Aktuális akciók
Őszi akciókŐszi akciók TOP 10 őszi fürdőtippTOP 10 őszi fürdőtipp További ajánlatok

Celeb diéták, amiket jobb elkerülni

2018. 03. 17. 17:17
Forrás: termalfurdo.hu
Egészség
Ha valaki azt gondolja, hogy a napi 1200 kalória, vagy az ételek nyers formában való fogyasztása hosszú távon fenntartható, hogy étkezésünkkel tudjuk befolyásolni vérünk pH-értékét, esetleg elég egy nap egy kókuszos kávé, akkor sajnos téved.
Az utóbbi években megfigyelhető egy új egészségtrend kialakulása. A 20-40 éves korosztály minden eddiginél többet foglalkozik az egészséges táplálkozással, heti több alkalmi sportolással, és mindenkinek van egy diétája, amiben rendkívüli mértékben hisz. A közösségi média elterjedésével is egyre fontosabb az Y és az X generáció számára, hogy önmagukból a legtöbbet kihozva tökéletes alakot mutassanak, és tudatos étkezést képviseljenek mások előtt.
Ezért nem szerencsés, ha olyan hirtelen népszerűvé vált diétát kezdünk követni, ami nagy nyilvánosságot kapott azért, mert 1-1 világhírű énekes, színész, vagy celeb az arcát adta hozzá, ennek ellenére tudományos megalapozottsága nincs sajnos. A 8500 szakértőt tömörítő Brit Dietetikusok Szövetsége minden évben összeállítja a listát azokról a veszélyes étkezési szokásokról, melyeket nem követni, hanem inkább elkerülni kellene.

Nyers vegán diéta

Nyugaton már egyre népszerűbb, de pár éve Magyarországra is megérkezett a kizárólag nyers ételek fogyasztása, ugyanis sokan úgy vélik, azzal, hogy megfőzik vagy megsütik az élelmiszereket, távoznak belőlük azok a tápanyagok, enzimek, amelyre a szervezetnek szüksége van. 40 Celsius-fok fölött nem melegítik fel az ételeket. Sokan összevonják a nyers és a vegán típusú étkezést is, ezzel az állati eredetű táplálékot sem fogyasztják. Akik követik a diétát, úgy vélik, hogy életminőségük javulása mellett karcsúsodnak is. Aki ezt a tápanyagokban szegény életmódot követi, nagyon fontos, hogy pótolja a B12 és a D-vitaminokat. A túlfőzés valóban nem egészséges. Lehet, hogy észrevehető súlycsökkenés pár hét alatt, de egészségesek nem leszünk tőle. Terhesek, gyerekek számára is veszélyes a diéta követése, akár növekedési problémák is felléphetnek, ha nem jutnak hozzá állati eredetű ételekhez. Így inkább ne kezdjük el követni Venus Williams, Sting vagy Gwyneth Paltrow példáját, ugyanis nem tudhatjuk, hogy csak reklámarcai-e a diétának, egyszer próbálták ki életükben, vagy életmódszerűen károsítják egészségüket vele.

Alkáli étrend

Az alkáli, vagy más néven lúgósító étrend célja az, hogy az általunk elfogyasztott élelmiszereken keresztül meg tudjuk változtatni testünk és vérünk pH-egyensúlyát, azaz a savasság szintjét. Ehhez nagyon oda kell figyelni arra, hogy a bevitt ételek 80%-a lúgosított, 20 % pedig savas ételekből álljon, azaz a növényi eredetű ételek kerüljenek itt is többségbe, ne a feldolgozott élelmiszerek, ezért is próbálják ki sokan, fogyás, kalóriacsökkentés céljából. Sok a félreértés a diéta körül, ugyanis az ételek pH-értéke nem lesz hatással a vér pH-értékére, azt a szervezet tökéletesen megoldja, hogy megfelelő szinten tartsa. A kiegyensúlyozottnak kicsit sem nevezhető étrendet nem csak betartani nehéz, hanem felesleges is. Így a híres amerikaifutball-játékos, Tom Brady példáját sem éri meg követni, aki hisz e diéta sikerességben.

Pioppi diéta

Dél-Olaszországban létezik egy kis település, amit a világ legegészségesebbjeként emlegetnek, mert lakói 10 évvel tovább élnek az átlagnál. Pioppit a mediterrán étrend otthonaként is nevezik, és az UNESCO védelmét is élvezi. Híres arról, hogy lakói közül kevesen szenvednek cukor- vagy szívbetegségben, nagy zsírtartalmú és alacsony cukortartalmú, gazdag zöldségekben, halakban, olívaolajban, omega3 zsírsavban. Kevés tejterméket, húst és szénhidrátot fogyasztanak, naponta megisznak egy pohár bort, megvan a napi 7 órás pihentető alvás és stressz mentes életmód, naponta egy evőkanál almaecet, és valamilyen tojásétel a receptjük a tökéletes étrendre. Kerülik a vörös húsokat, a keményítő tartalmú szénhidrátokat, dr. Aseem Malhotra kardiológus és a sportoló, Donal O'Neill erre alapozva alkották meg könyvüket a diétáról. De a reggelit kihagyni és kókuszkrémes kávéra cserélni vagy egy teljes napig nem étkezni, a szénhidrátokat szinte teljesen elhagyni, vagy a karfiol alapú pizzára helyezni a hangsúlyt az étrendben nem egészséges dolog.

Ketogén diéta

A ketogén étrend alapja a nagyon alacsony szénhidrát, magas zsír és mérsékelt szénhidráttartalmú étkezés. Kizárja a gabonát, a tejtermékeket, hüvelyeseket, szóját, gyümölcsöket és keményítőt, cukrot, fehér lisztet, főleg zöldségeket, dióféléket, magvakat fogyasztanak, alacsony szénhidráttartalmú ételeket, fehérjéket. Úgy lehet fogyni vele, hogy közben nem veszítünk izomtömeget, de ehhez elég nagy önmegtartóztatásra van szükség, a napi kalóriabevitel 1200 lehet. A szénhidrátok megvonásával a szervezet a zsírból fedezi energiaigényét. Így a szénhidrátokat a szervezet glükózzá alakítja, a máj a zsírokat zsírsavakká és ketonokká bontja le. A glükóz helyett ebben az esetben a ketonok játsszák az „energiahordozó” szerepét. A vér és az agy magas ketonszintje (ketózis) hozzájárul az epilepsziás rohamok gyakoriságának csökkentéséhez, így főleg a betegség kezelése mellett kiegészítésként szokták előírni. De téves azt hinni, hogy rákgyógyító hatása van, és a kezdeti cukorbetegséget sem fordítja vissza. Az alacsony kalóriatartalmú étkezés mellett természetesen elérhető fogyás, de ez hosszútávon nem fenntartható, alvászavarok, emésztőrendszeri zavarok, rossz lehelet, fáradékonyság a mellékhatások és magas vitaminpótlásra van szükség mellette. Így a híres kosárlabdázók, Kobe Bryant, LeBron James vagy a színésznő Halle Berry, esetleg Rihanna vagy Mick Jagger sem űzhették hosszú távon, csak kipróbálták.