Aktuális akciók
Pünkösdi ajánlatokPünkösdi ajánlatok Szezonindító fürdőzésSzezonindító fürdőzés Tavaszi akciókTavaszi akciók Hétköznapi ajánlatokHétköznapi ajánlatok Nyári akciókNyári akciók További ajánlatok

Tuti tippek a zsírégetéshez

2018. 04. 19. 19:50
Forrás: termalfurdo.hu
Egészség
Annak érdekében, hogy jó formába kerüljünk a nyárra, össze kell hangolnunk étkezésünket a rendszeres mozgással. Erre adunk pár hasznos tippet, amik közül jó párat nagyon egyszerűen kivitelezhetünk.

Aludjunk többet

Egy finn kutatás ikrek között folytatott tanulmánya szerint a testvérek közül azok, akik kevesebbet alszanak, magasabb stressz szinttel rendelkeznek és több zsír is megmarad rajtuk, mint azokon, akik a több alvást, korai fekvést választották. A Chicagoi Egyetem túlsúlyos és egészséges embereket vizsgált. Ez a tanulmány is azt mutatta, akik többet alszanak, kevésbé éhesek. Minél többet alszunk, annál jobb az anyagcserénk és hormonműködésünk.

Fussunk a vízben

Bizony. Ha épp wellnessezünk, nyugodtan kipróbálhatjuk ezt a mókás módszert, ugyanis a nedves közeg 15-ször nagyobb ellenállást fejt ki, mint a levegő. Ha teljes erőből futunk, percenként 17 kalóriát égetünk el, kétszer annyit, mintha az aszfalton kocognánk.

Együnk több fehérjét, és ne féljünk a zsírtól sem

Ahhoz, hogy izmainkat megtartsuk, nagyon fontos a megfelelő fehérjebevitel. Ezen kívül szervezetünk tökéletes működéséhez elengedhetetlen a szükséges szénhidrát és zsír bevitele is. Ha elegendő húst, halat, tejterméket, zöldséget vagy tojást fogyasztunk, akkor emésztésünk kiegyensúlyozottan fog működni, könnyen felszívódnak a tápanyagok. A zsír nyersanyagaiból is olyan nélkülözhetetlen anyagot állít elő, amik egészségünk szempontjából nagyon fontosak, ezért semmiképp sem szabad elhagynunk őket, csak meg kell válogatnunk, milyen zsírt fogyasztunk. A telítetlen zsírsavak előfordulnak a dióban, mogyoróban, tenger gyümölcseiben, mélytengeri halakban, növényi olajokban. Nem emeli meg a vércukorszintünket, kevesebb inzulin termelődik, ennek következtében pedig csökken a zsír lerakódásának lehetősége is.

Kezdjünk teljes erőbedobással

Akik teljes erőbedobással bicikliznek edzésük első felében, majd lassítanak, 10 %-kal több kalóriát égetnek el, mint azok, akik lassan kezdenek, és a végére gyorsítanak. A magas intenzitású mozgás a zsírtartalékokat mozgósítja, és ezt égeti tovább a lassítás alatt is. Ez a módszer minden kardio-edzésnél alkalmazható: távgyaloglásnál, futásnál, úszásnál. Manapság az egyik legnépszerűbb edzésforma a magas intenzitású intervallum tréning, azaz a HIIT, melyben váltakozik az alacsony és a magas intenzitás. A jó hír az, hogy a regenerálódás során is zsírsavakat használ fel a szervezet, hogy biztosítsa energiaforrásunkat. Zsírt égetünk, és állóképességet is szerzünk egyben. Ne felejtsünk el bemelegíteni előtte, mert azzal is növeljük a kalóriaégetést.

Kisebb adagok, hideg víz

Ha étkezés előtt közvetlenül iszunk 1-2 pohár vizet, azzal már kicsit eltelítjük a gyomrunkat, felgyorsítjuk anyagcserénket. Bár sokszor kivitelezhetetlen, de próbáljunk nyugodtan és rendszeresen enni, nem sietve, rohanva, hanem jól megrágva minden falatot, így hamarabb is telünk el. Ugyanis ha gyorsan eszünk, észre se vesszük, hogy már jól laktunk. Ami még nagyon fontos, ha kisebb adagokat szedünk magunknak egy kisebb méretű tányérba, akkor úgy is fogyunk majd, ha észre sem vesszük. Már reggel sokat tehetünk az egészségünkért, ha a reggelit nem hagyjuk ki az étkezésükből, mert ez indítja be igazán anyagcserénket.

Eddzünk homokban

Minél puhább a közeg, amelyben edzünk, annál hatékonyabb és erősebb a kalóriaégetés. A homokban futás vagy sétálás 50-20 %-kal növeli a zsírégetést, mintha aszfalton tennénk ugyanezt. Próbáljuk ki a strandröplabdát, ami egyaránt edzi a vállat, a kart, a hát és a fenék izmait, ezért 45 perc játékkal közel 200 kalóriát lehet elégetni. Ha egy kicsit nyugodtabb sportot választunk, a jógát, intenzitástól függően azzal is kb. 200 kalóriát veszíthetünk. De ha még többre vágyunk, akkor fussunk vagy gyalogoljunk a tengerparton, vagy a Balaton partján, lehetőleg reggel, amikor még nem süt hét ágra a nap. 45 perc futással 400 kalóriát, 45 perc gyaloglással 170 kalóriát égethetünk el.

Szóljon hozzá