Aktuális akciók
Nyári akciókNyári akciók További ajánlatok

Mit együnk az egészséges barnaságért?

2019. 06. 17. 19:17
Forrás: termalfurdo.hu
Egészség
Valamelyiket azért szeretjük, mert elősegíti a barnulást, a másikat azért, mert véd a káros UV-sugarak ellen, a harmadik típust pedig azért, mert védi a bőrt a napsugárzás okozta károktól, ráncosodástól.

Áfonya

Az áfonya antioxidánsokban gazdag, hidratál és javítja a bőr állapotát, a benne található antocián védi a sejteket a szabad gyököktől, amelyek károsíthatják a bőrt, amit előidézhet a napsugárzás és a stressz is. Az antociánok ezen kívül serkentik a kollagénszintézist, ami a kötőszövetek és bőr egészségéhez, üdeségéhez elengedhetetlenek. A C-vitamin tartalmának köszönhetően segít megakadályozni a ráncosodást, csökkenti a kor előrehaladtával kialakuló bőrhibákat. A vörösáfonya is jótékony hatást gyakorol a napozás során, a bőrt érő UV-károsodások okozta bőröregedés tüneteire. Az áfonya szabályozza a mikrokeringést a bőrben, amivel a hőérzetet is csökkentheti.
Mit együnk az egészséges barnaságért?

Görögdinnye

A görögdinnye likopin-tartalma mind az UVA, mind az UVB sugárzást elnyeli, azaz felfogja a bőrt érő káros sugarak hatásait. Emellett hatékonyan csökkenti a testhőmérsékletet, és a vérnyomást, a hőguta ellen is megvédhet minket. Magas víztartalma serkenti a felesleges folyadék felszabadulását izzadság formájában. A fényvédőkrémet és az általános napozásra vonatkozó szabályokat nem helyettesíti, de segít a bőr természetes védekezőképességének erősítésében.
Mit együnk az egészséges barnaságért?

Homoktövis

A homoktövis hatóanyagai lassítják a bőr elöregedését, azaz a ráncosodást, illetve csökkentik a narancsbőr kialakulásának kockázatát. A homoktövis elősegíti az egészséges barna szín kialakulását, csökkenti a leégés kockázatát. Napolajak alapanyagaként is használják, olaja véd a napsugárzás okozta károsodástól. Hatásos nap-égette bőr ápolásában és bőrszárazság elleni bőrápolóként is.
Mit együnk az egészséges barnaságért?

Diófélék és magvak

A dió, a tökmag, a kendermag, a chia mag és a len omega-3 zsírsavat tartalmaz, mely segít megőrizni a bőr egészségét és gyulladásgátló hatással is bír. E-vitamin tartalmának köszönhetően segíti a gyulladt, sérült bőr gyógyulását. A zsírok erősítik a kollagént és az elasztint, így védve a bőrt a napsugárzás okozta ráncosodástól. Az omega-3 és omega-6 zsírsavak az egészséges sejtfalak elengedhetetlen összetevői. Csökkentik a koleszterinszintet, ruganyossá és erőssé teszik az artériákat. A megfelelően áramló vér hozzájárul a sejtek optimális oxigénellátásához, ennek következtében a bőr gyorsabban regenerálódik, ragyogóvá és üdévé válik.
Mit együnk az egészséges barnaságért?

Sárgarépa

A sárgarépában fellelhető béta-karotin elősegíti a melanintermelést. Segít kiszűrni az UV-sugarakat, semlegesíteni a szabad gyököket. A sárgarépaolaj napozás utáni tejek, krémek, testápolók és pakolások összetevője. Kivédi azokat a kockázatokat, amelyek a ráncosodás kiváltó okai, segít például a bőrnek védekezni az UV sugarak ellen, megóvja nyáron a kiszáradástól, télen a kicserepedéstől. Barnító hatása van, de a répa napozás előtti fogyasztása szintén segíti az egyenletes barnulást. Magas fehérje- és ásványianyag-tartalma, valamint az A-vitamin előanyagai jót tesznek a bőrnek, a hajnak, a körömnek.
Mit együnk az egészséges barnaságért?

Zöld tea

Amerikai kutatók a zöld tea polifenoljainak bőrvédő hatását figyelték meg, fényvédő krémek hasznos alkotóeleme. A különböző zöld teából készült polifenolelegyeket kenőcsökben hasznosítják. Bőrünket bekenve jelentős mértékben csökkenti az ultraibolya-sugárzás okozta leégések mértékét és az ebből kialakuló bőrrák előfordulását. A napozás reggelén le kell főzni egy liter jó erős zöld teát, amit aztán el kell fogyasztani egy órával azelőtt, hogy a napra mennénk.
Mit együnk az egészséges barnaságért?

Amit nem ajánlott fogyasztani

Bizonyos ételek és italok, mint a zeller, a citromolaj, a füge, a petrezselyem, a kapor, az ánizskapor, a pasztinák, a hajdina fokozzák a szervezet érzékenységét a fényre, növelik a napsugarak káros hatásait és akár fényérzékenységet vagy allergiás reakciókat is kiválthatnak.

Ha van véleménye, kérdése a cikkel kapcsolatban, szóljon hozzá a Facebookon. Kattintson ide