Aktuális akciók
Fürdőbelépő ajándékbaFürdőbelépő ajándékba Karácsonyi ajándéktippekKarácsonyi ajándéktippek

Fogyókúra és futópad

2021. 10. 14. 08:30
Forrás: termalfurdo.hu
Egészség

Nincs is kényelmesebb annál, mint az egész napos munkahelyi pörgés után hazaérni, és az edzőcucc felmarkolása, majd az edzőterembe robogás helyett egyszerűen átöltözni és róni a kilométereket a nappali kényelmében egy futópad segítségével. Így a lehető legegyszerűbben érhetjük el, hogy fogyjunk, formába lendüljünk, vagy egyszerűen csak az alakunkat fenntartsuk. Van azonban néhány dolog, amire még így is oda kell figyelni – cikkünkből megtudhatod, melyek ezek.

A futópadon kényelmes a testedzés


Az elmúlt időszak esős, szeles időjárását elnézve egyben biztosak lehetünk: a futópad használatának egyik legnagyobb előnye, hogy minden évszakban ugyanazt a felszerelést igényli. Nem kell rétegesen öltözködni, különféle terepekhez másféle cipőket vásárolni. Emiatt a külvilág behatásait könnyedén figyelmen kívül hagyva, mi magunk is következetesebben edzhetünk a saját ütemünk szerint.

Fogyókúra és futópad

 

A nekünk megfelelő tempó megtalálása azonban nehéz, frusztráló folyamat is lehet – legyen szó a futásbéli teljesítményünkről, vagy akár a fogyásunk üteméről. Fontos tudatosítani magunkban, hogy a sikerhez vezető utat sajnos nem lehet levágni, és egyaránt igaz a fogyásra, illetve a futásra is.

Előfordulhat, hogy még élénken meg van bennünk az a kép, amikor régen gond és megállás nélkül habzsoltuk a kilométereket, mára azonban nincs feltétlenül a birtokunkban az az állóképesség, energia, ami ezt korábban lehetővé tette. Ilyenkor rengeteg önfegyelem szükséges ahhoz, hogy mégis kitartsunk a céljaink mellett, hiszen az eredmények nem érkeznek egyik napról a másikra – mégis fontos, hogy mindennap dolgozzunk azért, hogy az álmainkat elérjük! Ne keseregjünk, ha nem megy. Eleinte már az is nagy előrelépés lehet, ha a távot sétálva meg tudjuk tenni.

 

Először tehát kezdjük kisebb távokkal, mozgassuk át magunkat rendszeresen. Nem baj, ha fájnak az izmok másnap, ugyanis ez jelezni, hogy valóban odatettük magunkat. Ne feledkezzünk meg a bemelegítésről és a nyújtásról, valamint ne kapkodjuk el az edzésnek ezeket a szakaszait, különben magasabb a sérülés kockázata! Az idő előrehaladtával egyre inkább azt fogjuk érezni, hogy a tervezett távok kevésbé fárasztanak ki bennünket. Ilyenkor továbbléphetünk hosszabb távok, vagy gyorsabb tempó melletti futás felé. Szerencsére a futópadon nem kell újabb és újabb útvonalakon agyalnunk, elég csak a testünkre és a céljainkra összpontosítani.
 

Megvan a futógép: válasszunk étrendet!


A fogyózásnak még talán a testmozgásnál is fontosabb része a megfelelő táplálkozás. Egyáltalán nem mindegy, hogy milyen energiával töltjük fel a testünket, amit utána a futógépen ledolgozunk. Ez nem jelenti azt, hogy böjtölni, koplalni kellene, hiszen az akár kontraproduktív is lehet a fogyás szempontjából, mivel a koplalás után bevitt zsírt még hatékonyabban építheti be a szervezet – magyarul elindulhat a hízás folyamata.

Érdemes szakember segítségét kérni, hogy milyen rendszerben, milyen és mennyi tápanyagot fogyasszunk. A kiegyensúlyozott, minőségi étrenddel ugyanis fokozhatjuk a fizikai teljesítőképességünket, valamint a fogyás folyamata is gyorsabban mehet végbe.

Vannak különleges diétás módszerek is, amelyek néhány egyszerűnek hangzó, ám annál nehezebben betartható szabályra épülnek. Ilyen például a Whole30 is, amely 30 napon át zárja ki a feldolgozott élelmiszerek, valamint a természetes és mesterséges édesítők, illetve a tejtermékek fogyasztását. Az étrend pontos követéséhez számos útmutató és könyv készült, amelyek alapján mindenki elkészítheti a magának megfelelő menüt.
 

Éhes vagy? Igyál egy pohár vizet!


Ha fogyókúráról van szó, sokan emlegetik a vízivást, mint a titkos trükköt, amelynek a segítségével könnyíteni tudtak a kötött étrend okozta kihívásokon. A spanyolviaszt azért mégsem fedezték fel, hiszen a múlt évszázadban a nagycsaládok étkezései gyakran egy pohár víz ivásával kezdődtek. Ennek akkor az a szomorú oka volt, hogy így kevesebb étellel is elérhető volt a jóllakottság érzése.

Alapvetően is fontos a megfelelő hidratáltság, fogyókúra közben azonban méginkább. Sokszor ugyanis úgy érzékeljük, hogy éhesek vagyunk, pedig tulajdonképpen csak szomjasak. Egy pohár víz elfogyasztása ilyenkor sokat segíthet, hiszen ezzel az éhségérzetet is csillapíthatjuk.

Fogyókúra és futópad


Sose add fel!


A fogyás – bármilyen eszköz segítségével szeretnél végigmenni az úton – nem könnyű folyamat. Több terület, így a testmozgás és az étkezés folyamatainak összehangolt eredménye az, amelyet kitűzünk magunk elé. Mivel az eredmény igazi érték, ezért a nehéz pillanatokban érdemes emlékeztetni magunkat, hogy miért érte meg belekezdenünk.

Iratkozzon fel értesítéseinkre, hogy ne maradjon le a fürdőkkel, fürdővárosokkal kapcsolatos legfontosabb és legfrissebb hírekről! Kattintson az alábbi gombra...