Linképítés 2024-ben: az alapoktól a gyakorlatig
A linképítés még mindig a SEO egyik leghatékonyabb módszere arra, hogy látogatókat szerezzünk. Az értékes külső linkek tulajdonképpen nélkülözhetetlenek ahhoz, hogy valódi és tartós sikereket érhessünk el a weboldalunkkal a Google keresőjén keresztül.
Fontos azonban, hogy a forgalom nagy részét innen érjük el, ehhez viszont érdemes tisztában lenni a linképítés alapjaival és annak módszereivel.
Az alábbiakban eláruljuk, hogyan zajlik ez a folyamat 2024-ben.
Mi a linképítés?
A SEOVIP linképítés egy olyan folyamat, amikor egy adott stratégia mentén próbálunk meg erős linkprofilt összeállítani. A lényeg, hogy a legtöbb értékes linket szerezzük meg a weboldalunk számára. Ez lehet természetes, tehát olyan hivatkozás, amiért semmit sem tettük, hiszen más honlap a mi információinkat, szolgáltatásainkat, termékeinket reklámozza.
A Google ezeket a természetes linkeket szereti látni, minél több ilyen link mutat az adott honlapra, annál értékesebbé válik az. Egy ideális világban cseppet sem lenne szükség linképítésre, elegendő lenne egy minőségi tartalom, ami önmagában vonzza a külső linkeket.
Sajnos azonban ez nem így van, így marad a linképítés, ami azt jelenti, hogy a végeredmény a minél természetesebb linkprofil, amit nem egyszerű elérni, de nem is lehetetlen. Álszent megközelítés lenne azt mondani, hogy nem mi irányítjuk a játékszabályokat. A Google érzékeli, de igyekszik újabb mutatókat és szempontokat figyelembe venni, hogy a találati rangsort átalakítsa.
Az alapok
A legfontosabb, hogy ma már nem szabad tömeges linképítést alkalmazni, hiszen azt erőteljesen büntetik. Csak akkor működik, ha az összes többi havidíjas SEO munkafolyamattal együtt kezeljük. A linkek önmagukban semmit sem érnek, ha a linkelt weboldal egy hatalmas katyvasz, tartalmilag pedig nulla minden, amit azon találni. A sikeres linképítés tehát azt jelenti, hogy minél több jó minőségű linket kell szerezni, egymástól független, erős és értékes weboldalakról.
Milyen egy jó link?
Akkor beszélhetünk megfelelő linkről, ha erős és értékes, lehetőleg a témáját tekintve releváns honlapon jelenik meg. Ez lehet szakmai blog, esetleg egy magas látogatottsággal bíró online magazin egyaránt, a lényeg, hogy ismert és népszerű legyen. A Google nagyon kedveli a neves oktatási intézmények és civil szervezetek oldalain található linkeket is.
Elég a józan paraszti eszünk, hogy eldöntsük, az adott weblap releváns vagy sem. Fontos a magas látogatottság, a sok egyedi, szakmailag értékes és releváns tartalom. Emellett nem árt, ha nincs telepakolva reklámokkal és persze az, hogy hiteles honlap benyomását keltse.
Tippek linképítéshez
Linket építeni számtalan módon lehetséges, más kérdés, hogy melyik eredményes és melyik sem. Az egyik legnépszerűbb megoldás a vendégcikkek írása, bár ez jár a legtöbb munkával is. A módszer azonban azért jó, mert mindegyik fél jól jár, nekünk szakmai szempontból releváns honlapokról lesznek értékes linkjeink, a linkelő honlap pedig kap egy jó minőségű, értékes tartalmat.
A másik lehetőség a szakmai kapcsolatok építése. SEO szempontból sem rossz megközelítés, ha sikerül ismeretségre szert tenni, olyan online szereplőkkel, bloggerekkel, honlap tulajdonosokkal megismerkedni, amelyek korrekt szakmai kapcsolatok és linket érhetnek nekünk.
Iratkozzon fel értesítéseinkre, hogy ne maradjon le a fürdőkkel, fürdővárosokkal kapcsolatos legfontosabb és legfrissebb hírekről! Kattintson az alábbi gombra...
