Aktuális akciók
Őszi akciókŐszi akciók TOP 10 őszi fürdőtippTOP 10 őszi fürdőtipp További ajánlatok

Kedvenc bogyós gyümölcseink, a cseresznye és a meggy

2019. 06. 24. 19:24
Forrás: termalfurdo.hu
Egészség
Savanyú és édes testvérek a meggy és a cseresznye rendkívül sokoldalúan felhasználható finomságok, de abban is hasonlítanak, hogy fogyasztásuk számtalan egészségügyi előnnyel jár. Nézzük, mik ezek!
A cseresznyének létezik nagy és kis szemű, édeskésebb és savanykás fajtája, színe a sárgától a mélybordóig változik. A legjobb, ha frissen fogyasztjuk, de finom lekvárt és krémlevest is készíthetünk belőle, emellett finom sütemények alapanyaga is.

Antioxidánsokban gazdag

Minél savanyúbb a cseresznye, annál nagyobb az antociánok mennyisége, amik segíthetnek a daganatos betegségek megelőzésében. Ha rendszeresen fogyasztjuk, serkenthetjük vele a szervezet méregtelenítését. Tápanyagok széles választékát kínálja, káliumban, kalciumban, rostokban, karotinoidokban és C-vitaminban gazdag, emellett magnéziumot, vasat, cinket, tiamint, riboflavint is tartalmaz. A benne lévő kálium csökkentheti a magas vérnyomás és a stroke kockázatát, a magas rosttartalom hozzájárul a vércukor csökkenéséhez.

Egészségügyi előnyei

Vértisztító hatása annak köszönhető, hogy kb. 70-80%-a víz, ennek okán a bőrt is hidratálja, üdévé varázsolja. Az ízületi megbetegedések, például a köszvény megelőzésében is bizonyított a hatása. Fogyasztása enyhíti a reumát, jót tesz a cukorbetegségben szenvedőknek, segíti a fogak és csontok fejlődését. A bogyós gyümölcsökben általában található antocián pedig erősíti és rugalmassá teszi az érfalat, gátolva az érelmeszesedés kialakulását.
Kiemelkedő vas- és kalciumtartalma miatt hozzájárul a csontok egészségéhez, alacsony kalóriatartalmának köszönhetően a diéta meghatározó eleme lehet. Segíthet a szemek megnyugtatásában, a gyulladások csökkentésében és a megfelelő szemnyomás fenntartásában. Antioxidánsai segíthetnek az idegrendszeri betegségek, a depresszió, a szorongás és a krónikus stressz enyhítésében.
A cseresznye rostjai segítenek a székrekedés enyhítésében, a bennük lévő sav pedig elősegíti az emésztést. A flavonoidok stimulálják a gyomornedveket, ami segít a zsírok és a zsírban oldódó vitaminok lebontásában.
Kedvenc bogyós gyümölcseink, a cseresznye és a meggy

A meggy vitaminjai

A meggy gazdag vitaminokban (A-, B1-, B2-, C-vitamin) és ásványi anyagokban (kalcium, kálium, magnézium, vas, cink). Kimagasló mennyiségben tartalmaz flavonoidokat, melyek antioxidáns hatásúak. A kalcium, kálium és magnézium együtt dolgoznak a vér megtisztításán, a szívizom megerősítésén és a szabályos szívverés helyreállításán. Sok ásványi anyagot és nyomelemet: folsavat, foszfort, nátriumot, kobaltot, és kiemelkedően sok vasat tartalmaz.

Egészségügyi előnyei

Segíti az izomregenerálódást a benne található antioxidánsoknak köszönhetően. A meggyben fellelhető A-vitamin regenerálja a légzőszervek nyálkahártyáit, ezáltal megkönnyíti a légzést, de még a szívünknek is jót tesz, kalcium, kálium és magnézium tartalmánál fogva.
A meggyet fogyókúrás célokra is ajánlják, mivel serkenti az emésztést és az anyagcserét. Serkenti a máj- és vese működését. Ugyanígy hat az emésztésre és a belek mozgására, a B- vitaminok továbbá serkentik a keményítő és a fehérje feldolgozását, felszívódását.
Teája kiváló köhögéscsillapító. Levelei gyulladásgátló hatásúak, puffadás ellen is hatásosak. A-vitamin tartalmának köszönhetően az immunrendszer-működésében is jótékony hatása van, segít meghűléses megbetegedések esetén. A meggy kitűnő vízhajtó, nemcsak a gyümölcse, de a gyümölcs szára is, amelyet teának elkészítve segít a szervezetben megrekedt vizet kihajtani.
A meggyben a vitaminok és ásványok elosztása, valamint a nagyfokú savtartalma elősegíti, hogy a C vitamin felszívódjon és a száj betegségeit meggyógyítsa.
Kedvenc bogyós gyümölcseink, a cseresznye és a meggy

Ha van véleménye, kérdése a cikkel kapcsolatban, szóljon hozzá a Facebookon. Kattintson ide