Aktuális akciók
Őszi akciókŐszi akciók TOP 10 őszi fürdőtippTOP 10 őszi fürdőtipp További ajánlatok

Hét zöldség, amit minden nap fogyasztanunk kellene

2019. 05. 17. 20:48
Forrás: termalfurdo.hu
Egészség
Az alábbi zöldségek közül van, amelyik a bőrápolásban játszik szerepet, olyan is, ami véd a csontritkulás ellen, segít csökkenteni a vérnyomást vagy a vércukorszintet, és persze a diéta fontos elemei is lehetnek.

Sárgarépa

A sárgarépa B1-, B2- és B6, valamint C-vitamint tartalmaz, az ásványi anyagok közül kalcium és foszfor mellett vas is van benne. Rendszeres fogyasztása segít a bőr víztartalmának megőrzésében, szerepet játszik a faggyú- és verejtékmirigyek szabályozásában, béta-karotint tartalmaz, amely védi a bőrt a napégés ellen. 20 dkg sárgarépa fogyasztása néhány héten belül jelentősen, mintegy 10%-kal csökkenti a vér koleszterinszintjét.
Hét zöldség, amit minden nap fogyasztanunk kellene

Spenót

A szezon első vitaminforrásai közé tartozik, erősíti az immunrendszert, rengeteg vitamint (K, A, C), valamint ásványi anyagokat, vasat, folsavat, antioxidánst tartalmaz. Akár nyersen, akár főzve vagy párolva fogyaszthatjuk, véd a csontritkulás és az ízületi gyulladás ellen. Béta-karotin tartalmának köszönhetően óvja szemünk egészségét, valamint a vérnyomás szabályozásában is szerepe van. Egy csésze (30 gramm) nyers spenót a napi A-vitamin-szükségletünk 56% -át és a napi K-vitamin-szükségletet biztosítja. Egy 2015-ös tanulmány megállapította, hogy a spenótfogyasztás előnyös lehet a szív egészségére, mivel csökkentheti a vérnyomást.
Hét zöldség, amit minden nap fogyasztanunk kellene

Brokkoli

A brokkoli gazdag B-vitaminban, ami fontos a szénhidrátok energiájának felszabadításában és a magnéziumban. Kutatások azt is kimutatták, mennyire jótékony hatású többféle rákbetegség, továbbá az áttétképződés megelőzésében. 100 gr-ja mintegy 89 mg C-vitamint tartalmaz, ami az átlag 2000 kalóriás étrend mellett javasolt C-vitaminszükséglet 107%-a. Bőrfiatalítóként, szépségmegőrzőként éppúgy értékes, mint csonterősítőként.
Hét zöldség, amit minden nap fogyasztanunk kellene

Fokhagyma

A benne lévő allicin segít csökkenteni a vérnyomást. Ez a hatóanyag akkor szabadul fel a legjobban, ha a fokhagymát felvágjuk vagy összetörjük. Számos tanulmány kimutatta, hogy a fokhagyma szabályozhatja a vércukorszintet és elősegíti a szív egészségét. Több mint huszonöt fajta hatóanyag - enzimek, vitaminok, ásványi anyagok és nyomelemek - található meg benne. Emésztőrendszeri zavarokat előidéző kórokozók ellen is bevethető: gyomor- és bélpanaszok ellen régi házi gyógymód a fokhagymaleves.
Hét zöldség, amit minden nap fogyasztanunk kellene

Kelbimbó

Rengeteg fehérjét tartalmaz, ezen kívül magas a C- és a K-vitamin-tartalma. Egy adag a napi C- és K-vitamin-szükségletünket is fedezi. A napi K-vitamin-szükségletünknek a 196 százalékát, a napi C-vitamin-igényünknek pedig a 125 százalékát fedezi. Ezen kívül megközelítőleg a 10 százalékát tudjuk vele fedezni a napi A- és B 6- vitamin-szükségletünknek, valamint a napi folsav-, kálium- és mangánigényünknek. Figyelemreméltó a kelbimbó jótékony hatása a csontokra is.
Hét zöldség, amit minden nap fogyasztanunk kellene

Zöldborsó

Egy csésze (160 gramm) zöldborsó 9 gramm rostot, 9 gramm fehérjét és A, C és K vitaminokat tartalmaz. Mivel magas a rosttartalma, hozzájárul az emésztés egészségéhez, fokozva a bélben lévő hasznos baktériumokat, és elősegíti a rendszeres bélmozgást. A zöldborsó bővelkedik magnéziumban. Ez az ásványi anyag nélkülözhetetlen az izmoknak és az összes puha szövet egészségének megőrzéséhez.
Hét zöldség, amit minden nap fogyasztanunk kellene

Spárga

A spárga enyhe vízhajtó tulajdonságokkal rendelkezik, ennek köszönhetően kedvező befolyást gyakorol a teljes keringési rendszerre. Több mint 92 %-a víz, elhanyagolható a szénhidrát- és zsírtartalma, annál jelentősebb azonban a benne található rostok, vitaminok és ásványi anyagok mennyisége. A vitaminok közül A-, B1-, B2-, B6-, C- és E-vitamint, sőt folsavat is rejtenek a spárgák. Szárított porát fogfájás kezelésére is használták.
Hét zöldség, amit minden nap fogyasztanunk kellene

+ Gyömbér

Noha a gyömbér nem zöldség, nem hagyhattuk ki e felsorolásból. A benne található hatóanyagoknak köszönhetően ez a gyógynövény nagyszerű hányingerellenes, görcsoldó, gyulladáscsökkentő, köhögéscsillapító, valamint mikrobaellenes hatásokkal is bír. Jelentősebb mennyiségben tartalmaz A-, C-, E- és B-vitaminokat, magnéziumot, foszfort, káliumot, vasat és cinket. A gyömbért a legtöbben gyomornyugtató és emésztésjavító hatásairól ismerik, természetes gyulladáscsökkentő és fájdalomcsillapító hatásokat akkor is kihasználhatjuk, ha menstruációs fájdalmaink vannak.
Hét zöldség, amit minden nap fogyasztanunk kellene

Ha van véleménye, kérdése a cikkel kapcsolatban, szóljon hozzá a Facebookon. Kattintson ide