Aktuális akciók
Tavaszi akciókTavaszi akciók További ajánlatok

Ezeket a tanácsokat betartva gyorsan leszaladnak a karácsonyi plusz kilók

2018. 12. 29. 18:29
Forrás: termalfurdo.hu
Egészség
Komolyabb fogyókúra nélkül is gyorsan ledobhatjuk a karácsonykor felszedett pár kiló pluszt, ha néhány apróságra odafigyelünk.
A karácsonyi ünnepi asztalon általában nem diétás fogások szerepelnek és ez így is van jól. A karácsonyi nagy evések után, pillanatok alatt felszaladhatnak a nem kívánt kilók, ez pedig akkor a legkellemetlenebb, ha egész évben számoltuk a kalóriákat. Jöjjön az ünnepek utáni diétás szabályzat!
1. Ahogy a mondás tartja: „a reggeli a legfontosabb étkezés”. E sokat hallott nagyanyai bölcsességet nem árt megfogadni. A reggeli elindítja a napot, lendületet ad, és ha megfelelően állítjuk össze, nem is leszünk éhesek ebédig, nem akarunk nassolni vagy a csokiautomata felé indulni a munkahelyen. Nagyon fontos, hogy magas fehérje tartalommal bíró reggelit fogyasszunk. A sok fehérjét tartalmazó reggeli étkezés bizonyítottan csökkenti az egész napi éhségérzetet és a nassolás iránti vágyat. Remek választás a tojás, a joghurt, a tejes zabkása, a sovány húsfélék és a túró.
 
2. Jó, ha kerüljük a cukros üdítőitalokat és gyümölcslevet. Ezek az ártalmatlannak tűnő cukorbombák a legalattomosabb diéta gyilkosok. Egy fél liter üdítőital megközelítőleg 200 kcal-t és 10 teáskanálnyi cukor bevitelét jelenti a szervezetünk számra. A WHO ajánlása alapján a hozzáadott cukorbevitel a napi energiafelvétel 5 százalékát ne haladja meg, ez körülbelül 6 teáskanálnyi cukornak felel meg.
3. A legegyszerűbb megoldás: inni egy nagy pohár tiszta, szénsavmentes vizet fél órával az étkezések előtt. Egy tanulmány szerint ez a módszer 44% - kal növeli a fogyókúra sikerét. A víz nemcsak teltségérzetet okoz, de fel is gyorsítja az anyagcserét, így a méreganyagok hamarabb távoznak a szervezetből.
4. Kapjon nagyobb hangsúlyt a napi menüben a zöldség és a gyümölcs, ezek ugyanis nemcsak egészségesek, de fogyókúra-barát élelmiszerek is. Amellett, hogy magas a folyadéktartalmuk, a tápanyagokban és a rostokban is bővelkednek, de általában alacsony kalóriaértékkel bírnak. Ez lehetővé teszi, hogy nagy adagokat együnk anélkül, hogy túl sok kalóriát fogyasztanánk.
5. Ha fogyni szeretnénk, vagy hosszabb távon is meg akarjuk őrizni ideális testsúlyunkat, fontos, hogy sok oldható rostban gazdag élelmiszert fogyasszunk. A vizsgálatok azt mutatják, hogy az oldható rostok segítenek lebontani a zsírt, különösen a hasi területen, ugyanis vizet vesznek fel és duzzadnak, ezáltal nő a térfogatuk, teltségérzetet keltenek. Megfelelő mennyiségű folyadékot (1,5-2,5 l/nap) fogyasztva hozzá megakadályozzák a székrekedés kialakulását. Vízben oldódó rostban gazdag például az alma, a puha húsú gyümölcsök, a zab, a borsó, a bab, a csonthéjasok.
6. Igyunk kávét vagy teát, de cukor nélkül. A koffeines italok – persze mértékkel fogyasztva – nemcsak frissítenek és nagyon finomak, de a koffein ráadásul akár 10% - kal is növelheti az anyagcserét.
Ezeket a tanácsokat betartva gyorsan leszaladnak a karácsonyi plusz kilók
7. Figyeljünk oda, hogy a megszokottnál kisebb adagokat fogyasszunk. Egy szép terítés, egy gusztusosan a tányérra elhelyezett étel elvonja a figyelmet a megszokottnál kisebb mennyiségről. Sokat segíthet, ha kisebb tányéron tálalunk, de sokan esküsznek a mini evőeszközökre is, melyekkel kisebb falatokban, tovább étkezünk, így becsaphatjuk magunkat.
8. Az előző ponthoz kapcsolódik még egy tanács, adjunk időt magunknak, ha ételről és étkezésről van szó. A falatokat ki kell élvezni, érezni kell minden egyes ízfoszlányt. Aki gyorsan eszik, hajlamos a habzsolásra és a túlevésre, míg a komótosan étkezők kevesebb étellel is jobban érezhetik magukat és hosszabb időre megteremtik szervezetükben a kellemes teltségérzetet.
9. Bár sokan ellenzik a módszert, szakemberek szerint érdemes minden nap a mérlegre állni. Jó, ha tudjuk, változott-e a testsúlyunk, akkor is, ha éppen nem fogyókúrázunk. Egy kezdődő hízás még épp idejében „észhez téríthet minket” a súlyosabb problémák bekövetkezte előtt, ha pedig épp fogyni szeretnénk, az apró sikerek is motiválhatnak bennünket.
10. Ahogy az egészséges élet, úgy az egészséges és ideális testsúly elérésének és megtartásának is elengedhetetlen eszköze a jó alvás. A kialvatlanság az egyik legsúlyosabb kockázati tényező az elhízásra vonatkozóan, ezért oda kell figyelnünk a pihenés mennyiségére és minőségére is. Fontos, hogy 7-8 órát aludjunk minden nap, lehetőség szerint még éjfél előtt kerüljünk ágyba és biztosítottak legyen a mély alvás elengedhetetlen kellékei, mint a csend, a sötétség és a nyugalom.
Fontos tudni, hogy az étkezés, a mozgás és a lazítás összehangolásával jó eredményt érhetünk el rövid idő alatt is. A gyors fogyáshoz minden nap legalább fél óra mozgás, illetve valamilyen stressz oldó gyakorlat végzése szükséges. Az almaecet, a gyümölcskúra, az ananász, a citrusfélék - ezek kombinálásával lehet gyors súlycsökkenést és jó közérzetet elérni.

Ha van véleménye, kérdése a cikkel kapcsolatban, szóljon hozzá a Facebookon. Kattintson ide