Aktuális akciók
Nyári wellness ajánlatokNyári wellness ajánlatok

A hét legjobb szabadtéri sport kora tavaszra

2021. 03. 19. 11:11
Forrás: termalfurdo.hu
Egészség
A hosszúra nyúlt tél után lassan, de biztosan végre kimerészkedhetünk a szabad levegőre. Napfényben, a friss levegőn a sportolás is jobban megy, ami nem csak a testünknek, de a lelkünknek is nagyon jót tesz. Erre pedig most nagyon szükségünk van.

1. A legegyszerűbb megoldás: a futás

A szakértők a szabad levegőn végezhető mozgásformák közül leginkább a futást javasolják. A szakértők a futás mellett azzal érvelnek, hogy közben izmaink 70 százaléka végez munkát, s minden mozgások legegyszerűbbjéért cserébe edzett testet kapunk. Persze tudjuk, óriási elhatározás szükséges ahhoz, hogy valaki a futást válassza teste karbantartásához. Ám ennek ellenére napjainkban nem csak egészséges, de kimondottan divatos is lett futni. Ha másra nincs is időnk, a futás az egyik legegyszerűbben végezhető testmozgás, ráadásul az agyunk működésére is jótékonyan hat.

2. Gyaloglás nemcsak a legedzettebbeknek

A nordic walking botokkal való gyaloglás talán a sífutásra hasonlít leginkább. Egyik nagy előnye, hogy könnyen elsajátítható a mozgás, így bárki hamar hasznosítani tudja a fitness lehetőségeket. A nordic walking további előnye, hogy már relatíve alacsony pulzusszámnál is intenzív és hatékony mozgásnak számít. Ez a sportág Finnországból indulva Észak-Európában már az 50-es évektől ismert volt a síelők körében, mint a leghatékonyabb nyári erőnléti edzést biztosító mozgásforma. A nordic walking több szempontból is eltér az egyszerű gyaloglástól: a legszembetűnőbb különbség a botok használata, melyek révén önkéntelenül is hosszabbakat lépünk, hogy a kezek és a lábak természetes, a járáshoz elengedhetetlen ellentétes mozgása megmaradjon. A bot használata dinamikát, ritmust ad a gyaloglásnak, és nem utolsósorban megmozgatja a felsőtestet, miközben meghatározza az egész test tartását. Az utóbbi időben a nordic walking rajongótábora ugrásszerűen megnőtt, ami nem is csoda, a kirándulással egybekötött hatékony gyaloglás szinte bármilyen korosztály számára és a kevésbé edzett sportolni vágyók felkészültségéhez is megfelelő.
A hét legjobb szabadtéri sport kora tavaszra

3. Megfelelő sport a technika rajongóinak

A geocaching egy GPS-alapú játék, aminek a célja, hogy a világ különböző pontjain elrejtett ládákat egy GPS-t használó készülék segítségével megtaláljuk. A Geocaching egyáltalán nem bonyolult játék, bár előfordul, hogy egy-két ládát megtalálni igencsak trükkös, az elrejtése vagy épp a feladványa miatt, de nagyon jól rá tudja venni az embert, hogy mozduljon ki többet a négy fal közül és adjon egy célt a kirándulásnak, vagy épp a városfelfedezésnek. Csupán regisztrálni kell, aztán a megadott információkat keresve egy kellemes kirándulás keretében keresni a „kincseket”.
 

4. Az örökzöld kerékpározás

Legyen szó szobakerékpározásról, mountain bike, túra- vagy városi közlekedésről, az élettani hatások ugyanazok. Javítja a szív-érrendszer állóképességét, gazdaságossá teszi a szív munkáját, fokozza a szervek vérellátását, ezáltal oxigenizációját, javítja a légzőrendszer munkáját és az anyagcsere paramétereket. Kerékpározni szinte mindenki tud vagy képes megtanulni, és mert igen alacsony, szinte különösebb erőfeszítést nem igénylő intenzitáson is gyakorolható, egyre kedveltebb sport a városi lakosság körében. A kerékpárosok a tavasz közeledtével alig várják, hogy újra „napfényre hozzák” a drótszamarat és magányos, relaxáló tekerésre vagy vidám családi biciklizésre induljanak a zöldellő fák közé.

5. Görkorcsolya: nemcsak gyermeklelkűeknek ajánlott

A görkorcsolyázás ugyan szórakoztatónak és egyszerűnek tűnik, azonban kemény edzés is egyben. Teljesen átmozgatja a testet, fokozza az állóképességet és a koordinációs készséget és ugyan főként láb- és fenékizmainkra van jótékony hatással, azonban a karmunka által a felsőtestünket is edzi. A görkorcsolyázás különösen alkalmas zsírégetésre és ellentétben a futással, szinte alig terheli ízületeinket - persze csak akkor, ha itt is figyelünk a fokozatosságra, bemelegítésre és a gurulást követő nyújtásra, lazításra. Kiváló családi sport lehet, de mindig ügyeljünk a biztonságra. Nem érdemes spórolni a könyök- és térdvédőkön és a bukósisakon, nagyon jól jöhetnek baj esetén.

6. A bátrak sportja a sziklamászás

A sziklamászás, mint tevékenység talán egyidős az emberiséggel, azonban sportággá csak az utóbbi évtizedekben vált. A mászás remekül fejleszti a fizikai és szellemi erőnlétünket, valamint közelebb visz a természethez, ismeretlen tájakra kalauzol. A világ minden részén, így Magyarországon is a falmászás és a sziklamászás versenysporttá nőtte ki magát. Nemzeti kupákat, bajnokságokat, valamint nemzetközi versenyeket is rendeznek, többek között világbajnokságot is.

7. Vízimádók is kimehetnek végre a szabad levegőre

Egy indiai mondás szerint a lélegzés maga az élet. Az úszás az egyetlen olyan sportág, amely légzésszabályozásra kényszerít bennünket, és ezt nagyon fontos lenne beépíteni mindennapjainkba. Az úszás alkalmával megnövekszik a tüdő kapacitása, minek hatására sokkal mélyebbeket és nagyobbakat tudunk lélegezni. Az úszás megmozgatja a test összes belső izmát, fejleszti az állóképességet, növeli a hatékonyságot és mozgékonyságot. Az úszás tizenkétszer hatásosabb, mint az edzőteremben végzett testmozgás. Mivel a víznek nagy az ellenállása, ezért a vízben végzett gyakorlatokkal 600 kalóriát égethetünk el óránként, emellett hajlékonnyá és rugalmassá is válunk. Pillanatnyilag nélkülöznünk kell a fürdőket és az uszodákat, de békeidőben nagyon sok fürdőben és uszodában várnak minket szabadtéri úszómedencék és ha kisüt a nap, és az életünk visszatér a majd rendes kerékvágásba, a kevésbé bevállalósok is nyugodtan választhatják ezeket.
Iratkozzon fel értesítéseinkre, hogy ne maradjon le a fürdőkkel, fürdővárosokkal kapcsolatos legfontosabb és legfrissebb hírekről! Kattintson az alábbi gombra...