Aktuális akciók
Fürdőbelépő ajándékbaFürdőbelépő ajándékba Karácsonyi ajándéktippekKarácsonyi ajándéktippek

Helyek, ahol megfejtették a hosszú élet titkát

2015. 09. 27. 08:24
Forrás: termalfurdo.hu
Egészség
Az úgynevezett „kék zónákban” tízszer olyan gyakran élik meg a 100 éves életkort, mint az Egyesült Államokban. Vajon mi lehet az oka ennek?
Körülbelül tíz évvel ezelőtt Dan Buettner egy a National Geographic-kal közösen indított projektben öt olyan területet azonosított a földön, ahol az emberek tízszer olyan gyakran élik meg a 100 éves életkort vagy akár magasabbat is, mint az Egyesült Államokban. Ezeket a területeket elnevezték „Blue Zone-nak”, vagyis „kék zónának”. Érdekes módon az itt élő emberek életmódjának van kilenc közös jellemzője. Nézzük meg, mik ezek, hátha hozzásegíthetnek minket is az egészségesebb, boldogabb és hosszabb élethez.

Az öt kék zóna:

Ikaria, Görögország: ezen a kis görög szigeten „az emberek elfelejtenek meghalni”, ráadásul húsz százalékkal kevesebben szenvednek rákban, fele annyian szívbetegségben, mint az USA-ban, a demencia pedig szinte nem is létezik.
Loma Linda, Kalifornia: ez az egyetlen kék zóna, ami az USA-ban található. Loma Lindán több mint 9000 adventista él, akik életmódjában jelentős szerepet kap a testmozgás, illetve vegetáriánusok.
Szardínia, Olaszország: ezen a kis földközi-tengeri szigeten az emberek többsége „vadászik, halászik, és megtermeli a saját élelmiszereit”, továbbá a lakosság nagy része hordozza az M26 gént, ami a hosszú élettartamhoz köthető.
Okinava, Japán: Okinava a világ leghosszabb ideig élő asszonyának otthona, gyakran hívják „a halhatatlanok földjének”. Az itt élő emberek vegetáriánusok és aktív életmódot folytatnak.
Nicoya, Costa Rica: ezen a 80 mérföldes félszigeten a pozitív gondolkodás, illetve a kalciumban és magnéziumban gazdag víz nyújt védelmet a betegségek ellen.

A közös jellemzők

Mi az a kilenc dolog, ami az itt élő emberekben közös? A mozgás, a célok, a nyugalom, az akaraterő, a növények, a bor, a hit, a család és a közösség.
Természetes mozgás: a világ leghosszabb ideig élő emberei nem súlyt emelnek, vagy maratont futnak. A környezetük olyan, hogy muszáj mozogniuk, anélkül, hogy gondolkodnának rajta.
Célok: Miért is kelünk fel reggelente? Ha céltudatosak vagyunk, az akár hét évvel is növelheti az élettartamunkat.
Nyugalom: a stressz következtében kialakuló elfojtás krónikus gyulladásokhoz vezet, amik összefüggenek a legtöbb időskori betegséggel. A világ leghosszabb ideig élő emberei el tudják engedni ezt a stresszt.
A 80 százalékos szabály: „hara hachi bu” – mondják az okinavaiak minden evés előtt, hogy emlékeztessék magukat, hogy azelőtt abbahagyják az evést, hogy a gyomruk 80 százaléknál jobban tele lenne.
Növényevés: minden „száz évre szóló diétának” az egyik sarokköve a bab. Ezekben a kultúrákban többnyire csupán havonta ötször esznek húst – akkor is sertést.
Bor: akik mérsékelten fogyasztanak alkoholt, tovább élnek, mint akik egyáltalán nem isznak, főleg, ha társaságban fogyasztják azt.
Hit: akik havonta négyszer részt vesznek valamilyen hithez kapcsolódó szertartáson, átlagosan 14 évvel tovább élnek.
A család az első: a legtöbb ilyen kultúrában a család az első. Az idősödő szülők és nagyszülők a család szerves részét képezik, az emberek ragaszkodnak a párjukhoz és nem sajnálják az energiájukat a gyerekekre fordítani.
Jó közösség: a világ leghosszabb ideig élő emberei olyan közösségbe születtek, vagy csatlakoztak, ami támogatja az egészséges szokásokat és viselkedést. 
Iratkozzon fel értesítéseinkre, hogy ne maradjon le a fürdőkkel, fürdővárosokkal kapcsolatos legfontosabb és legfrissebb hírekről! Kattintson az alábbi gombra...