Aktuális akciók
Őszi akciókŐszi akciók

Úszás

Kell egy új úszónadrág!

07. 17. 14:11
Legelőször is bányásszuk elő a szekrény mélyéről a tavalyi fürdőnadrágunkat, és több pontján is ellenőrizzük vizuális és fizikai mintavételezéssel, hogy nem zabálta-e meg az idő vasfoga. Kínos lenne, ha a teljes strandközönség előtt érne minket meglepetés a vízből kilépve a kitágult gumírozás vagy a szitává vékonyodott fürdőnaci miatt.

Nem tudjuk, milyen sportot válasszunk? Az úszás a legjobb választás!

07. 17. 09:14
Miért? Mert nem lehet vele mellélőni! Ha csak nincs kimondottan víziszonyunk, az úszás mindenki számára teljesen megfelelő. Soroljuk fel az úszás kedvező hatásait, valamint azt is, mi nem hiányozhat a sporttáskából, ha legközelebb uszodába vagy strandra megyünk.

Tanulni a legjobbtól kell! Hosszú Katinka és az Iron Swim

06. 23. 19:35
Nem túlzás azt mondani, hogy az elmúlt tíz év legismertebb és legsikeresebb sportolója Hosszú Katinka. Pályafutását számos világkupa győzelem, világ és európa bajnoki cím valamint a 2016-os olimpia 3 aranyérme mellett talán az jellemzi a legjobban, hogy ő volt az első úszó, aki mind az öt vegyes úszószámban világrekorder volt egy időben.

Úszunk a termálban - avagy melyik fürdőben találunk termálvizes úszómedencét?

06. 16. 10:27
Van néhány fürdő, ahol a termálvíz és úszás pozitív hatásait egyidejűleg élvezhetjük. Az egyidejűség itt teljesen szó szerint értendő, ugyanis ezekben a fürdőkben van olyan úszómedence, ahol termálvízben róhatjuk a hosszokat.

A Gyulai Várfürdőben profi edzők segítenek a vendégeknek az úszástudásuk fejlesztésében

05. 26. 16:20
Ráadásul ingyenesen, a fürdő egyedülálló gyógyvizes úszómedencéjében. Az oktatáson kortól és úszástudástól függetlenül bárki részt vehet, aki megváltotta a belépőjegyét.

A nagy budapesti uszodatérkép

05. 19. 18:46
Összegyűjtöttük Budapest azon fürdőit, ahol van lehetőség úszásra. A város uszodáit is sorra vettük, az összeállításunk végén pedig az áttekinthetőség kedvéért egy térképen is megjelenítjük őket.

Úszásnemek: a mellúszás

04. 27. 12:08
Az uszodák is nyithatnak a fürdőkkel együtt. Ha nagyon hiányzik már a víz, és csak egy uszodába tudunk eljutni, akkor érdemes feleleveníteni a legtöbbek által ismert, mégis legösszetettebb úszásnemet, a mellúszást.

Úszásnemek: A pillangóúszás

2020. 07. 03. 11:35
A legfiatalabb úszásnem, a pillangó alapmozdulatai a legkevesebb technikai tudást igénylik, fizikailag viszont annál megterhelőbbek, csak gyakorlottabb úszóknak ajánlatos elsajátítani ezt az úszásnemet, gerincproblémákkal küszködőknek pedig nem ajánlott.

Az úszás szívbetegség, asztma, sőt elhízás esetén is megoldás lehet

2020. 02. 29. 19:47
Legyen akár magas vérnyomásunk, asztmánk, vagy szívbetegségünk, az úszás segíthet az állóképesség fejlesztésében, a rehabilitálásban, a légutak és a szív edzettségi szintjének növelésében. De az elhízott vagy aszténiás alkatú gyerekek is vehetik az irányt az uszoda felé.

Hogyan lesz hatékony a légzés úszás közben?

2020. 02. 22. 18:16
Nem is gondolnánk, milyen fontos a helyes levegővétel az úszás során, mely kihat a teljesítményünkre, és akár a kedvünket is elveheti a további edzésektől, ha nem érzünk rá a megfelelő technikára. Ebben nyújtunk segítséget, úszásnemek szerint részletezzük, melyiknél milyen szabályok szerint lélegezzünk.

Hogyan javítja a láb és a csípő elváltozásait az úszás?

2020. 02. 16. 16:06
Csípőficam és dongaláb esetén úszással erősíthetjük izmainkat, lúdtalp esetén javíthatjuk talpboltozatunkat, enyhíthetjük a fájdalmainkat. Ehhez adunk némi segítséget, melyik úszásnemet gyakoroljuk, és próbálgassuk az alábbi betegségek esetén.

Hogyan javítja a nyaki és mellkasi elváltozásokat az úszás?

2020. 01. 30. 19:40
Ugyan meggyógyítani teljes mértékben nem lehet, de tudatos úszógyakorlatokkal javíthatunk betegségünk állapotán, legyen szó tölcsér- vagy tyúkmellről, ferdenyakról, vagy lapocka elváltozásról.