Aktuális akciók
Nyári akciókNyári akciók További ajánlatok

Több van benne, mint gondolnánk: a gesztenyefogyasztás tíz pontja

2016. 11. 16. 19:50
Forrás: termalfurdo.hu
Egészség
A téli időszak eljövetelével előtérbe kerül kedvenc csemegénk, a gesztenye. Szívesen fogyasztjuk parázson sütve, az utcán a kezünket melengetve vele, de sokunk kedvence tejszínhabbal is, püré formában is. Tudták vajon, hogy a népszerű finomság ennél sokkal változatosabban is felhasználható? Készülhet belőle, krém, fürdőhab, fényvédő és kenyér is.
A gesztenye szót halva máris összefut a nyál a szánkban, képzeltben már kanalazzuk is a finom pürét, megfelelő arányban keverve a kanálon az édes tejszínhabbal. Pedig a gesztenye sokkal többre hivatott ennél! Sokoldalúan felhasználható, egészséges, finom és tápláló eledel, amelyet érdemes jobban megismerni. Mondunk pár okot, miért érdemes sok gesztenyét fogyasztani.
 
1. A gesztenyének viszonylag magas a rost tartalma, amely segít a túlzott inzulintermelés visszaszorításában. Így segít csökkenteni szív- és érrendszeri betegségek egyik fő kockázati tényezőjét.
 
2. Az ásványi anyagok közül sok káliumot, foszfort, kalciumot és magnéziumot, a nyomelemek közül pedig sok vasat, cinket, mangánt és rezet tartalmaz.
 
3. Jót tesz immunrendszerünknek és külsőnknek is, hiszen a gesztenye antioxidáns hatású, sejtvédő E-vitaminban, B1-, B2-, és B6-vitaminban is gazdag.
 
4. Sokan talán nem is gondolnák, hogy a gesztenye C-vitamin tartalma is jelentős, a málnáéhoz és a ribiszkééhez hasonló értéken mozog.
 
5. A népi gyógyászatban hasmenés, hurutos és légzőszervi megbetegedések ellen, valamint görcsoldásra használták. Nemcsak termése, hanem a belőle készült méz, a fa kérge és levelét is fogyasztható.
 
6. A gesztenyét a szépségipar is használja. Krémekbe keverve csökkenti a narancsbőrt, de a gesztenyefa kérgéből nyert eszkulin a fényvédő krémek gyakori
alkotó része is. Használják fekélyek és bőrbetegségek kezelésére is.

 
7. Hatékonyan alkalmazható aranyér ellen, ülőfürdőként.
 
8. Kevesen tudják, hogy a gesztenyéből készülő liszt, remek kenyér alapanyag. Ráadásul, aki nem szereti a gabona vagy burgonya készítményeket, gesztenyével kiválthatja.
 
9. A gesztenye "húsának" szénhidráttartalma igen magas, de a keményítőnek köszönhetően a lassú felszívódású szénhidrátok táborát gyarapítja. Mivel rostokban is gazdag ezért a fogyókúrázók is beépíthetik a diétájukba, ha cukormentesen készítik el belőle az ételt.
 
10. A magas ásványi anyag tartalma miatt azoknak is ajánlott, akik érzelmileg labilisak. Erősíti az idegeket és elősegíti az idegsejtek anyagcseréjét, ezáltal gyorsítja a megújulás folyamatát. Sok káliumot, foszfort, magnéziumot és kalciumot tartalmaz, emellett E- és B-vitamin is található benne.
 
Jó tudni:
A gesztenye nagyon érzékeny gyümölcs, ezért mindenképpen a hűtőszekrény zöldséges rekeszében ajánlott tárolni. Ha már túl sokáig volt ott, és ellenőrizni akarjuk, hogy jó-e még, erre van egy tuti módszer: dobjuk vízbe! A víz felszínén úszókat ki kell dobni, a többi még fogyasztható.