Quantcast

Aktuális akciók
Tavaszi akciók Tavaszi akciók Tavaszi fürdőtippekTavaszi fürdőtippek

Éget a kő, fogdos a masszőr - rémálom a fürdőben

2022. 05. 03. 09:00
Forrás: termalfurdo.hu
Wellness

A fürdő elméletileg kiváló hely a relaxáláshoz, azonban megeshet, hogy valami mégiscsak félrecsúszik. Túl sokat beszél a kozmetikus, túlságosan fájdalmas a masszázs vagy hideg van a szobában. Mi a teendő, ha nem vagyunk megelégedve a kezeléssel a fürdőben?

Az első lépés, hogy ott helyben jelezzük a problémát a terapeutának. Mivel többnyire az a céljuk, hogy minél tökéletesebb szolgáltatást nyújtsanak, valószínűleg tesznek majd valamit az ügy érdekében.
Íme néhány példa, hogyan kezeljük udvariasan a szituációt:
Túl erős vagy túl gyenge masszázs esetén: "megtenné, hogy kicsit több/kevesebb erőt fejt ki?". A masszőr feltehetően változtat majd a nyomás intenzitásán és megkérdezi, hogy így már megfelelő-e.
Nem tetszik a zene: kérje a meg a kezelőt, halkítsa le vagy kapcsolja ki. Még az is lehet, hogy át tudnak kapcsolni egy másik csatornára, azonban sajnos az is elképzelhető, hogy nem lehet állítani a hangerőn a szobában.
Fázik vagy melege van: jelezze a problémát, a masszőr valószínűleg le tudja kapcsolni a fűtést vagy ad egy extra takarót.
Túl sokat beszél a terapeuta: csak mondjon annyit, hogy éppen készül elszenderedni és pihenjen.
Ha el akar adni a kozmetikus: "elégedett vagyok a termékekkel, amiket most használok."
Amikor nem lehet helyben megoldani a problémát
Vannak azonban olyan helyzetek, amiket nem lehet helyben orvosolni. Ilyen például, amikor a terapeuta két perccel a kezelés előtt jön értünk a váróba, mikor már mindenki más a kezelőben pihen. Esetleg tapasztalatlan, még nem igazán sajátította el a mesterségét, így egy rakás pénzt fizettünk egy rosszabb szolgáltatásért. Az is előfordulhat, hogy bejelentkezünk valamilyen drága kezelésre, azonban nem tetszik, hogy csak annyi történik, hogy húsz percre otthagynak minket egy kádban.
Az ilyen helyzetek kezelését több szempontból is érdemes átgondolni. Ha rendszeresen járunk az adott fürdőbe, nem biztos, hogy nagy "port" szeretnénk kavarni; egyszerűbb, ha a jövőben elkerüljük az adott terapeutát vagy szolgáltatást. Ha úgy érezzük a hiba kiugró volt, vagy egy olyan wellness szállóban történt, ahol igen jelentős összeget költöttünk és magasabb minőségre számítottunk, akkor tudassuk a problémát kijelentkezéskor.
Érdemes meggyőződni róla, hogy a fürdő vezetője vagy igazgatója értesül a panaszunkról, mivel ők vannak abban a helyzetben, hogy esetleg valamilyen kompenzációt is felajánljanak - például egy másik kezelést -, vagy beszéljenek a terapeutával.
Mi a teendő, ha valami borzasztóan rosszul sül el?
Egy masszázs vagy kezelés meglehetősen személyes dolog, és sajnos előfordulhat, hogy egyszerűen nem passzolunk össze a terapeutával. Ha szóltunk neki, hogy valami nem stimmel, és mégsem tud a mi igényeinkhez alkalmazkodni, akkor ne szenvedjük végig a kezelést. Közöljük vele: "az ön stílusa sajnos nekem nem felel meg, legyen kedves abbahagyni a kezelést". Ez roppant kellemetlen tud lenni, hiszen nem szeretnénk senkit megbántani, azonban ebben az esetben a saját igényeinket kell előtérbe helyezni.
Ha masszőr valami oda nem illőt mond vagy csinál, amitől kényelmetlenül érzi magát, például megjegyzést tesz arra, hogy "jól néz ki" vagy túlságosan közel merészkedik az intim területekhez, bízzon az ösztöneiben. Azonnal szóljon, hogy kényelmetlenül érzi magát és most rögtön be szeretné fejezni a kezelést. Ilyen esetekben mindenképpen beszéljen az igazgatóval és ne fizessen a szolgáltatásért.
Forró kövek, durva kezelés - még néhány dolog, ami problémát okozhat
Az arcgyanta letépi a bőrünk egy részét, mivel nem sokkal előtte hámlasztáson voltunk: a kozmetikus dolga volna, hogy megkérdezze gyantázás előtt, milyen egyéb kezelésen voltunk mostanában, így őt terheli a felelősség.
Olyan forrók a kövek, hogy megégetik a bőrünket: a masszőrnek tudnia kellene, mi a megfelelő hőmérséklet, azonban a sokáig egy helyben maradó kő egyre forróbbnak tűnhet. Amint kellemetlennek érezzük, szóljunk a masszőrnek. Ha valóban égési sebet hagy a kő, az egyértelműen a masszőr felelőssége.
A túl durva arckezelés következtében megrepednek a hajszálerek, sebek maradnak a bőrön, amik hiperpigmentációvá (barna foltokká) alakulnak: először is szóljunk a kozmetikusnak: "óvatosabban". Azonban mindannyiunk bőre más és más, így előfordulhat, úgyis nyomok maradnak, hogy nem is éreztünk fájdalmat. Ha később megjelennek a foltok, értesítsük a fürdőt és a kozmetikust is. Azt pedig mondani sem kell, hogy a jövőben kerüljük ezt a kozmetikust.
Bőrünk rosszul reagál valamelyik termékre: ez egy más helyzet, hiszen mindannyiunk bőre különbözően reagál. Ilyenkor a kozmetikusnak azonnal abba kell hagyni a termék használatát, megnyugtatatni a bőrt, majd egy másik krémmel folytatni.
Kipirosodik a bőrünk a kémiai hámlasztástól: ez normális is lehet, attól függően, mennyire agresszív a hámlasztás; a kozmetikusnak fel is kell készítenie minket erre az eshetőségre. Egyeseknek nagyon érzékeny a bőre és még egy gyengédebb hámlasztástól is kipirosodnak, tehát ez nem feltétlenül a kozmetikus hibája. A bőr általában néhány nap alatt megnyugszik.
Termálfürdő.hu

Iratkozzon fel értesítéseinkre, hogy ne maradjon le a fürdőkkel, fürdővárosokkal kapcsolatos legfontosabb és legfrissebb hírekről! Kattintson az alábbi gombra...