hangszigetelési problémák

További zavaró tényező jelenthetnek az alvás vagy akár a napközbeni pihenések során is a külső forrásokból, például a közeli autóforgalomból származó zajok, illetve a szomszédos szobákból átszűrődő hangok is. Amennyiben a vendégszobák falai vagy nyílászárói nem felelnek meg maradéktalanul a hangszigetelési kritériumoknak, akár utólagosan is tanácsos lehet gondoskodni ezek adekvát szigeteléséről.

Kiegészítő lehetőségként biztosíthatunk füldugókat is, így a zajokra érzékenyebb vendégeink ezeket is használhatják, ha pihenni, aludni szeretnének.

7. Rossz kommunikáció és vendégkapcsolat

Hiába adott minden technikai, illetve kényelmi feltétel szállodánkban, ha a személyzet figyelmessége vagy kommunikációs készségei hagynak kivetnivalót maguk után. Szánjunk kellő időt, energiát alkalmazottaink oktatására, képzésére a vendégkapcsolatok terén, és lehetőség szerint vezessünk be általánosan érvényes, hatékony kommunikációs protokollokat!

A vendégek igényeinek és panaszainak figyelembevétele, valamint az azokra való gyors reagálás elengedhetetlen az optimális szállodai élmény biztosításához.

 

 

Kép forrása

 

 

Iratkozzon fel értesítéseinkre, hogy ne maradjon le a fürdőkkel, fürdővárosokkal kapcsolatos legfontosabb és legfrissebb hírekről! Kattintson az alábbi gombra...