Quantcast

Aktuális akciók
Nyári akciókNyári akciók

Kicsi, kék és nagyon egészséges – mi lehet ez?

2015. 07. 25. 08:19
Forrás: termalfurdo.hu
Egészség
Végre elérkezett az áfonya szezonja; érdemes feltankolni ebből a szuperegészséges gyümölcsből; eláruljuk, hogy miért.
Az áfonya igen nagy népszerűségnek örvend az utóbbi időben, ez pedig annak köszönhető, hogy rendkívül erős antioxidánsokat tartalmaz, melyeknek számos pozitív egészségügyi hatása van. Az antioxidánsok védik sejtjeinket a szabadgyököktől, amik hozzájárulnak a rosszindulatú daganatok kialakulásához és bőrünk öregedéséhez. Az antioxidánsok lassítják az öregedést, segítségükkel bőrünk tovább tűnik fiatalnak és egészségesnek. Amellett, hogy javítják a megjelenésünket, az antioxidánsok erősítik az immunrendszert és megakadályozzák a fertőzéseket.
Az értékes antioxidánsokon túl az áfonya tele van vitaminokkal és tápanyagokkal is. A bogyós gyümölcsben rengeteg C-vitamin lelhető fel, mely szintén immunerősítő, továbbá segíti a kollagén termelődést, és ezáltal ínyünk egészségének megőrzését. Az áfonyában található rost mennyiség jót tesz az emésztésnek és segít alacsonyan tartani a koleszterin szintet. A kék nasi azonban nemcsak így tesz jót szívünknek, ugyanis a benne található antocianinok is csökkentik a vér koleszterin szintjét.
És ha még ez sem volna elég, számos vizsgálat kimutatta már, hogy az áfonya javítja a memóriát és jót tesz az agynak. Csökkenti a vércukorszintet, sőt még a depressziót is elűzi, vagyis nem csak testünkre, de a lelkünkre is jó hatással van, ha áfonyát eszünk.
Az áfonyát könnyű beiktatni az étrendbe, finom és egyben egészséges nassolnivaló tízórainak és uzsonnának, joghurttal kombinálva pedig reggelinek is kiváló. Ráadásul az áfonya fagyasztva is megtartja számos jótékony hatását, vagyis érdemes feltankolni vele a mélyhűtőt.
Iratkozzon fel értesítéseinkre, hogy ne maradjon le a fürdőkkel, fürdővárosokkal kapcsolatos legfontosabb és legfrissebb hírekről! Kattintson az alábbi gombra...