Aktuális akciók
Karácsonyi ajándéktippekKarácsonyi ajándéktippek Fürdőbelépő ajándékbaFürdőbelépő ajándékba Adventi és karácsonyi ajánlatokAdventi és karácsonyi ajánlatok További ajánlatok

A fogyókúra fő támogatói: a tavasz friss zöldségei

2018. 04. 05. 07:50
Forrás: termalfurdo.hu
Egészség
Ha ön is úgy érzi, jót tenne egy kis diéta így húsvét után, de még a fürdőruhaszezon előtt, ajánlunk néhány tavaszi zöldséget, melyek fogyasztása garantáltan felgyorsítja a fogyást, segít a várt eredmény mielőbbi elérésében.

Savanyú káposzta

Bár egyszerű és olcsó étel, elképesztően egészséges és nagyban támogatja a fogyókúrát a magában és köretként is fogyasztható savanyú káposzta. A C-vitaminon kívül B1-vitamin, E- és K-vitamin tartalma is jelentős, sőt még kalciumban és vasban is gazdag. Erősíti az immunrendszert, és víztartalma is magas, tehát még a napi folyadékszükséglethez is hozzájárul. A savanyú káposzta és a benne lévő tejsav bélrendszerre gyakorolt hatása felülmúlhatatlan, enyhén hashajtó, így megakadályozza a szorulás kialakulását, vagy a már kialakult székrekedést is megszünteti, ráadásul segít megtartani a bélflóra egyensúlyát. Akár - probiotikum mellett – antibiotikum kúra után is rendkívül hatásos.

Cékla

A cékla a mediterrán étkezés egyik szuper étele. Egy adag elfogyasztása fedezi a folsav ajánlott napi bevitelének több mint 30 százalékát, ráadásul nagyon sok B-vitamint tartalmaz, ami fontos kiegészítője a diétának. A B-vitaminok energiát emelik a szervezet energiaszintjét, ami nagyon fontos, ha az ember kevesebbet eszik, de szeretne többet mozogni. A céklában lévő nitrátok sokat segítenek abban, hogy ereink egészségesek legyenek, ettől pedig jobb lesz a keringésünk és alacsonyabb a vérnyomásunk.

Spenót és csalán

A tavaszi zöldségek közül a spenót az egyik leghasznosabb a szervezet számára, ráadásul kiválóan támogatja a diétát is. Az ízvilága gazdag, a színe erőteljes, így szívesen fogyasztjuk, hiszen feldobja az egyhangú diétás étkezést. Nagyon alacsony a kalóriatartalma, viszont tele van antioxidánsokkal és vitaminokkal, ráadásul remekül csillapítja az éhséget. Kevesen tudják, de hasonlóan jó hatással bír a csalán is, amely sok ételben akár helyettesítheti vagy kiegészítheti a spenótot. Nagyon sok káliumot, A, B, és C vitamint tartalmaz és étvágycsökkentő hatása miatt remek kiegészítője a diétának, akár tea formájában is.

Retek, rebarbara

A retek igazi sztárnak számít a diétás ételek között, hiszen egy adag mindössze 19 kalóriát tartalmaz, viszont remekül csökkenti az éhségérzetet. A retek nagyon gazdag káliumban, B6 és C-vitaminban, ezért egészségünk szempontjából is nagyon jó választás. Illik hozzá a tavasz egyik első gyümölcse, a rebarbara, amely alacsony glikémiás indexe és magas rosttartalma miatt „állhatott be” a diétát támogató zöldségek sorába.

Hagyma

A kutatások szerint a tavaszi hagymák sokkal több krómot tartalmaznak, mint később érő társaik, így hatásosan csökkentik az éhségérzetet, ráadásul segítenek a koleszterin szinten tartásában is. A hagyma olyan olajokat és ásványi anyagokat tartalmaz, amelyek támogatják a zsír lebontását és felgyorsítják az anyagcserét. A szakemberek szerint a hagyma termogén aktivitással rendelkezik, ami segít a szervezetben a hőt létrehozni és kalóriát égetni. Különösen jó hatással bír a póréhagyma, amely a tavasz egyik jellegzetes ízét adja ételeinkben.

Uborka

A tavaszi diétának tökéletes kiegészítője lehet az uborka. Alacsony a kalória tartalma, magas a víztartalma és ként tartalmaz, mely utóbbi szintén jót tesz a diétának. Szendvicsben, salátában, de még az ásványvíz ízesítőjeként is nagyon hasznos. Sokan csak savanyítva, vagy fűszerezve fogyasztják, pedig natúr ízben, nyersen a legegészségesebb.

Köles

A köles olyan gabona, amely optimális mennyiségű magnéziumot tartalmaz, amelynek hiányától sokan szenvednek. A magnézium elengedhetetlen a test szinte minden fiziológiai reakciójához. A testi és szellemi frissesség, a teherbíróképesség és a kreativitás egyik zálogát jelenti a magnézium, érdemes tehát sok kölest fogyasztani, hogy ne kelljen azonnal étrendkiegészítőkhöz fordulni.

Sárgarépa

A tavaszi sárgarépa édes és lédús ízt kínál, alacsony kalória tartalommal. A répát nemcsak magas vitamin és ásványi anyag tartalma miatt érdemes fogyasztani, hanem azért is mert „édes élményt” nyújt a diéta kemény napjain. Utóbbinak köszönhetően csillapítja az édességek utáni vágyat, így támogatja a diétánkat.

Brokkoli, padlizsán és cukkini

A cukkini magas tápanyagtartalommal rendelkezik, de rendkívül alacsony kalóriabevitelt jelent a szervezet számára. A cukkini tele van olyan tápanyagokkal, mint az A- és C-vitamin, a kálium, a folsav és a rost, amelyek mindegyike az egészséges anyagcserét támogatja. A brokkoli gazdag B-vitaminban, ami fontos a szénhidrátok energiájának felszabadításában és a magnéziumban. A padlizsánnak magas az étrendi rostja, a kálium, a mangán, a réz és a tiamin tartalma, és remek forrása a B6-vitaminnak, a folsavnak, a magnéziumnak és a niacinnak is. "Ezek a vitaminok elengedhetetlenek a szervezet számára a kalóriák minél hatékonyabb elégetéséhez, így érdemes a diéta során minél többet fogyasztani belőlük.