Quantcast

Aktuális akciók
Tavaszi akciók Tavaszi akciók Tavaszi fürdőtippekTavaszi fürdőtippek Nyugdíjas álomszállásokNyugdíjas álomszállások

2019. 07. 13. 08:13
Forrás: termalfurdo.hu
Útitárs
Ha szeretnénk repülni, kipróbálni a súlytalanságot, a szabadesést, a vízen járást, az erdőben bobozást, vagy a virtuális valóság szimulátort, esetleg szánkóznánk a nyári melegben, akkor látogassuk meg ezen kalandparkok valamelyikét,  levezetésként pedig csobbanjunk a legközelebbi strandon.

Holdfényliget Kalandpark, Gyöngyösfalu

Gyöngyösfalu adja a helyszínét Alpokalja kalandparkjának, a Holdfényligetnek, ahol a különleges kötélpálya 175 akadályt rejt, a Száguldó Denevér pályán 800 métert csúszhatunk, az Írottkavics extrémtorony pályáin 18 méter magasba juthatunk fel, kenuzhatunk a Gyöngyös-patakon, utazhatunk az erdőben a Holdfény Expresszel, vagy kipróbálhatjuk az eMonsteRollereket. Az ország egyik legnagyobb kötélpálya-rendszerén egy egész napot, vagy akár egy teljes hétvégét is eltölthetünk. Erdei akadálypályán quadozhatunk, megdönthetjük a 31 rekeszből álló ládatorony rekordját, a Vízi buborékban vízen járhatunk, gumifalat mászhatunk, de Magyarország első és egyedülálló, mozgásukban korlátozottak által, kerekesszékkel is használható erdei drótkötél akadálypályáját is itt találjuk. Ha megspékelnénk az aktív hétvégénket egy kis csúszdázással és fürdőzéssel, a legközelebbi fürdő, ahol ezt megtehetjük az a Tófürdő Szombathely.
Kép forrása: holdfenyliget.hu

Zemplén Kalandpark, Sátoraljaújhely

Magyarország leghosszabb, 1332 méter hosszú ülőszékes libegőjével vár minket a Zempléni Kalandpark. A felső állomásnál egy többszintes, újonnan épült kilátóból lehet megcsodálni Zemplén fővárosát, Sátoraljaújhelyt és a környező vidéket. Az ország leghosszabb bobpályáján csúszás közben erdőben fák között száguldozhatunk, íves körpályákon keresztül, ahol a pálya 2275 méteres hosszúságával a miénk lehet az egész hegyvonulat. 4 db, különböző nehézségi fokú kalandtúra pálya várja az idelátogató gyermekeket és a kalandvágyó felnőtteket egyaránt. A Magas-hegy és a Szár-hegy között egy zipline, vagyis átcsúszó kötélpálya épült, így 50-60 km/órával egy beülőben ülve csúszhatunk át az egyik hegycsúcsról a másikra, mintegy 1036 méter hosszan. Ha már kellőképpen elfáradtunk, a sárospataki Végardó Fürdő élménymedencéjében lazíthatunk.

Kép forrása: zemplenkalandpark.hu

Zobori Élménypark, Zalaszabar

Beltéri és kültéri kalandokkal egyaránt szolgál a Zobori Élménypark, amit eső és kánikula esetén is bátran felkereshetünk. A TUBBY JUMP egy igazi különlegesség mindazoknak, akik imádják az adrenalint, hiszen a villámgyors egyenes pálya végén katapultálva repülhetünk a levegőben, majd egy óriás matracra huppanhatunk a hófánk pályán. Ezen kívül találunk még csónakcsúszdát, hullámvasutat, kötélpályát, óriáshintát, ahol a bátor jelentkezőket 6-8 méteres magasságba húzzák fel. Ha nyaralásunk alatt esik az eső, akkor se csüggedjünk, beltéri részében többféle csúszda, virtuális valóság szimulátor, játszópark, szabadulószoba, és 4XD mozi is garantálja a szórakozást. Ha ezután vizes kalandokra vágyunk, irány a 20 medencés, 9 csúszdás Zalakarosi Fürdő, mely minden napra tartogat meglepetéseket.

