Aktuális akciók
Karácsonyi ajándéktippekKarácsonyi ajándéktippek Csobbanj a télbe!Csobbanj a télbe!

Hurrá, itt a szilva-korszak!

2022. 10. 27. 08:00
Forrás: termalfurdo.hu
Egészség
Az ősz egyik pozitívuma, hogy végre itt az igazi szilva szezonja! A lilás, sötétkék gyümölcsöt egész évben lehet kapni, de ilyenkor juthatunk hozzá az igazán friss, ízletes, hazai gyümölcshöz.
Az ősz egyik pozitívuma, hogy végre itt az igazi szilva szezonja! A lilás, sötétkék gyümölcsöt egész évben lehet kapni, de ilyenkor juthatunk hozzá az igazán friss, ízletes, hazai gyümölcshöz.

Segít a vércukorszint megőrzésében

A szilva alacsony kalória-tartalommal bíró gyümölcs így annak ellenére, hogy finom édes, fogyasztása nem növeli a vércukorszintet, így nem terheli meg a szervezetet. Tanulmányok kimutatták, hogy a szilva fogyasztása csökkenti a vércukorszintet és a triglicerid szintjét a testben. A gyümölcsben lévő flavonoidok védőhatást fejtenek ki az inzulinrezisztenciával szembeni is. Magas antioxidáns tartalma segít szervezetünk méregtelenítésében, fiatalon tartásában, valamint a különböző gyulladások és daganatok kialakulásának megelőzésében.

A stresszt is elűzi

Nem egy vitaminbomba, de viszonylag magas a C-vitamin tartalma, amely erősíti a szervezet védekezőképességét a fertőzéssel szemben, és növeli az energiaadagoló vas mennyiségét. A szilva ezen kívül más egészséges összetevőket is tartalmaz, mint az A-vitamin, a folsav és a K-vitamin, de remek kálcium, vas és cink forrás is. Magas magnézium és B- vitamin tartalmának köszönhetően a szilva nyugtató hatása is figyelemre méltó, így kiváló stresszoldó. Depresszióűző hatását gyorsan és egyszerűen kipróbálhatjuk, nem kell hozzá más, mint egy héten át minden nap kb 5-7 szilvát elfogyasztani.

Erősíti a csontokat

Egyes tanulmányok szerint a szilva és az aszalt szilva fogyasztása kiválóan alkalmas a csont egészségének fenntartására, ugyanis segít megelőzni a csontritkulása. A betegség kialakulásának egyik fő oka a csonttömeg csökkenése, amely főleg a nőknél jelent problémát a menopauza után. A szilva fogyasztásával sokat tehetünk csontjaink egészségének megőrzéséért, a gyümölcs ugyanis rendkívül gazdag káliumban, ami a csont egyik nagyon fontos tápanyaga.

Támogatja a diétát

A szilva, amellett, hogy kiváló a székrekedés és az aranyér megelőzésére, a diétázóknak is segítségére lehet. A mértékletes hashajtás miatt ugyanis kevesebb tápanyag tud felszívódni a belekben, így közvetetten segíti a fogyókúrát. A fogyni vágyóknak további segítségére van azzal, hogy megköti a fölös zsírt is, amit így a szervezet nem raktároz el a fehér zsírszövetekben. Nem véletlen hát, hogy a fogyókúrázóknak melegen ajánlják a gyümölcs fogyasztását. Napi 20 dkg szilva elfogyasztása olcsó és ízletes, jó kiegészítője lehet egy fogyókúrás menünek. Ráadásul a gyümölcs körülbelül 85%-át teszi ki víz, így kiváló folyadékpótló, hidratáló termés.

Szépségünk megőrzésében is társ

A szilva nemcsak egészségünk és jó közérzetünk megőrzésében játszik kiemelkedő szerepet, hanem szépségünk megtartásában is segítséget nyújthat. Komplex összetevői hatékonyan veszik fel a harcot a bőröregedés tünetei ellen, magas víztartalma pedig hidratálja a bőrt, ami által az sokkal ragyogóbb, élettel telibb és feszesebb lesz.

Iratkozzon fel értesítéseinkre, hogy ne maradjon le a fürdőkkel, fürdővárosokkal kapcsolatos legfontosabb és legfrissebb hírekről! Kattintson az alábbi gombra...