Aktuális akciók
Őszi akciókŐszi akciók További ajánlatok

Ezeket együk az egészséges bőrért

2019. 05. 25. 08:25
Forrás: termalfurdo.hu
Egészség
Mindenkinek megvan a kedvenc arckrémje vagy a bevált arckezelése, de a szép bőr egyértelműen a táplálkozással kezdődik. Néhány egyszerű szabály betartásával, C- és E-vitaminban, cinkben, szelénben gazdag étkezéssel segíthetjük elő a ragyogó és hibátlan bőrt.

Naponta ötször gyümölcs és zöldség

A gyümölcsök és zöldségek rengeteg antioxidánst tartalmaznak, amelyek segítenek megvédeni a bőrt a szabadgyökök által okozott sejtkárosodástól. A szabad gyökök, a dohányzás, a napfény is okozhatnak ráncosodást. Azonban, ha beépítjük mindennapi étrendünkbe a zöldségeket és a gyümölcsöket, késleltethetjük a ráncosodás folyamatát. A sárgarépában, édesburgonyában, a sütőtökben, valamint a kelkáposztában és a spenótban található antioxidánsok fontosak a bőrsejtek egészséges fejlődéséhez. A bőséges zöldség-gyümölcsfogyasztás már két hónap után meglátszik a bőrön.

C-vitamin minden mennyiségben

Nemcsak az immunrendszer erősítése miatt nélkülözhetetlen a C-vitamin, hanem azért is, mert segíti a szervezet kollagén termelését, ezzel hozzájárul a bőr puhaságának, simaságának és fiatalságának hosszú időn át történő megőrzéséhez. Fokozza az E-vitamin felszívódását is, amely ugyancsak a bőr egészségét támogatja. A legjobb források a fekete ribizli, áfonya, homoktövis, brokkoli, paprika, guava, kivi, narancs, papaya, eper és az édesburgonya.
Ezeket együk az egészséges bőrért

Szelén a rugalmas bőrért

A szelén az E- és C-vitaminokkal együtt elengedhetetlen az immunrendszer erősítéséhez. A szelénben gazdag étrend segíthet a bőrrák, a napégés és a pigmentfoltok elleni védelemben, emellett rugalmassá is teszi a bőrt. Ehhez az egyik legjobb forrás a brazil dió. Már négy dió biztosítja az ajánlott napi szelén-mennyiséget. További szuper szelénforrások a halak, a kagyló, a tojás, a búza, a paradicsom és a brokkoli.
Ezeket együk az egészséges bőrért

E-vitaminnal a nap káros hatásai ellen

Az E-vitamin csökkenti a ráncok kialakulását és enyhíti a száraz, durva bőrt, védelmet nyújt a nap káros hatásai ellen. Elősegíti a szervezetben zajló káros oxidatív, így például az öregedési folyamatok gátlását. Az E-vitaminban gazdag élelmiszerek közé tartoznak a mandula, az avokádó, a mogyoró, a fenyőmag, a napraforgó és a kukoricaolaj.
Ezeket együk az egészséges bőrért

Igyunk 6-8 pohár vizet naponta

A bőrnek nedvességre van szüksége ahhoz, hogy rugalmas maradjon. A dehidratáció következtében a bőr száraz, fáradt és enyhén szürke lesz. Naponta 6-8 pohár vízzel, teával már sokat tehetünk bőrünk szépségéért. A víz hatására a bőr sokkal egészségesebbnek néz ki, a ráncok mélysége és előfordulási gyakorisága pedig csökken. A víz felpumpálja a bőrt, feltölti a sejteket, így a ráncok kevésbé lesznek látványosak.

Egészséges zsírok és omega3

A bőr nedvességét és rugalmasságát adó esszenciális zsírsavak megtalálhatók az omega 3 olajokban. Együnk olajos halakat, kagylót, napraforgó olajat, diót és lenmagot. Amellett, hogy a bőrt széppé és üdévé varázsolják, az esszenciális zsírsavak sokat segíthetnek az olyan betegségek megelőzésében, mint a szívbetegségek, az ízületi gyulladás és a rák.
Ezeket együk az egészséges bőrért

Lassan felszívódó szénhidrátok

A glikémiás index (GI) olyan rendszer, amely a szénhidrát-alapú ételeket rendszerezi aszerint, hogy lassan vagy gyorsan bontja le a szervezet. Próbáljunk meg sok babot, hüvelyest, zabkását enni, mert ezek fokozatosan emelik meg a vércukorszintet, biztosítva a folyamatos energiaellátást, így hosszabb ideig nem leszünk éhesek. Az alacsony glikémiás indexű ételek a bőrbetegséget kiváltó hormonok működését előnyösen befolyásolhatják.
Ezeket együk az egészséges bőrért

Cink

A cink részt vesz a bőr faggyúmirigyeinek normál működésében és segít a bőrhibák javításában, a bőr puha és rugalmas kialakításában. A cink antibakteriális hatással bír, amelynek alapvető szerepe van a gyulladt, pattanásos bőr kezelésében. Emellett a cink hámosító hatással is rendelkezik, amely nagy segítség a bőr sérüléseinek gyors kijavításában, az ekcéma elleni kezelésben. A cinkben gazdag ételek közé tartozik a hal, a sovány vörös hús, a teljes kiőrlésű gabona, a baromfi, a diófélék, a magvak és a kagyló.

Ha van véleménye, kérdése a cikkel kapcsolatban, szóljon hozzá a Facebookon. Kattintson ide