Quantcast

Aktuális akciók
Tavaszi akciók Tavaszi akciók Tavaszi fürdőtippekTavaszi fürdőtippek Nyugdíjas álomszállásokNyugdíjas álomszállások

Wellness, fürdők: legyen divat a jó modor!

2014. 04. 25. 10:53

Fürdőzés
Nagy sikerű előadást tartott a április 10-én a II. Orvosi Wellness Konferencián az ország egyik legelismertebb protokollszakembere, Görög Ibolya főiskolai docens. A Protokoll az életem és sok más nagy sikerű könyv szerzője ezúttal elsősorban a wellness szállodák alkalmazottaitól elvárt viselkedésmintákra koncentrált.

A korábban miniszterelnökök illemtani tanácsadójaként is működő professzor asszony kifejezetten a fürdőkultúrához, fürdőgyógyászathoz, wellnessezéshez kapcsolódó könyvet is jegyez! A 2007-ben született Wellness illendően első része a wellness hotelek, gyógykórházak, szállodák, panziók vezetőinek, és különböző szintű munkatársainak (recepció, étterem, gyógykezelések stb.) szól.

Görög Ibolya előadásának kezdetén leszögezte: mindig a vendég áll a középpontban! Az őt kiszolgáló alkalmazottak számtalan illemtani hibát, butaságot, otrombaságot, követhetnek és követnek is el, melyekbe nem szabad beletörődnünk. Alap, hogy egy wellness hotelben, fürdőben dolgozó legyen tisztában azokkal a perszonális zónákkal, melyek szituációtól függő megsértése már modortalanság. A közelség, a köszöntés illemtanát nem árt, ha a keleti kultúra illemkódexe szerint is megtanulják. Azt is tudniuk kell: másfajta stílusra számíthatnak egy európai és egy tengeren túli (amerikai) vendégtől. A kulturális különbségekhez alkalmazkodniuk kell tudni.

Ennél azonban sokkal földhözragadtabb illetlenségek fordulna elő a legtöbbször. A wellness központ alkalmazottja - legyen az terápiás kezelő, menedzser, vagy bárki - mindig létesítsen szemkontaktust velünk a kommunikáció során, kisugárzása pozitív legyen, látszódjék rajta, hogy szereti a munkáját. Ám a kézfogást egyáltalán nem kell erőltetnie. A magázás az elfogadott, de az illemtanárnő a "tetszikezést" is pártolja. Beszédhangsúlyaira figyeljen, mert annak információértéke ezekben az intim helyzetekben nagyságrendekkel megelőzi a szavak tényleges értelmét. Ne legyen sem hangos, sem mézes-mázos! A vendég felett elbeszélni pedig halálos sértést jelent! Az öltözködés és az ápoltság szerepe kiemelkedően fontos egy wellness központ alkalmazottai számára! Izzadás kizárt, papucs szintén!

Ajánljuk minden fürdőnek, wellness szállodának, hogy a wellness könyve második kötetét terjesszék fürdő- és szállóvendégeik között - lehetőleg ingyen. Az ugyanis kifejezetten nekik szól. Nagyban megkönnyítheti, gördülékenyebbé teheti ugyanis munkájukat, ha a vendég nincs elveszve egy nagy komplexum világában, tudja, hogyan kell felkészülni egy terápiás kezelésre. Görög Ibolya elmondja, hogyan kell viselkednünk ezekben a speciális, ráadásul elég intim wellnes-helyzetekben, mely sokunknak új, ismeretlen szituáció, az életében. Egyszer mindent meg kell tanulni, de bátrabban vágunk bele, ha követendő mintára találunk!

A műveltséget nem csak a könyvek, de a köznapok apró reflexei mentik meg - búcsúzott a Márai-idézettel az illemtan elismert szakértője.
Fürdőetikával foglalkozó korábbi cikkeink:
 
Iratkozzon fel értesítéseinkre, hogy ne maradjon le a fürdőkkel, fürdővárosokkal kapcsolatos legfontosabb és legfrissebb hírekről! Kattintson az alábbi gombra...