Kép forrása: zobori.hu

Zamárdi Kalandpark

A Zamárdi Kalandpark az autópályától és a Zamárdi-Felső vasútállomástól mintegy száz méterre, egy gyönyörű, harmincötezer négyzetméteres ligetben található, összesen 18 kalandpálya várja a gyerekeket és felnőtteket. Természetes, erdei környezetben, a fák közötti különböző kötélhidak és más eszközök segítségével lehet az akadálypályákon végighaladni. A PowerFan Ugrótorony egy igazi szabadesés-szimulátor, 12 méter magasból ugorhatunk. Vár még itt minket egy hatalmas labirintus, vízi dodzsem, kipróbálhatjuk, milyen vízen járni, vízihengerben pöröghetünk, és kincseket is kereshetünk. Ha maradt még erőnk, akkor ne hagyjuk ki a balatoni csobbanást sem Zamárdi szabadstrandján, páratlan kilátással a Tihanyi-félszigetre.
Kép forrása: zamardikalandpark.hu

Mecsextrém Park, Pécs

Az ország egyik legnagyobb erdei kalandparkjában, a pécsi Mecsextrémben, az alpesi kötélpark a fák ágai között ügyességet kíván felnőttől, gyerektől egyaránt, az európai viszonylatban párját ritkító, 25 kocsiból álló erdei bobpályán egyedülálló kaland részesei lehetünk, a nyári szünet alatt akár éjjel is. A parkban található mászófal nyolc méter magas és hat különböző nehézségű útvonallal várja a kezdő és profi mászókat. A mintegy 40 méter hosszú játszóvárat ügyességi elemek tarkítják, ezek egyik része a kisgyermekek adottságainak megfelelően használható, míg a vár másik felén a nagyobbak szórakozhatnak, játszhatnak. Ezen kívül fenyves labirintus, szimulátor, frizbi pálya, spinfizz vizes játékelemek színesítik az ittlétünket. Negyedórányi autózást követően egy igazán családias környezetben, a Pollack strandon pihenhetjük ki az egész napos sportolást.
Kép forrása: pecsma.hu

Sobri Jóska Bakonyi Kalandpark, Kislőd

A Bakony legizgalmasabb pontja az a kalandpark, ahol feje tetejére áll a világ, ha a 3D karikában akarjuk érezni az igazi súlytalanságot. Majd 1 km hosszúságú bobpályán csúszhatunk, vagy az ország leghosszabb drótkötélpályáján egyensúlyozhatunk, átélhetjük a szabadesést a megazipline torony tetejéből. Akik egy hámban hason fekve végig mernek csúszni a hegyről a park közepéig, fejjel előre, egy kilométeren át, nekik találták ki a megazipline-t. Repüljünk egy hajóval, tutajozzunk a vízi akadálypályán. Adrenalin, lendület, pezsgés, dinamizmus, kacagás, móka, derültség, friss levegő, új energia. Ez vár ránk, ha eltöltünk egy napot a kalandparkban. Ha további élményekre vágyunk, tízpercnyi autózás után eljutunk Ajkára, ahol 6 kültéri medencében hűsölhetünk.
Kép forrása: yachtclubhotel.hu
A nyitókép a zalaszabari Zobori Élményparkban készült. Forrás: zobori.hu
Iratkozzon fel értesítéseinkre, hogy ne maradjon le a fürdőkkel, fürdővárosokkal kapcsolatos legfontosabb és legfrissebb hírekről! Kattintson az alábbi gombra...
Ha van véleménye, kérdése a cikkel kapcsolatban, szóljon hozzá a Facebookon. Kattintson ide