Aktuális akciók
Nyári akciókNyári akciók Romantikus ajánlatokRomantikus ajánlatok További ajánlatok

Hétköznapi tevékenységek, amelyekkel rengeteg kalóriát égethetünk

2018. 03. 17. 19:19
Forrás: termalfurdo.hu
Egészség
Tudták, hogy egy óra úszással, vagy kerékpározással annyi kalória elégethető, mintha egy konditeremben edzenénk több órán át? De akinek hobbija a kertészkedés, az unokákkal való játszadozás, netán a takarításban leli örömét, jelentős súlycsökkenést érhet el vele.

Játék

Semmi nem tud jobban kikapcsolni, mintha otthon bolondozunk gyerekeinkkel, unokáinkkal, bújócskázunk, kergetőzünk, az állataink után szaladunk, tollasozunk. Egy kisgyermekes szülő napi megtett kilométere, felér egy intenzív edzéssel. Egy óra játékkal akár 400 kalóriát is elégethetünk.

Kertészkedés

A jó idő közeledtével már márciusban el lehet kezdeni azokat a kertészkedéshez szükséges előkészületeket, mint a veteményes elültetése, későbbiekben a megkapálása, virágok elültetése, napi öntözése, gyümölcsfák elültetése, növények gondozása. Nem is gondolnánk, hogy ha 2 órát eltöltünk a kertben szükséges tevékenységekkel, akár 500-600 kalóriát is el tudunk égetni, mert ez egyértelműen olyan fizikai munka, ami az egész testet képes megmozgatni, mentálisan is frissen tart és jobban is alszunk utána.

Futás

A lehető legegyszerűbb és leggyorsabb módja annak, ha valaki kalóriát akar égetni, ha felhúzza a sportcipőjét, és elindul. Bármilyen évszakban, bárhova, erdőbe, az utcán, a városban, bármilyen sebességgel haladva. Stressz levezető, csak magunkban lehetünk, a gondolatainkkal, egy hosszú nap után a futással akár agyilag is felfrissülhetünk. Egy 60 kg súlyú ember egy óra alatt 600 kalóriát is eléget, de akinek a futás nincs igazán ínyére, a gyaloglást is választhatja. 20-30 perc alatt 100 kalória is lemehet, akkor gondoljunk bele, ha egy egész napos városnézésen vagyunk, azzal több napi edzés munkáját is elintézzük, és még szórakozunk is közben.

Takarítás

Az egyik legintenzívebb otthon is végezhető edzés a teljes lakás, vagy ház kitakarítása. Könnyű háztartási munkának tűnhet külső szemmel nézve, de valójában megerőltető tevékenység, mivel folyamatosan hajolgatunk, porszívózunk, ablakokat törlünk alpinista módjára, padlót súrolunk, kádat takarítunk lehetetlen pozitúrákban. Ha rászánunk ezt a pár órát az életünkből, az olyan, mintha lefutottuk volna a félmaratont, mert akár 1000 kalóriát is elégethetünk, és közben a házból sem kellett kimozdulnunk, vagy drága edzőruhát venni, esetleg bérletet a konditerembe.

Tánc

A legszórakoztatóbb módja a fogyásnak egyértelműen a táncolás, minden korosztálynak ajánljuk. Átmozgatja az egész testet, feltölt, kikapcsol, és jobban fogyhatunk tőle, mintha havat lapátolnánk. 400-500 kalória óránként garantált!

Kerékpár

Akár az edzőteremben egy izzasztó spinning órán, akár a Balatont körbebiciklizve nyáron, a biciklizés mindig jó ötlet. Ha nem készítjük fel rá izmainkat, az izomláz garantált, de formálhatjuk vádlinkat, erősíthetjük combunkat és farizmainkat, javíthatjuk testtartásunk, óvhatjuk a környezetünket. 40 perc alatt 600 kalóriát is veszíthetünk, a szabadban lehetünk, versenyt is rendezhetünk, a szórakozás garantált.

Úszás

Az úszás az a típusú mozgásforma, ami az összes izmunkat, az egész testünket megmozgatja, nem jellemző az izomláz, nyugtat, szálkásít és még le se izzadunk közben. 45 perc intenzív, dinamikus úszással akár 800 kalória is leadható. Eleinte elég, ha csak fél órákat járunk, de ha belendülünk, akár egy órán át is edzhetünk, a fontos, hogy mindig változtassuk az úszásnemeket, így nem unjuk meg idő előtt. Bár az izzadást nem érezzük, azért fontos a folyamatos folyadékpótlás, és bár nem terheli meg az ízületeket, nem árt bemelegíteni előtte a szárazföldön.

Lépcsőzés

Persze egyszerűbb a liftet használni, ha sietünk, vagy ha nem akarjuk megterhelni magunkat, de aki eltökélt abba az irányba, hogy tavaszra már formába hozza magát, és fitt szeretne lenni, az minden esetben használja a lépcsőket. Nem véletlen használják ezt a mozgásformát edzéseken is, ha van rá lehetőség, vagy a konditermekben a lépcsőzőgépet, mert erősíti a feneket, a combokat és jó kondiban tarthat. Persze, akinek térdproblémái vannak, inkább válassza az úszást, de aki megteheti, az 1 óra alatt 600 kalóriát is veszíthet vele.

Szóljon hozzá