Aktuális akciók
Szezonindító fürdőzésSzezonindító fürdőzés Nyári akciókNyári akciók További ajánlatok

Csökkentsük a koleszterinszintet egyszerűen

2019. 03. 02. 08:02
Forrás: termalfurdo.hu
Egészség
Étrendünk és életmódunk megváltoztatásával gyógyszerek nélkül is sokat tehetünk egészségünkért, koleszterinszintünk csökkentéséért, és a szívbetegségek kialakulásának megelőzéséért.

Mit kell tudnunk a koleszterinről?

A koleszterint egyrészt táplálék formájában juttatjuk be a szervezetünkbe, másrészt a máj is képes előállítani. Koleszterinből készül a hormonok egy része, másrészt fontos a sejtfal felépítésében is. A megemelkedett koleszterinszintnek két okát kell ismernünk. A bevitt táplálék koleszterintartalmától és a szervezet által előállított koleszterin mennyiségétől és elosztásától függ.
  • LDL-koleszterin: Az érfalra tapadó koleszterin érszűkületet okozó lerakódásokat alakít ki, mely összefüggésben áll az érelmeszesedéssel, ezért kapta a "rossz" jelzőt. A lerakódott koleszterin következtében nő az érelmeszesedés, a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának kockázata.
  • HDL-koleszterin: Ez a „védő” vagy "jó" koleszterin, mivel a véráramban keringő vagy az érfalban lerakódott koleszterint visszaszállítja a májba, ahol lebomlik.

Élelmiszerek, melyek csökkenthetik a koleszterint

Teljes kiőrlésű zab: Minél magasabb egy étel rosttartalma, annál jobban segít csökkenteni a koleszterinszintet. A zabpehely például a magas bétaglükán-tartalma miatt hasznos.
Diófélék: A különböző típusú diófélékből napi kb. 50 gramm fogyasztása jelentősen csökkenti az LDL-koleszterin szintjét, emellett a dió különösen nagy mennyiségű omega-3 zsírsavat is tartalmaz.
Olívaolaj: Az egyik legegészségesebb növényi olaj gazdag telítetlen zsírsavakban. Ez segíthet az LDL-koleszterinszint csökkentésében és a szív egészségének fenntartásában, de a kukoricaolajat és a lenmagolajat is érdemes kipróbálni!
Fokhagyma: Tanulmányok azt mutatják, hogy a rendszeres fokhagyma-bevitel csökkentheti a vérnyomást. A fokhagyma megakadályozza, hogy a koleszterin a véredényekben lerakódjon.
Hüvelyesek: Rostban gazdagok, ami szabályozza a szervezetben felszívódó koleszterin mennyiségét, így csökkentve a szív- és érrendszeri-kockázatot.
Lazac: Az idegrendszerre is jótékony hatással vannak a halak, de különösen a lazac, melynek fogyasztása a koleszterinszintet is jelentősen csökkentheti.
Csökkentsük a koleszterinszintet egyszerűen
Persze önmagában csak ezek fogyasztásával nem fogunk sikert elérni, de jelentősen hozzájárulhatunk koleszterinünk javításához.

Életmódunkon is változtatni kell

Rendszeres testmozgás: Segíti a vérkeringést, csökkenti a vérnyomást és megakadályozza a koleszterin lerakódását az artériákban. De azzal sem árulunk el nagy titkot, hogy sport csökkenti az elhízás, a cukorbetegség és számos anyagcsere-betegség kialakulásának rizikóját is.
Minimális alkohol: Egy kis mennyiségű, jó minőségű vörösbor fogyasztása hozzájárulhat a koleszterinszint csökkentéséhez.
Dohányzás elhagyása: Magas vérnyomás, a véredények összehúzódása, az erek szűkülése mind a dohányzás káros mellékhatásai közé tartozik. Magasabb a vérrögképződés, így a stroke vagy infarktus kockázata dohányosok körében.
Fogyás: Mivel a túlzott energiabevitel hatására a szervezet raktározásba kezd, a szénhidrátokat zsírokká, köztük koleszterinné alakítja. Már 3 kg súlycsökkenés mérhető koleszterinszint csökkenéssel járhat. 
Alvás: Túl kevés (öt óránál kevesebb) és a túl sok (nyolc óránál több) alvás is negatívan befolyásolja a koleszterinszintet, ráadásul megzavarja azt a folyamatot, amelynek során a szervezet feldolgozza a bevitt zsírt illetve cukrokat.
Csökkentsük a koleszterinszintet egyszerűen

Ha van véleménye, kérdése a cikkel kapcsolatban, szóljon hozzá a Facebookon. Kattintson ide