Aktuális akciók
Őszi akciókŐszi akciók Gyermekbarát ajánlatokGyermekbarát ajánlatok További ajánlatok

Ezt a hét dolgot mindig tegye meg napozás előtt

2017. 06. 14. 19:50
Forrás: termalfurdo.hu
Egészség
Itt a nyár, végre strandolhatunk, napozhatunk, barnulhatunk, élvezhetjük a forró évszak minden örömét. Mindannyian arra vágyunk, hogy a bőrünk minél szebb és hosszan tartóan barna legyen, de egyikünk sem szereti a vörösre égett, hámló és száraz bőrfelületet. Aki betartja az alábbi, napozás előtti „hétparancsolatot”, jobb eséllyel indul a szép, barna és egészséges bőrért.
 
1. Aki szép napbarnított bőrre vágyik, annak napozás előtt érdemes sok gyümölcsöt, zöldséget fogyasztania, főleg olyat, ami sok béta-karotint tartalmaz. Ilyen a sárgarépa, a saláta, a brokkoli, a zeller, a narancs és a paradicsom is. Aki már előre tudja, mikor éri bőrét nagyobb mennyiségű napfény, mondjuk a nyaralás alatt, annak előtte egy hónappal érdemes elkezdeni béta-karotint szedni, mivel az elősegíti a barnulást és megnehezíti a bőr leégését.
2. Olyan étkek is vannak, amelyeket jobb, ha elkerülünk, mielőtt napozni mennénk. Ezek az ételek és italok - mint a zeller, a citromolaj, a füge, a petrezselyem, a kapor, a pasztinák, vagy a hajdina - fokozzák a szervezet érzékenységét a fényre, növelik a napsugarak káros hatásait és akár fényérzékenységet vagy allergiás reakciókat is kiválthatnak. A fenitek fogyasztását napozáskor ajánlatos elkerülni, hiszen a hatásuk erőssége egyénenként változó, a szervezetünk számára mégsem könnyítik meg a napozást követő bőrregenerációt.
3. Ha valaki igazán szép bőrt szeretne, annak érdemes napfürdőzés előtt leradírozni a bőrét. Így eltávolíthatjuk az elhalt hámsejteket, és egyenletesebb barnulás érhető el. Az utóbbi, azaz a bőr felső, elhalt hámrétegének eltávolítása, a pórusok kijáratának megnyitása azért fontos, mert a napfény által beinduló méregtelenítő folyamatok csak így tudnak lejátszódni. Az eltömődött, kiürülni nem tudó mitesszerek a napfény hatására begyulladhatnak, csúnya pattanásokat képezve.
4. Nagyon fontos a megfelelő folyadékbevitel, amit leginkább tiszta víz formájába tegyünk meg, de az izzadással leadott ásványi anyagok pótlására bevethetjük a gyógyteákat, a gyümölcsleveket vagy akár finom leveseket is kipróbálhatunk. A zsálya tea csökkenti az izzadást, a borsmenta enyhíti a napszúrás okozta kellemetlen tüneteket. Mentákból, citromfűből, bodzavirágból, gyümölcsteákból hűsítő jeges teákat is készíthetünk.
5. A védekezésről, az UV védelemről soha, semmilyen körülmények között se feledkezzünk el. Ha csak fél órára megyünk ki a napra, vagy csak a városban rójuk a köröket ujjatlan ruhában, aki is szükség van a fényvédő krémre. A világos bőrű, világos szeműek minimum 30 faktoros naptejet használjanak. 50 faktoros naptejet kell használni a gyerekeknek, illetve azoknak, akiknek sok anyajegyük van, vagy már volt bőrdaganatuk”
6. A védekezésnél maradva, a szakemberek szerint az a legjobb, ha még otthon, jó fél órával a napozás előtt bekenjük magunkat, utána pedig megismételjük a műveletet, amikor kiértünk a strandra. Nem csak ismerni, betartani is érdemes a szabályt: 11 és 15 óra között nem szabad napozni és 35-40 percnél többet nem jó egyfolytában a napon lenni. Aki türelmetlen és nagyon gyorsan akar lebarnulni, válasszon inkább más módszert a folyamat felgyorsítására.
7. A nyári hőségben nem csupán a bőrünket kell óvnunk a nap sugaraitól, a frizuránkat is ugyanúgy meg tudja viselni a nagy meleg, ezért a bőrünkhöz hasonlóan szintén védelmet igényel. Ilyenkor ne csak hajszárítás vagy hajformázás előtt alkalmazzunk hővédő készítményt, hanem akkor is, amikor huzamosabb időt készülünk a napon tölteni. Megfelelő alternatíva lehet az öblítést nem igénylő hajbalzsam és a fényvédővel ellátott naptej kombinációjának felvitele is, ezt azonban a nap végén alaposan mossuk ki a hajunkból.

Szóljon hozzá