Aktuális akciók
Nyári fürdőtippekNyári fürdőtippek

Az izomlázat nem megelőzni, hanem kezelni kell

2016. 05. 25. 18:30
Forrás: termalfurdo.hu
Wellness
Izomlázra masszás? Első hallásra kegyetlenségnek tűnik amúgy is sajgó testrészeinket egy masszőr erős kezének átengedni, viszont aki rászánja magát, nem fogja megbánni.
Atléták és orvosok egybehangzó véleménye szerint a masszázs csökkenti a gyulladást, serkenti a vérkeringést és csökkenti az izomfeszültséget: fájdalmunk múlik, izmaink érezhetően regenerálódnak. Nemrégiben pedig egy kutatás is bebizonyította: izomlázra a legjobb megoldás a szakszerű masszírozás.
 
A kísérletre nem lehetett könnyű jelentkezőket találni, hiszen az még elfogadható, hogy a résztvevő alanyoknak egy nagyon kemény edzéstervet kellett végrehajtaniuk, de arra, hogy utána lábizmaik szövetéből mintát adjanak elemzésre, nehéz lehetett rávenni az embereket. E kellemetlenség ellenére a kutatóknak sikerült 11 fiatalembert találni, akikkel belevágtak a kísérletbe.

Masszázzsal sokkal hamarabb múlik a fájdalom

Az első vizit alkalmával pihent lábakon vizsgálták az izmokat, a második alkalommal szobabiciklin kellett edzeniük egészen addig, míg teljesen el nem fáradtak. Ezt követően egyik lábukat 10 percig masszírozták, a másikat pedig hagyták, hogy magától regenerálódjon. Ez után a kutatók megvizsgálták a masszírozott és a masszázst nem kapott lábakból vett mintákat, hogy megállapítsák, pontosan milyen hatása is volt a masszőr munkájának. Arra a tudományos következtetésre jutottak, hogy a masszázs csökkentette a szervezet citokin termelését. Azt is elmagyarázták, a cikotin az sejtek közötti kommunikáció mellett a gyulladásos folyamatok kialakulásában szerepet játszó cukortartalmú fehérje, amely kulcsfontosságú a gyulladás kialakulásában. Úgy tűnik, hogy a masszázs akadályozza a gyulladás megjelenését, így segítette az izmok nagyobb igénybevételhez való alkalmazkodását.

Fontos a szakértelem

A masszás tehát hatékony kezelési módja a kemény edzés utáni fájdalmas izomláznak, de érdemes szakember segítségét kérni, legalább az első néhány alkalommal. Fontos, hogy a masszás a megfelelő helyen és a megfelelő intenzitással érje túlerőltetett izmainkat, mert a rosszul végzett „gyúrás” többet árt, mint amennyit használ. Természetesen el lehet lesni fogásokat, lehet tanácsot kérni és később önállóan masszírozni a sajgó testrészt, de biztosak csak a szakember munkájában lehetünk.
A szakszerű sportmasszázs segít eltávolítani a felgyülemlett tejsavat izmainkból, és ehhez mindösszesen csak nagy mennyiségű folyadékot kell fogyasztanunk. Érdemes viszont izmaink regenerálódásának érdekében minden edzés előtt ismételt masszázzsal terhelhetőbbé, rugalmasabbá, ellenállóvá tenni izmainkat. A sportmasszázs továbbá csökkenti az izmok duzzanatait; gyorsítja a sportsérülések gyógyulását, a sérülések utáni regenerálódást; megszünteti az izomgörcsöket; csillapítja a merev izmok okozta fájdalmakat; nyugtató hatású, segít megszüntetni a fáradtságot, kimerültséget.

Nyújtás, szauna, folyadékbevitel és újrakezdés

Ami a legfontosabb: fájdalom ide vagy oda, ne kíméljük magunkat csak azért, hogy megelőzzük az izomlázat, ami alapvetően pozitív jele annak, hogy a testünk fejlődik és formálódik. Az izomláz okozta fájdalom kezelhető, a fent említett masszás mellett fontos az edzés vagy a masszás utáni pihentetés, a nyújtás, a forró fürdő és a bőséges folyadékfogyasztás. Hasznos lehet még a szauna vagy infrakabin használata, és hogy a fájdalmas „másnapon” ne kíméljük magunkat. Még fáj és húzódik is az izmunk, mozogjunk sokat, de ügyeljünk arra, hogy izmainkat alapos bemelegítés után, fokozatos terhelésnek kitéve járassuk csak újra csúcsra.
Iratkozzon fel értesítéseinkre, hogy ne maradjon le a fürdőkkel, fürdővárosokkal kapcsolatos legfontosabb és legfrissebb hírekről! Kattintson az alábbi gombra...

Nyári füdőtippek

Tombol a nyár! Élvezze a strandmedencék, csúszdák, a melengető termálvíz, a kényeztető wellness kezelések és a széleskörű gyógyszolgáltatások különleges hatását! Válogasson a legjobb ajánlatok között!Megnézem