Aktuális akciók
Pünkösdi ajánlatokPünkösdi ajánlatok Szezonindító fürdőzésSzezonindító fürdőzés Tavaszi akciókTavaszi akciók Hétköznapi ajánlatokHétköznapi ajánlatok Nyári akciókNyári akciók További ajánlatok

Mely ételek serkentik leginkább az agyműködést?

2018. 02. 12. 19:40
Forrás: termalfurdo.hu
Egészség
A megfelelő táplálkozással az agyunkat is frissen tarthatjuk. De melyek lehetnek azok az élelmiszerek, amik leginkább serkentő hatással vannak agyműködésünkre és segíthetnek megelőzni az időskori demencia kialakulását? Mutatjuk.

Zsálya

Vizsgálatok kimutatták, hogy aki ebből az illatos fűszernövényből fogyaszt valamilyen formában, nagymértékben javít a memóriáján. A zsálya növeli az agy kémiai reakcióinak hatásait, tele van antioxidánsokkal. A magas vérnyomással rendelkezők azért óvatosan fogyasszák, nagy mennyiség akár árthat is.

Tökmag

A teljes kiőrlésű és olajos magvaknak megvan az a jó tulajdonsága, hogy megtalálhatók benne az alábbi nyomelemek: fehérje, cink, vas, magnézium, kálium, foszfor, amik nagyszerűen serkentik a gondolkodást és javítják a memóriát. Már 25 gramm tökmag biztosítja a napi vasbevitelünk 20%-át. Sőt, még a szívünkre is jó hatással van, mert magas az omega-3 zsírsav tartalma. A nyugodt alvásban is segítségünkre lehet.

Brokkoli

Ez a zöldség talán a legmegosztóbb az összes közül. Nagyon sokan utálják, sokan kedvelik, de biztos, hogy senki nem viszonyul semlegesen hozzá. Jó hírünk azoknak van, akik a kedvelők táborába tartoznak, ugyanis C-vitaminban, rostokban nagyon gazdag, és a rákos megbetegedések kialakulását is megakadályozza az évek óta tartó vizsgálatok szerint, ha nem főtt állapotban fogyasztjuk. 1 adag belőle 30 mg C-vitamint tartalmaz, a benne lévő K-vitamin pedig fokozza a kognitív funkciókat az agyban, és segíti agyműködésünket.

Dió

A dió, a mogyoró, a brazil dió, a mandula és kesudió mind – mind olyan vitaminbombák, hogy minden nap fogyasztanunk kellene belőle. Egy harvardi tanulmány is kimutatta, hogy azok, akik naponta esznek dióféléket, 20%-kal alacsonyabb a halálozási rátájuk. A dió telítetlen zsírsavaknak köszönhetően növeli a koncentrációt és serkenti az agyműködést, javítja az emlékezőképességet. Magas kalóriatartalma miatt mértékkel fogyasszuk, napi 3-5 darabot.

Étcsokoládé

Napi 15-30 gramm étcsokoládé serkenti az endorfintermelést, magas az antioxidáns tartalma és számos olyan természetes stimuláló anyagot tartalmaz, mint például a koffein. A benne található flavonoidok segítik az agyban a vér áramlását, javítják a memóriát és segítenek a koncentrálásban. Az agy mentális egészségének megőrzésében is nagyon fontos szerepet játszik, azaz csökkenti a demencia kialakulását. Bár a legtöbb csokoládét fogyasztók listáján a svájciak vezetnek, érdemes felzárkózni hozzájuk!

Gránátalma

Bár nem túl egyszerű a pucolása, ennek ellenére csodát rejt a gránátalma belseje. Az összes gyümölcs közül az egyik legmagasabb antioxidáns tartalmú, mely segít eltávolítani a szabad gyököket, így védve az agyat, a memóriát és a szívet a károsodástól. 50-60 ml gránátalmalé javasolt napi fogyasztásra, mellyel a C-vitamin szükségletünk 40%-át is lefedhetjük, emellett kiváló folsav és káliumforrás is.

Paradicsom

A paradicsom az a típusú élelmiszer, amit ezerféleképp el lehet készíteni, így mindenki megtalálja a neki tetsző fogyasztási formát. A benne található likopin nem csak piros színéért felelős, hanem segít a szabad gyökök eltávolításában, hatékonyan védve a sejteket, és megelőzve az időskori demenciát és az Alzheimer-kór kialakulását. Ezen felül gátolja a rákos sejtek növekedését és a 2-es típusú cukorbetegséget is megakadályozza. Napi egy friss paradicsom nem lehet akadály, igaz?

Áfonya

Az egyik legjobb dolog, amit tehetünk, ha serkentenénk agyműködésünket, a napi egy csésze áfonyafogyasztás. Védi agyunkat a stressztől, és csökkenti az Alzheimer-kór és demencia kialakulását. Javítja memóriánkat, és a mozgás-koordinálásban is hatékony. Mivel magas a flavonoid tartalma, javítja gondolkodási képességünk is.

Hal

Már megszokhattuk, hogy a hal minden egészséggel kapcsolatos listán szerepel, ezért nem meglepő, ha itt is találkozunk vele. Magas foszfortartalmának köszönhetően javítja a memóriát, ha rendszeresen fogyasztjuk. Omega 3 zsírsavakban is gazdag, ami hozzájárul az egészséges agy- és szívműködéshez. Alacsonyabb a demencia és a stroke kockázata is, ha legalább minden héten fogyasztunk egy kis lazacot, szardíniát, pisztrángot, vagy akár heringet, azaz valamilyen olajos halat.

Gabonafélék

Nem lehet eléggé hangsúlyozni, mennyire fontos, hogy teljes kiőrlésű termékeket, minél több gabonát fogyasszunk. Rostban gazdagok, rengeteg E-vitamint és omega 3 zsírsavat tartalmaznak, melyek elősegítik a vér áramlását az agyban és a szívben egyaránt. Ha ki kellene emelni egyet, akkor mindenképp a barna rizst részesítsünk előnyben. Jótékony hatása nem csak az agyműködése, hanem az idegrendszerre, emésztőrendszerre is vonatkozik, és a magas vérnyomást is csökkenti. Értékes tápanyagforrások, jó minőségű szénhidrátok, ezért segítenek a hatékony szellemi teljesítőképesség szinten tartásában.

Szóljon hozzá