Quantcast

Aktuális akciók
Tavaszi akciók Tavaszi akciók Tavaszi fürdőtippekTavaszi fürdőtippek Nyugdíjas álomszállásokNyugdíjas álomszállások

A wellness az étkezésről is szól! De kinek szól a wellness?

2014. 08. 06. 09:21

Wellness
Noha a wellnessről mindenkinek a hétvége és a fürdőzés jut eszébe, a hetvenes évek Kaliforniájából induló trend ennél többet jelent: a testi-lelki jó közérzet megteremtését. Ezért az egészségmegőrző, kényeztető kezelések mellett magába foglalja az egészséges táplálkozási szokásokat is. Ám mivel a wellness egy jóléti állam válasza a természetközeli életmód elvesztésére, nekünk egy kicsit másként kell gondolkoznunk az egészséges táplálkozásról. Alapanyagait nem a szupermarket biopolcain, inkább a parkolójában kell keresnünk.

Ha azt elemezném, mit jelent egy nyugati, jóléti társadalom normái szerint egészségesen táplálkozni, kissé tévútra vinne. Beszélhetnénk a minél természetesebb, elsősorban növényi élelmiszerekről,  zöldség-, és gyümölcsfélékről, a zsír-, és kalóriaszegény táplálkozásról, csírákról, magvakról és természetesen a cornflakesről, esetleg a vegetáriánus táplálkozás különféle módjairól. De - furcsa ezt kimondani - szerencsére nem élünk Amerikában, ahol még egy ízletes paradicsomot sem lehet kapni. Sajnos a szupermaketekben ez idehaza is így van.

Ha táplálkozásunkról van szó, kétféle szélsőséges magatartásformával találkozhatunk. A probléma az, hogy a kevésbé tudatos, árérzékeny fogyasztó sajnos hajlamos bármit megvenni, amire a szupermarketek polcán ráakad, és az ára megfizethető. A másik véglet az a néhány biofogyasztó, akinek pénztárcája megengedi, hogy az egészségesnek mondott termékek jóval magasabb árát is megfizesse. Mivel azonban a drága biotermékek a mai napig nem rendelkeznek EU-s védjeggyel, néha egyértelműen ki is derül egy-egy árucikkről, hogy csak parasztvakításról van szó. Vagyis sokszor nem tudni, hogy a bio mitől bio, hacsak nem az árától.

Hogy megtaláljuk a ránk szabott utat, ám egyúttal reagáljunk is a problémára, melyre a wellness is ad egy választ, a világpiacról a helyi kis piacokra kell lépnünk. Globálisról a lokálisra. Képletesen szólva, és a valóságban is. Hogy ne az íztelen olasz paradicsomot együk.

A tudatos, egészségére és pénztárcájára egyaránt ügyelő fogyasztó ma Magyarországon nem a bio termék és a wellness-étkezés fogalmából indul ki. Inkább keresi a helyi termékeket, melyek forrását ellenőrizni tudja. Lehetőleg magától a termelőtől vásárol.

Ám sajnos a házi kistermelők, valamint az egészség-, és környezettudatos fogyasztók egymásra találását továbbra sem segíti elegendő kistermelői piac. Juli néni és Feri bácsi sokszor ma is közlekedési csomópontokban, vagy - ha megtűrik - egy szupermarket parkolójában kénytelen portékáját kínálni. A tanácsom, hogy keressük meg őket! A kiskertből lehet aztán egyszerre jó ízű, és tápanyagokban gazdag wellness kosztot készíteni!

Teo Wassermann
 
Iratkozzon fel értesítéseinkre, hogy ne maradjon le a fürdőkkel, fürdővárosokkal kapcsolatos legfontosabb és legfrissebb hírekről! Kattintson az alábbi gombra...

Élményekkel teli nyári vakáció Makón!

Merüljön el a stílus világában és élje át a fürdőzés legújabb dimenzióit Makón! Új, izgalmas, négy évszakos csúszdapark várja Önt és családját, a Hagymatikum Fürdő közvetlen szomszédságában, az art deco ihlette Grand Hotel Gloriusban****! Exkluzív nyári ajánlatok 10-15% kedvezménnyel!Megnézem