Aktuális akciók
Őszi akciókŐszi akciók TOP 10 őszi fürdőtippTOP 10 őszi fürdőtipp További ajánlatok

Fürdőzzünk, gyógyuljunk otthon!

2019. 04. 15. 18:30
Forrás: termalfurdo.hu
Egészség
Ülőfürdő, testmeleg fürdő, forró fürdő, váltófürdő. Nemcsak lelkünknek tesz jót az otthoni kádas lazítás, de akár egészségünket is szolgálhatja.

Testmeleg fürdő

Nyugtató hatása miatt álmatlanság, szorongás, depresszió, idegi kimerültség esetén érdemes kipróbálnunk a 33-36 fokos fürdőzést. A citrom, mandarin és borsmenta illóolaja serkenti az agyműködést, a szantálfa, muskátli és ilang-ilang illata romantikus hangulatba hozhat, közben gyógyteát fogyasztva elmélyíthetjük a nyugalom érzését. Azonban, ha cukorbetegek, lázasak vagyunk, magas a vérnyomásunk, krónikus fájdalmaink vannak, vagy artériás problémáink, esetleg olyan bőrbetegségünk, amit a víz súlyosbíthat, akkor hanyagoljuk.

Forró fürdő

A forró vizes fürdő képes hőt átadni a testnek, anélkül, hogy az gyorsan elveszne. Segít az izom- és ízületi fájdalmakon, az elégtelen keringésen.
Fürdőzzünk, gyógyuljunk otthon!

Hideg fürdő

A hideg víz rövid alkalmazása segít a bőr feszesítésében, serkenti a keringést, élénkít és erősít. Csak nagyon jó egészségi állapotban javasolt, menstruáció, cukorbetegség, szív- vagy vérnyomásproblémák esetén nem.

Ülőfürdő

Az ülőfürdőzés főleg azoknak hasznos, akiknek altesti egészségügyi problémájuk van. Ülőfürdő úgy a leghatásosabb, ha két különböző hőmérsékletű vizű kiskádban, vagy akár tiszta mosdótállakban végezzük. Míg az egyik kiskádban ülünk, a lábunkat más hőmérsékletű vízbe meríthetjük. A két kádat felváltva is használhatjuk, derékig a melegben, lábaink a hidegben, majd fordítva. A kezelés vérrel telíti meg a medence tájékát, a váltó ülőfürdő pedig jótékony hatással van aranyeres és visszeres betegekre. Az ülőfürdőkbe alkalmazhatunk gyógynövényeket és illóolajokat is. Női bajokra használhatunk kamillát, cickafarkat, palástfüvet, zsurlófüvet, és diófalevelet. Aranyér esetén tehetünk a vízbe kamillát, ökörfarkkórót, cickafarkot, somkórót, borókát, diót, de mielőtt ezt tennénk, mindenképp kérjük ki orvosunk véleményét!
Fürdőzzünk, gyógyuljunk otthon!

Váltófürdő

A váltakozó hőmérsékletű vízben való fürdőzés vagy zuhanyozás hatásos módja a test edzésének, javítja a vérkeringést, erősítik az immunrendszert. Zuhanyozzunk 2-3 percig meleg vízzel, amit 20 mp-es hideg zuhany követ. Nem ajánlott húgyhólyag-vesegyulladás, bélgörcs, és szívproblémák esetén.

Lábfürdők

A meleg lábfürdő nyugtató és lazító, segít az elalvásban és serkenti a vérkeringést. Áztassuk 10-15 percig 36-38 °C-os vízben. Jót tehet a székrekedésben szenvedőknek, valamint azoknak, akiknek hideg a lába, keringési problémákkal küzdenek, gyenge az immunrendszerük, esetleg orrüregi- illetve torokgyulladásban szenvednek. Tehetünk hozzá kamillát, levendulát, mentát, rozmaringot, vagy virágszirmokat. Magas vérnyomás, visszértágulat esetén ne alkalmazzuk.
Fürdőzzünk, gyógyuljunk otthon!
A hideg lábfürdő serkenti az anyagcserét, a vérkeringést, a vénák véráramlásának helyreállítására is jó hatású. Tegyük 12 °C-os lábfürdőbe 15 másodperctől egy percig terjedő időre a lábunkat. Hasznos azoknak, akiknek keringési problémájuk van, de nem ajánlott húgyhólyag- vagy vesegyulladásban szenvedőknek.
A váltott lábfürdő serkenti a test hőszabályozó rendszerét, javítja a vérkeringést, stabilizálja az idegrendszert. Általában akkor javasolják, ha alacsony a vérnyomásunk, nehezen alszunk el, és hidegnek, nehéznek érezzük a lábunkat. Először áztassuk 32-38 °C-os vízbe, majd 10-15 másodpercre tegyük 12 °C-os vízbe. Nem ajánlott azoknak, akiknek visszértágulata van.

Ha van véleménye, kérdése a cikkel kapcsolatban, szóljon hozzá a Facebookon. Kattintson ide