Úszás

Az úszás szívbetegség, asztma, sőt elhízás esetén is megoldás lehet

02. 29. 19:47
Legyen akár magas vérnyomásunk, asztmánk, vagy szívbetegségünk, az úszás segíthet az állóképesség fejlesztésében, a rehabilitálásban, a légutak és a szív edzettségi szintjének növelésében. De az elhízott vagy aszténiás alkatú gyerekek is vehetik az irányt az uszoda felé.

Hogyan lesz hatékony a légzés úszás közben?

02. 22. 18:16
Nem is gondolnánk, milyen fontos a helyes levegővétel az úszás során, mely kihat a teljesítményünkre, és akár a kedvünket is elveheti a további edzésektől, ha nem érzünk rá a megfelelő technikára. Ebben nyújtunk segítséget, úszásnemek szerint részletezzük, melyiknél milyen szabályok szerint lélegezzünk.

Hogyan javítja a láb és a csípő elváltozásait az úszás?

02. 16. 16:06
Csípőficam és dongaláb esetén úszással erősíthetjük izmainkat, lúdtalp esetén javíthatjuk talpboltozatunkat, enyhíthetjük a fájdalmainkat. Ehhez adunk némi segítséget, melyik úszásnemet gyakoroljuk, és próbálgassuk az alábbi betegségek esetén.

Hogyan javítja a nyaki és mellkasi elváltozásokat az úszás?

01. 30. 19:40
Ugyan meggyógyítani teljes mértékben nem lehet, de tudatos úszógyakorlatokkal javíthatunk betegségünk állapotán, legyen szó tölcsér- vagy tyúkmellről, ferdenyakról, vagy lapocka elváltozásról.

Hogyan javítja az úszás a helytelen testtartásokat és a gerinc betegségeit?

01. 09. 17:56
Szakszerű úszógyakorlatokkal csökkenthetjük a gerincbetegségek tüneteit és a fájdalmakat, sok esetben eredményesen gyógyíthatjuk a helytelen testtartást, felerősíthetjük a szárazföldi gyakorlatok hatásfokát, erősíthetjük az izomzatot.

Milyen problémákat orvosolnak az egyes úszásnemek?

2019. 12. 19. 07:18
Az egyes úszásnemek sajátosságaikból adódóan más és más elváltozások esetén javallottak. A gyógyúszással javítható a testtartás, a gerinc-, a derék-, és a hát fájdalmai is enyhülhetnek, ezért gyerekeknek ugyanolyan hasznos lehet, mint akár egy nyugdíjas korúnak.

A nagy budapesti uszodatérkép, avagy hol úszhatunk a téli hónapokban?

2019. 12. 11. 20:51
Összegyűjtöttük Budapest azon fürdőit, ahol télen is van lehetőség az úszásra. A város uszodáit is sorra vettük, az összeállításunk végén pedig az áttekinthetőség kedvéért egy térképen is megjelenítjük őket.

A babák kedvenc sportja, a víz alatti úszás

2019. 12. 04. 18:08
A babaúszás mélyíti a szülő-gyermek kapcsolatot, erősíti immunrendszerüket, fejlődnek izmaik, nyugodtabban alszanak, ezért érdemes már 3 hónapos kortól kipróbálni, amikor még nyitott szemmel csodálkoznak rá a babák a víz alatti világra.

Miért fontos időskorban (is) úszni?

2019. 11. 20. 19:20
Az egyetlen sport, mely nem terheli az ízületeket, egyszerre remek ellenszere a hátfájásnak, a derékfájásnak és a mozgáshiány okozta elhízásnak, az úszás. Ha a derekunk fáj, ússzunk gyorsban, vagy háton, ha a csípőnk, akkor mellen. Mindezek után pedig lazítsunk egy termálvizes medencében.

A 10 legjobb fürdő, ahol télen is nagyokat úszhatunk

2019. 10. 29. 18:49
Azoknak az olvasóinknak gyűjtöttünk össze télen is használható 50 méteres úszómedencéket - ahol élvezhetik az úszás örömét a hideg hónapokban is, akár a csillagos ég alatt – akik szívesen összekötnék a wellness fürdőzést a világ egyik legegészségesebb sportjával, az úszással.

A sport, amit minden gyerek számára kötelezővé kellene tenni

2019. 10. 24. 07:08
Természetesen az úszásról van szó. Ezzel gyorsan fejlődik a gyermek motorikus készsége és az egyensúlyérzéke, javul az izomzat mozgékonysága, emellett pedig megtanít a szabályok betartására, és követésére, konfliktushelyzetek megoldására, a kudarcok leküzdésére.

Úszásnemek: a mellúszás

2019. 05. 24. 19:00
Aki azt mondja magáról, tud úszni, többnyire azt érti alatta, hogy ismeri a mellúszást, és valahogy elevickél vele a vízben. Ez a típus valójában az úszás legösszetettebb mozgást igénylő válfaja.