Aktuális akciók
Őszi akciókŐszi akciók Őszi napok fürdőinkbenŐszi napok fürdőinkben Gyermekbarát ajánlatokGyermekbarát ajánlatok Karácsonyi ajánlatokKarácsonyi ajánlatok További ajánlatok

A sikeres újévi diéta titkai

2018. 01. 10. 21:00
Forrás: termalfurdo.hu
Egészség
Sokak számára az egyik legfontosabb újévi ígéret a fogyás és a diéta betartása. Mit tehetünk, hogy eredményt hozzon újévi fogadalmunk? Felírtunk öt fontos szabályt.
Itt az új esztendő második hete, ilyenkor lassan nyilvánvalóvá válik, hogy melyik újévi fogadalmunkat tudjuk betartani és melyik az, amellyel kudarcot vallunk. Nézzük, mit tegyünk, hogy a fogyókúra körüli fogadkozásokkal ne okozzunk magunknak csalódást.
Az „ötösfogat előtt” egy fontos szabály: mielőtt belevágunk a diétába, vagy életmód reformba, tudnunk kell, hogy az egészséges vagy a növényi alapú étrend nem kínál gyors megoldást. Mégis érdemes inkább ezeket választani. A gyors fogyást ígérő módszerek mindig hamisak. Lehet, hogy tényleg leadjuk két vagy három hónap alatt azt a nyolc kilót, de ha alapjaiban nem változtatunk az életmódunkon, a hirtelen leadott kilók kétszer olyan gyorsan „visszamásznak” majd. Ezenkívül nagyon fontos, hogy ha szeretnénk valamit elérni, azt mindig önmagunkért tegyük, ne azért mert a párunk, a család, vagy a társadalom ezt elvárja. Ha mások miatt csináljuk végig a diétát, sosem érünk el tartós eredményt, ha elérünk valamit egyáltalán. A következő öt jótanács mindenképpen segíthet.

1. Pszichológiai hadviselés

Ha elhatároztuk magunkat, hogy ezentúl egészségesebben élünk, „tisztább ételeket fogyasztunk és többet sportolunk, akkor mindig mondjuk el magunknak – minél többször – hogy ez számunkra miért jó. Higgyünk benne, hogy meg tudjuk tenni, legyünk magabiztosak és ne legyenek kétségeink az eredményt illetően. Ne hagyjuk magunkat befolyásolni és eltéríteni a terveinktől, ha elköteleztük magunkat egy módszer mellett, ha kialakítottunk egy étkezési és edzéstervet, akkor csináljuk is végig.

2. A kommunikáció a diéta esetében is fontos

A legjobban tesszük, ha leírjuk az eredményeket minden nap egy füzetbe. Vezessük, rendszeresen, hány kilót fogytunk vagy híztunk, mit ettünk és mennyit mozogtunk Nagyon hatékony húzóerő lehet, ha leírva látjuk magunk előtt, hogy mit tettünk vagy mit nem tettünk meg. Fontos, hogy ne legyünk kegyetlenek magunkkal, a legkisebb eredményt is jegyezzük fel és értékeljük. Ha egy nap csak 20 percet mozogtunk és csak 20 dkg-ot fogytunk, az is több, mintha semmi sem történt volna. Nemcsak a magunkkal, hanem a környezetünkkel való kommunikáció is fontos. Érdemes csatlakozni valamilyen „fogyi-csoporthoz” vagy életmódváltó társasághoz akár a közösségi oldalon is. Ha van valakivel megbeszélni a problémákat, ha megismerünk olyan embereket, akik a miénkhez hasonló problémákkal küzdenek, sokkal könnyebben megy majd a diéta.

3. Igyunk sokat

A megfelelő folyadékbevitel fogyókúra esetén még a szokásosnál is fontosabb. Egy felnőtt ember napi 2-3 liter folyadékot veszít izzadáson, légzésen és mozgáson keresztül. Éppen ezért jó minőségű tiszta vízzel (nem cukrozott üdítőkkel, kávéval, teával...) folyamatosan pótolni kell a napi vízveszteséget. Ha nem iszunk eleget, szervezetünk nem éri el optimális működési szintet. Már egy enyhe vízhiány is 3%-kal csökkentheti az anyagcserét, ami hosszú távon az elhízás mellett betegségekhez vezethet.

4. Ne próbálkozzunk koplalással!

Tudjuk jó, a szervezetnek a fennmaradáshoz energiára van szüksége. Átverhetjük néhány napra azzal, hogy nem eszünk semmit, de a nem megfelelő energiabevitel nagyon hamar megbosszulja majd magát. Koplalás vagy éhezés következtében a szervezet vészüzemmódba kapcsol, és akár 20-25%-kal is csökkentheti alapanyagcseréjét. Ez egyrészt azt jelenti, hogy a fogyás mértéke a kezdeti hirtelen megugrást követően lecsökken, másrészt amikor ismét elkezdünk többet enni, a testsúlyunk jóval gyorsabban növekszik, mint amit az elfogyasztott kalória mennyiség indokolna. Ez magyarázza, hogy egy szigorú diéta befejeztével, miért hízza vissza valaki nagy ütemben a leadott kilókat - illetve többet is - még akkor is, ha egyáltalán nem eszik sokat. A koplalás elkerülése mellett az is fontos, hogy rendszeresen együnk. Ne várjuk meg, amíg kopog a szemünk az éhségtől. Határozzuk el, hogy napi ötször étkezünk és ragaszkodjunk is a beosztáshoz.

5. Mozogjunk és együnk egészségesebben!

Semmi értelmes csupán kevesebb étel bevitelével próbálkozni, ha fogyni akarunk. Ha nem mozgunk, a kilók nagyon lassan cammognak majd le rólunk, ráadásul azonnal visszajönnek, ha egy nagyobb adagot eszünk. Mozognunk kell rendszereresen, akár otthon, akár a szabadban, akár edzőteremben. Használjuk ki az időt: menjünk hazafelé egy kicsit gyalogosan is, sétáljunk egy rövidet ebédidőben, azt esti tévézés helyett pedig inkább csináljuk néhány felülést vagy kocogjunk néhány kört a ház körül. Emellett figyeljünk oda, hogy milyen alapanyagokat használunk, miből főzünk és mit eszünk. Kerüljük a gyors kajákat és a mesterséges alapanyagokat. Zsírra és szénhidrátra is szüksége van a szervezetnek, csak megfelelő formában. Válasszunk növényi szénhidrátokat: bogyós gyümölcsöket, almát, narancsot, sárgarépát és teljes kiőrlésű gabonákat. A zsírral ugyanez a helyzet, szüksége van rá a szervezetnek, csak nem mindegy, milyen formában. Fogyasszunk minél több növényi zsiradékot, halat és olajos magvakat. Ha mindez megvan, már csak a változatosságra kell törekedni, hogy az egyhangú (mindig csak csirkemell és saláta) diéta ne vegye el a kedvünket néhány hét múlva.

Szóljon hozzá