Aktuális akciók
Évindító akciókÉvindító akciók Csobbanj a télbe!Csobbanj a télbe!

Négy tipp, hogy túléljük az egész napos ülést

2015. 10. 24. 08:04
Forrás: termalfurdo.hu
Egészség
A nyaralós időszak már régen véget ért és ismét irodaszékhez vagyunk szegezve, legalább napi nyolc órában. Ennek negatív hatása még akkor is érződik, ha rendszeresen edzünk.
Ha szeretnénk, hogy minél kevésbé legyen ránk rossz hatással az egész napos ücsörgés, érdemes megfogadni az alábbi néhány tanácsot.

Üljünk jó testtartással

A jó testtartást gyakorolni kell. Könnyű elfolyni és tespedni a székben, azonban a rossz testtartásnak számos hosszú távú, meglehetősen káros egészségügyi hatása van. Lehet, hogy kell hozzá néhány év, de előbb-utóbb sajnos felüti a fejét a krónikus nyakfájdalom és bemerevednek a trapézizmok. Addigra azonban már feltehetőleg késő lesz hozzá, hogy visszafordítsuk a sok éves rossz testtartás okozta károkat. A nem megfelelő testtartás az előre eső mellkas következtében olyan egyéb egészségügyi problémákhoz is vezethet, mint az emésztési vagy légzési nehézségek.
Tehát üljünk egyenesen, lábunk legyen a földön. Vállainkat enyhén húzzuk hátra, gerincünk legyen kihúzva. Ha elkezdünk előredőlni és görbén ülni, akkor keljünk fel egy kicsit és mozogjunk.

Mozogjunk

A legjobb módja annak, hogy küzdjünk az egész napos ülés hatása ellen, ha mozgunk a nap folyamán. Próbáljunk meg minden órában felállni az asztaltól és járni egyet. Ezzel egyébként a munkánk hatékonyságát is növeljük.
A megbeszéléseket ne a tárgyalóban tartsuk, hanem inkább sétálva. Menjünk el ebédelni, ne az asztalnál együnk. A mozgás következtében beindul az ízületi folyadék képződése a csípő és a gerinc környékén, ami oxigénnel és tápanyagokkal látja el azokat, illetve eltávolítja a széndioxidot, és az anyagcsere melléktermékeket a porcból.

Nyújtózkodjunk gyakrabban

Még ha testtartásunk jó és mozgunk is, akkor sem szabad megfeledkezni a nyújtózkodásról sem. Az üléstől merevvé válnak az ízületek és az izmok. Fókuszáljunk elsősorban a csípőre, a combhajlítóra és a gerincre. Legyünk óvatosak, mikor kezdjük a nyújtózást, főleg ha előtte órákon át mozdulatlanul ültünk a székben. Nyújtás közben figyeljünk a megfelelő légzésre és az izmainkra.

Igyunk sok vizet

Tartsunk egy nagy, legalább másfél literes palackot az asztalunkon. A víz segít megőrizni testünk természetes folyadék egyensúlyát, fokozza az anyagcserét, energetizálja az izmokat és felfrissíti a bőrt.
Iratkozzon fel értesítéseinkre, hogy ne maradjon le a fürdőkkel, fürdővárosokkal kapcsolatos legfontosabb és legfrissebb hírekről! Kattintson az alábbi gombra...