Aktuális akciók
Őszi akciókŐszi akciók További ajánlatok

5 megkérdőjelezhetetlen indok, miért az úszás a sportok királya

2016. 04. 01. 08:10
Forrás: termalfurdo.hu
Egészség
A tétel egyszerű: sportolni kell, sportolni jó, a mozgás fontos összetevője az életünknek. Viszont megtalálni a tökéletes mozgásformát és hétköznapjaink részévé tenni azt, annál nehezebb feladat.
A futás néha unalmas, a csoportos fitnesz edzések némelyike olykor ijesztő. Van azonban egy mozgásforma, amely minden korosztály számára, bármilyen fizikai felkészültség mellett, akár még hátrányos helyzetből indulva is tökéletes lehet: az úszás. Jöjjön néhány indok, miért ideális választás az uszoda.

1. A víz nyugtató ereje semmivel sem pótolható

Víz már a régi tanok szerint is az újjászületés jelképe, ráadásul egy tanulmány szerint a vízben meditatív állapotba kerül az agy, amely segíti a kognitív funkciók fejlődését. A vízben töltött idő egyfajta meditációként is felfogható, tökéletes kikapcsolódást és feltöltődést jelent az agyunknak.

2. Az úszás nem terheli túl a szívet és az izmokat

Ellentétben futással, az úszás kíméletes sport, nem kell féltenünk csontjainkat, ízületeinket és izmainkat, és kisebb a sérülés veszélye is. Az úszás nem hirtelen és gyors megpróbáltatást, hanem lassú, folyamatos megterhelést jelent a szervezetnek. Mivel kíméletes, bármely korosztály számára remek választás lehet.

3. Az úszás közelebb visz a természethez

Ha valaki olyan szerencsés, hogy nem csak medencében, de természetes vízben úszhat, azzal megsokszorozhatja a sport pozitív hatásait. Kutatók szerint azoknak, akik lehetőségeikhez mérten sok időt töltenek természetes közegben, jobb a mentális és a fizikai teljesítő képességük, valamint testsúlyukat is könnyebben tartják meg.

4. Egyszerre kardió és erősítő edzés

Bár az úszás kíméletes az izmokkal és az ízületekkel, mégis az egyik leghatékonyabb aerob mozgásforma. Egy lassabb tempózás alacsony intenzitású, ám hatalmas teljesítményeket tud kihozni az emberből. Az úszás javítja az egyensúlyérzéket, erősíti a csontokat és segít az alvászavarokon is.

5. Az úszás erősíti és egészségesen tartja a tüdőt

Egyes kutatások szerint az úszók tüdeje erősebb, teherbíró képessége jobb, mint más sportolóké. Ha pedig a tüdő egészséges, a szervezet könnyebben képes feldolgozni az oxigént, így az ember nehezebben fárad el, nő az állóképessége. Ráadásul tüdőnk egészsége fontos tényező a szív- és érrendszeri betegségek megelőzésében is.