Aktuális akciók
Karácsonyi ajánlatokKarácsonyi ajánlatok Karácsonyi ajándéktippekKarácsonyi ajándéktippek Fürdőbelépő ajándékbaFürdőbelépő ajándékba Szilveszteri ajánlatokSzilveszteri ajánlatok További ajánlatok

Így nyaraljon kényelmesen, de egészségesen

2017. 08. 07. 20:00
Forrás: termalfurdo.hu
Egészség
Ön hogyan alakítja a programot és az étrendet a nyaralás alatt? A vakációnak természetesen szabadságot és talán egy kis „engedetlenséget” is kell jelentenie, de azért nem szabad erre az egy-két hétre teljesen eltunyulni és megfeledkezni az egészségről. Jöjjön hét egyszerű tipp, melyekkel – meghagyva a szabadság érzését – egészségesebben töltheti el a család a pihenés heteit!
 
1. Mozogjon a nyaralás alatt is minél többet, akár a családdal együtt is. Lehet az kertészkedés, kirándulás, biciklizés, úszás, vagy a szokásos futó körök megtétele, lényeg, hogy a nyaralás ne jelentse egyértelműen azt, hogy egy hétre csak elnyújtózik a kanapén vagy a kerti nyugágyban. Meglátja, mennyi örömöt jelent egy jól elvégzett kerti munka, vagy mennyi vidámságot hoz egy családi focimérkőzés. Észre sem veszi és máris megvolt a napi sport adag!
2. Ne feledkezzen meg a nyaralás alatt sem az egészséges ételekről. Természetesen nem szükséges reggeltől estig a kalóriákat számolni, de attól, hogy szabadságon van az ember, még nem feltétlenül szükséges minden nap „kivégezni” a strandbüfé teljes étel- és italkínálatát. A legtöbb üdülőhely környékén működik helyi termelői piac, melynek felkeresése akár egy jó kis program is lehet, ráadásul friss zöldséghez, gyümölcshöz, tojáshoz és egészséges húshoz is hozzájut az ember. Érdemes átnézni a helyi éttermek kínálatát is, nagyon sokszor a lángos-sültkrumpli-fagyasztott hal kombó áráért egészségesebb és finomabb ételt is kaphatunk.
3. Igyon elég vizet, különösen a kánikulában. A sok jó program, a strandolás és kirándulás hevében ne feledkezzen el arról, hogy elég folyadékot fogyasszon a nyári melegben. Legalább három liter (nagyon nagy kánikulában akár több is) folyadék fogyasztása kötelező naponta. Ez lehet víz, ásványvíz, esetleg cukormentes gyümölcslé. Sokat segít, ha magas víztartalmú gyümölcsökkel is színesíti a család étrendjét, ilyenek például a görögdinnye, a paradicsom, vagy a zöldségek közül az uborka és a paprika.

4. Sose feledkezzen el a napvédelemről. Bár mindenki arra vágyik, hogy egy hét nyaralás után visszatérve a munkába csokoládébarna bőrszínét irigyeljék, azért nem kell mindenáron erre törekedni. Bármennyire csábítóak is a napsugarak, a déli órákban húzódjon árnyékba és használjon nagy faktorszámú napvédő szert. Gondoljon arra is, hogy attól, hogy a vízben van, még ugyanúgy éri a nap a bőrét, így ez nem jelent megoldást. Segítheti viszont a barnulást erre készített kozmetikumokkal vagy vitaminokkal.
5. A nyár végi kirándulások során már gondoljon az allergia szezon közeledtére. A parlagfű-szezon lassan beköszönt, s bár a városban talán még nem érezzük a hatását, a természetben kirándulva erős rohamot okozhat az arra hajlamosaknál. Mindig legyen önnél kálcium és ne felejtse otthon, kezdje el időben szedni az allergiára felírt gyógyszereket is.
6. Testnek és szellemnek is jót tesz, ha kipróbál valami újat. Lehet ez egy új sport, egy új hobby, esetleg egy egészségesebb étrend vagy néhány wellness kezelés. A újítás magától értetődő haszna mellett a sikerélmény is feldobja majd.
7. Azt mondják, ha valamikor, akkor nyaralás alatt vagy után érdemes nekikezdeni az életmódváltásnak. Ilyenkor sokkal pihentebbek, kevésbé stresszesek vagyunk, így türelmesebben és talán kitartóbban fogunk neki a diétának, vagy az edzésterv kidolgozásának. Akár kisebb „fogadalmak”, életmódbeli változtatások is sokat segíthetnek, érdemes megpróbálni.

Szóljon hozzá