Aktuális akciók
Őszi akciókŐszi akciók Őszi napok fürdőinkbenŐszi napok fürdőinkben Gyermekbarát ajánlatokGyermekbarát ajánlatok Karácsonyi ajánlatokKarácsonyi ajánlatok További ajánlatok

Mit együnk szívünk egészségéért?

2018. 10. 10. 19:50
Forrás: termalfurdo.hu
Egészség
A szív egészségének megóvása az egyik legfontosabb dolog, amit tehetünk azért, hogy elkerüljük a magas vérnyomást, a kiegyensúlyozatlan koleszterinszintet, vagy a szívinfarktust. A legtöbb szívbetegség az életmód, nem pedig a genetikai hajlam miatt következik be.

Teljes kiőrlésű gabonák

A teljes kiőrlésű gabonafélék és az azokból készült élelmiszerek rendszeres fogyasztása a vér koleszterinszintjét mérsékli, ezáltal csökkenti a szívbetegségek kialakulásának kockázatát. A korpa és a rizs, képes csökkenteni a szervezetben felmerülő glutént, amely összefüggésben áll a koleszterinszint csökkentésével, és segít megelőzni az eldugult artériákat, amelyek számos egyéb szív- és érrendszeri szövődményhez vezethetnek.

Diófélék

A mandulák, és a diófélék fajtái is kedvezően befolyásolják a szív egészségét, lenyűgöző ásványi anyagtartalma, magas magnéziumtartalma miatt. A mandula gazdag egyszeresen telítetlen zsírsavakban, E-vitaminban és rostokban, a dió omega-3 zsírsavat tartalmaz. Ez segíthet az általános koleszterinszint csökkentésében.
Mit együnk szívünk egészségéért?

Olívaolaj

Az olívaolajban többszörösen telítetlen zsírok, fontos antioxidáns polifenolok is vannak, amelyek csökkentik a szív- és érrendszer rendellenes gyulladását. Rendszeres fogyasztása nagymértékben csökkenti a stroke kialakulásának kockázatát.

Kelbimbó

A kelbimbónak jól ismert gyulladáscsökkentő és vérnyomáscsökkentő hatása.

Lazac

A lazacot gyakran az egészséges szív megőrzésének egyik legfontosabb élelmiszereként ismerik, omega-3 zsírsavak gazdag forrása, amely segít az egészségtelen koleszterinszint csökkentésében, a benne található szelén magas aránya közvetlenül kapcsolódik az antioxidánsokhoz, így csökkenti a krónikus betegségek kialakulásának esélyeit, beleértve a szív-érrendszeri szövődményeket.

Áfonya

Az antocianinok, amelyek színt adnak az áfonyáknak, szintén erős antioxidánsok, amelyek csökkenti a gyulladást, míg a magas C-vitamin, rost és kálium segíti az anyagcserét, az emésztést és a vérnyomást szabályozni, melyek mindegyike hozzájárul az egészségesebb szívhez.
Mit együnk szívünk egészségéért?

Zöld tea

A zöld tea a koleszterin felszívódását mérsékli a szervezetben. Jelentős mennyiségben megtalálhatók benne a katechinek és flavonolok, melyeknek szerepe van abban, hogy egészséges és erős szívünk legyen. A kutatások azt mutatják, ha gyakran fogyasztunk zöld teát, az közel 50% -kal csökkenti a szívroham esélyeit.

Vörösbor

A vörösbor mérsékletes fogyasztása csökkenti a vérrög képződésének esélyeit, valamint a benne lévő tanninok csökkentik a gyulladást és védik az szív-és érrendszert. Nőknél napi 1,5 férfiaknál napi 2,5 dl az ajánlott mennyiség.

Étcsokoládé

Az étcsokoládé gazdag flavonolokban, amelyek a véralvadás megelőzését segítik, ami komolyan csökkenti a stroke és a szívroham esélyeit. Az epicatechin képes csökkenteni a vérnyomást és javítani a vérerek egészségét azáltal, hogy növeli a nitrogén-monoxid szintet, ami egy nagyon fontos vegyület az egészséges szív számára.
Mit együnk szívünk egészségéért?

Alma

Az alma különösen jó antioxidáns tartalma miatt, rendszeres fogyasztásával több, mint 40%-kal csökkenthetjük a koleszterinszinteket. Egy közepes méretű alma körülbelül 3 grammnyi rostot tartalmaz, tehát a rostban gazdag étrend csökkenti a vérnyomást, a vérzsírszintet, és jótékony hatással van az inzulinérzékenységre. Egy kutatás szerint, azokban a nőkben, akik egy éven keresztül mindennap szárított almát fogyasztottak, 14 százalékkal csökkent a teljes koleszterinszint, és 23 százalékkal visszaesett a kártékony LDL koleszterin szintje.

Szóljon hozzá