Aktuális akciók
Őszi akciókŐszi akciók TOP 10 őszi fürdőtippTOP 10 őszi fürdőtipp További ajánlatok

Fogyókúra last minute: a legjobb nyári ételek

2018. 06. 19. 19:19
Forrás: termalfurdo.hu
Egészség
Már javában tart a nyár, szervezetünk lassan hozzászokik a meleghez. De mit tegyünk és mit együnk, hogy fittnek és karcsúnak tűnjön a megjelenésünk a jótékonyan takaró ruhadarabok nélkül is? Összegyűjtöttük a legjobb nyári ételeket!

Gyümölcsök között a dinnye a sztár

A diéta, az egészséges étkezés nyáron nemcsak azért könnyebb, mert több zöldség és gyümölcs áll rendelkezésünkre elérhető áron, hanem azért is, mert a melegben kevésbé kívánja a szervezetünk a nehéz ételeket. Amikor a hőmérők higanyszála 30 fok fölé kúszik, nem csak melegünk van, fáradékonyabbak vagyunk, hanem az étvágyunk sem az igazi. A dietetikusok szerint nyáron különösen érdemes szem előtt tartani az „inkább sokszor keveset” bölcsességét, vagyis inkább többször étkezzünk és válasszunk könnyű, friss ételeket. Ki nem kívánna például nyáron egy jó hideg dinnyét? Ezt a gyümölcsöt víz, rostok, vitaminok alkotják, így tökéletesen megfelel az éhségérzet csökkentésére, miközben szinte nulla a kalóriaértéke, tehát nagyban segíti a diétát, ráadásul folyadékpótlásra, méregtelenítésre is alkalmas.

Levesek, akár hidegen is

Lehet forró vagy jéghideg, készüljön zöldségek vagy gyümölcsök felhasználásával: a leves nem hiányozhat a nyári menüből! A melegben jobban esnek a friss, fanyar, könnyű ízek, így érdemes olyan alapanyagokhoz fordulni, mint a sóska, a paradicsom vagy akár meggy és az őszibarack. Aki eddig nem próbálta, annak itt az alkalom, hogy megkóstolja a spanyolok hideg zöldséglevesét a gazpachot, vagy a hűvösen is nagyon finom olasz minestronét.

Saláta kis kiegészítővel

A leves mellett nyáron szinte alapételnek tekinthető a színes saláták kavalkádja. Készíthetünk olyan klasszikusokat, mint a sopszka, a caprese vagy a görög saláta, de saját ízlés szerint is összerakhatjuk bármilyen zöldségből a frissítő nyári fogásunkat. Az általános salátákat feldobhatjuk kukoricával, olajos magvakkal, száraz grillezett csirkehússal, így mindig változatosság tehetjük a menüsort. Érdemes mellé pirított kenyeret fogyasztani, mert a hiedelmekkel ellentétben a szénhidrát bevitel elengedhetetlen egy diéta alkalmával. Remek választás lehet még nyáron a lecsó, amelynek minden országban megvan a maga változata, a ratatouille-től a peperonata-ig. Érdemes utána olvasni és akár mindet kipróbálni még idén nyáron.
Fogyókúra last minute: a legjobb nyári ételek

A bőr feszessége is fontos, kell a vitamin

Ahhoz, hogy jól nézzünk ki a testünket kevésbé takaró ruhadarabokban, a vitamin bevitelre is oda kell figyelni. Fontos a sok C- és E-vitamin, melyek biztosítják bőrünk feszességét és egészséges megjelenését. A nyári idényzöldségek mindegyike remek C-vitamin-forrás, így a paprika, a paradicsom, vagy a cukkini jó választás a menühöz. A gyümölcsök között a cseresznyén át a görögdinnyén keresztül a sárgabarackig bármelyiket választhatjuk. Ha nem sütjük, főzzük őket, jobban járunk, mivel a hőkezeléstől a vitaminok könnyebben lebomlanak. A gyümölcsök, zöldségek kiválóan kiegészítik egymást például a sajtokkal. Az egyik legnyáriasabb a görögdinnye és a feta párosa, míg a mozzarella a paradicsommal alkot klasszikus duót. Az E-vitamin fontos forrásai a búzacsíra, a hüvelyesek, a napraforgómag. Nem utolsósorban az olyan növényi olajok, mint a búzacsíra- vagy tökmagolaj, melyekkel salátánkat is ízesíthetjük.

Kevesebb vörös húst

A húsételek, különösen a vörös húsok nem előnyösek a nyári melegben. A szervezet nehezebben emészti meg őket, így ne csodálkozzunk, ha egy nagy tányér pörkölt vagy töltött káposzta elfogyasztása után fokozottan izzadunk és az étel „feldolgozása” minden maradék energiánkat felemészti, ráadásul hasunk is jobban púposodik majd. Ha mindenképp húsra vágyunk, válasszunk sovány csirkét vagy pulykát. Legideálisabb természetesen a hal, ha tehetjük, fogyasszunk belőle minél többet a nyári időszakban.