Aktuális akciók
Őszi akciókŐszi akciók TOP 10 őszi fürdőtippTOP 10 őszi fürdőtipp További ajánlatok

Így aludjunk jól a nyári forróságban

2018. 08. 17. 19:50
Forrás: termalfurdo.hu
Egészség
A nyári melegben két dolgot nem szeretünk és nem tudunk: jóízűen enni napközben és mélyen aludni éjszaka. Összegyűjtöttünk néhány tippet, amelyeket alkalmazva talán könnyebben szenderedünk el a legforróbb nyárban is.
A forróság, a felmelegedett lakás, a fülledt levegő nem segíti a mély alvást, forgolódunk izzadunk fáradtan ébredünk. Mi a teendő, ha nem szeretnénk, vagy nem tudunk éjszaka légkondicionálót használni?
Az alváshoz optimális hálószobai hőmérséklet a szakemberek szerint 16 ° C és 21 °C között van, de bizony ezt nyáron, légkondi nélkül nehéz produkálni. Az éjszakai hőmérséklet szinte a nappali forrósághoz közelít és még rosszabb a helyzet, ha panelben lakunk, vagy déli, dél-nyugati fekvésű a hálószobánk. A jó éjszakai alvás fontos az egész napi energia fenntartásához, a test fizikai és szellemi aktivitásához és az egyensúlyhoz. Kis odafigyelés és napirendbeli változtatás sokat segíthet.
1. Sokat hangsúlyozzák, de hajlamosak vagyunk nem hallgatni a jó tanácsra, mely szerint napközben, amikor nagyon meleg van nem szabad szellőztetni, sőt a legjobb, ha a függönyöket behúzzuk, a redőnyt leeresztjük. Este, amikor lement a nap, akkor tárjunk ki ajtót-ablakot és próbáljunk beengedni a viszonylag friss levegőt, amelyet érdemes egy ventilátor segítségével megkeverni.
2. Aki ennél hűvösebb érzetre vágyik, helyezze az ágyneműt néhány percre a fagyasztóba, lefekvés előtt egy nejlon zacskóban. Ha nincs elég hely a hűtőben, a kispárna is elég, nagyon jól lehűti a fejünket, ami segíthet elaludni.
3. Az előbbihez hasonló megoldás, ha vizes palackokat megtöltünk jeges vízzel és a test „hűtési pontjaira” helyezzük, ilyenek a térd, boka, csukló, nyak, ágyék és könyök környéke. Segíthet az is, ha ezeket a testhajlatokat egy kis jégzselével bekenjük lefekvés előtt.
4. Akit nem zavar, hogy esetleg vizes lesz a párna vagy a matrac, az tartson az innivaló mellett egy szórófejes vizes palackot is az ágy mellett. Ha felébredünk, hogy nagyon melegünk van, ebből spriccelhetünk egy kicsit az arcunkra, nyakunka vagy a vállunkra.
5. Nyáron nem érdemes a nagyon szép és szexi, de kevéssé szellőző selyem és szatén hálóruhákat választani. Ilyenkor használjunk pamut pizsamát és vékony, tiszta pamut ágyneműt, a kiváló minőségű pamut az ideális, ha hőáteresztő képességről van szó.
6. Legtöbben nyáron nem kívánjuk a sok húst és fehérjét, de néha hajlamosak vagyunk este, amikor már nem tűz úgy a nap megtömni a bendőnket. Sajnos a sok fehérje ténylegesen felmelegíti a testet azáltal, hogy növeli az anyagcsere sebességét. A sok húst, tojást vagy tejet eszünk este, még melegebbnek érezzük majd a szoba hőmérsékletét. A fűszeres vagy csípős ételek szintén izzasztanak, ezeket is érdemes hanyagolni.
7. Aki rendszeresen sportol, edz vagy fut, annak a nyári időszakban érdemes inkább reggelre időzítenie a mozgást. Ha este megizzadunk, felmelegszik a testünk a szoba és az ágy hőmérsékletét is még nyomasztóbbnak érezzük majd.
8. Ne vegyünk kádfürdőt nyáron, különösen ne az esti időszakban. Maradjunk a langyos vízzel való tusolásnál. Sokan segít és nagyon kellemes érzés, ha a tusfürdőnket a hűtőszekrényben tartjuk és azzal mossuk át a testünket este.
9. Azt gondolnánk, hogy nem számottevő az a plusz energia és hő, amelyet az elektromos berendezések termelnek, pedig higgyük el, nagyon is sokat számít. Érdemes kikapcsolni éjszakára minden olyan elektromos berendezést, amire nincs szükség.
10. Az emeleti vagy galérián elhelyezett fekhelyeket ilyenkor érdemes hanyagolni, inkább földszinten, vagy a legnagyobb melegben akár a földre terített matracon aludni.