Aktuális akciók
Karácsonyi ajándéktippekKarácsonyi ajándéktippek

Úszás

Úszásnemek: A pillangóúszás

07. 03. 11:35
A legfiatalabb úszásnem, a pillangó alapmozdulatai a legkevesebb technikai tudást igénylik, fizikailag viszont annál megterhelőbbek, csak gyakorlottabb úszóknak ajánlatos elsajátítani ezt az úszásnemet, gerincproblémákkal küszködőknek pedig nem ajánlott.

Az úszás szívbetegség, asztma, sőt elhízás esetén is megoldás lehet

02. 29. 19:47
Legyen akár magas vérnyomásunk, asztmánk, vagy szívbetegségünk, az úszás segíthet az állóképesség fejlesztésében, a rehabilitálásban, a légutak és a szív edzettségi szintjének növelésében. De az elhízott vagy aszténiás alkatú gyerekek is vehetik az irányt az uszoda felé.

Hogyan lesz hatékony a légzés úszás közben?

02. 22. 18:16
Nem is gondolnánk, milyen fontos a helyes levegővétel az úszás során, mely kihat a teljesítményünkre, és akár a kedvünket is elveheti a további edzésektől, ha nem érzünk rá a megfelelő technikára. Ebben nyújtunk segítséget, úszásnemek szerint részletezzük, melyiknél milyen szabályok szerint lélegezzünk.

Hogyan javítja a láb és a csípő elváltozásait az úszás?

02. 16. 16:06
Csípőficam és dongaláb esetén úszással erősíthetjük izmainkat, lúdtalp esetén javíthatjuk talpboltozatunkat, enyhíthetjük a fájdalmainkat. Ehhez adunk némi segítséget, melyik úszásnemet gyakoroljuk, és próbálgassuk az alábbi betegségek esetén.

Hogyan javítja a nyaki és mellkasi elváltozásokat az úszás?

01. 30. 19:40
Ugyan meggyógyítani teljes mértékben nem lehet, de tudatos úszógyakorlatokkal javíthatunk betegségünk állapotán, legyen szó tölcsér- vagy tyúkmellről, ferdenyakról, vagy lapocka elváltozásról.

Hogyan javítja az úszás a helytelen testtartásokat és a gerinc betegségeit?

01. 09. 17:56
Szakszerű úszógyakorlatokkal csökkenthetjük a gerincbetegségek tüneteit és a fájdalmakat, sok esetben eredményesen gyógyíthatjuk a helytelen testtartást, felerősíthetjük a szárazföldi gyakorlatok hatásfokát, erősíthetjük az izomzatot.

Milyen problémákat orvosolnak az egyes úszásnemek?

2019. 12. 19. 07:18
Az egyes úszásnemek sajátosságaikból adódóan más és más elváltozások esetén javallottak. A gyógyúszással javítható a testtartás, a gerinc-, a derék-, és a hát fájdalmai is enyhülhetnek, ezért gyerekeknek ugyanolyan hasznos lehet, mint akár egy nyugdíjas korúnak.

A nagy budapesti uszodatérkép, avagy hol úszhatunk a téli hónapokban?

2019. 12. 11. 20:51
Összegyűjtöttük Budapest azon fürdőit, ahol télen is van lehetőség az úszásra. A város uszodáit is sorra vettük, az összeállításunk végén pedig az áttekinthetőség kedvéért egy térképen is megjelenítjük őket.

A babák kedvenc sportja, a víz alatti úszás

2019. 12. 04. 18:08
A babaúszás mélyíti a szülő-gyermek kapcsolatot, erősíti immunrendszerüket, fejlődnek izmaik, nyugodtabban alszanak, ezért érdemes már 3 hónapos kortól kipróbálni, amikor még nyitott szemmel csodálkoznak rá a babák a víz alatti világra.

Miért fontos időskorban (is) úszni?

2019. 11. 20. 19:20
Az egyetlen sport, mely nem terheli az ízületeket, egyszerre remek ellenszere a hátfájásnak, a derékfájásnak és a mozgáshiány okozta elhízásnak, az úszás. Ha a derekunk fáj, ússzunk gyorsban, vagy háton, ha a csípőnk, akkor mellen. Mindezek után pedig lazítsunk egy termálvizes medencében.

A 10 legjobb fürdő, ahol télen is nagyokat úszhatunk

2019. 10. 29. 18:49
Azoknak az olvasóinknak gyűjtöttünk össze télen is használható 50 méteres úszómedencéket - ahol élvezhetik az úszás örömét a hideg hónapokban is, akár a csillagos ég alatt – akik szívesen összekötnék a wellness fürdőzést a világ egyik legegészségesebb sportjával, az úszással.

A sport, amit minden gyerek számára kötelezővé kellene tenni

2019. 10. 24. 07:08
Természetesen az úszásról van szó. Ezzel gyorsan fejlődik a gyermek motorikus készsége és az egyensúlyérzéke, javul az izomzat mozgékonysága, emellett pedig megtanít a szabályok betartására, és követésére, konfliktushelyzetek megoldására, a kudarcok leküzdésére.