Aktuális akciók
Fürdőbelépő ajándékbaFürdőbelépő ajándékba Karácsonyi ajándéktippekKarácsonyi ajándéktippek

Őszi piaci körkép – Most semmi sem maradhat titokban

2015. 09. 27. 20:45
Szerző: Werkner Anita  Forrás: termalfurdo.hu
Egészség
Szeptemberrel elkezdődik az évnek az utolsó olyan időszaka, mikor még roskadásig vannak a piaci kofák asztalai áruval. 
Ahogy telik az ősz és egyre közeledik a tél, úgy tűnnek el szépen lassan az egészséges finomságok, majd végül maguk az árusok is piacról. Éppen ezért addig kell alaposan feltankolni vitaminból, amíg még bőven van ínycsiklandó választék. Nézzük, milyen pozitív egészségügyi hatással bírnak a leggyakoribb őszi gyümölcsök.

Alma

Mindenki ismeri a mondást: „napi egy alma, az orvost távol tartja”. Bár a helyzet sajnos korántsem ilyen egyszerű, tény, hogy az alma számtalan jótékony hatással bír. Van benne C-, A- és B-vitamin, továbbá kálium, kalcium, cink, fluor, jód és szelén tartalma is számottevő, ezek pedig mind szükségesek egészségünk megőrzéséhez, illetve az ellenálló immunrendszer kialakításához. Az almában fellelhető pektin nevű rostanyag az emésztésre és bélflórára gyakorol pozitív hatást, de jót tesz a vér koleszterin szintéjének is, továbbá cukorbetegek számára is ajánlják, mivel a pektin a vékonybél falát bevonva csökkenti a cukor felszívódását. Az almát nyersen, héjastól érdemes fogyasztani, mivel így tartalmazza a legtöbb élelmi rostot.

Körte

A körtét is elsősorban a rostok miatt érdemes fogyasztani, de emellett vitamin és ásványi anyag tartalma is jelentős. A körte jelentékeny mennyiségben hordoz C-, B6- és K-vitamint, de van benne kálium, kalcium, vas, magnézium és folsav is. A benne található bórnak köszönhetően a körte segít megelőzni a csontritkulást, továbbá fokozza a mentális éberséget.

Szilva

A szilva remekül oltja a szomjúságot, hiszen 85 százaléka víz. A lila gyümölcsben fellelhető vitaminok közül az A-, B- és C-vitamint érdemes kiemelni. Az ásványi anyagok közül kálium, kalcium, foszfor, magnézium és cink tartalma jelentős. Ezeknek köszönhetően a szilva jótékony hatással van az immunrendszerre, továbbá a szív- és érrendszeri megbetegedésekkel szemben is védelmet nyújt. Akárcsak az alma és a körte, a szilva is jelentős rosttartalommal dicsekedhet, a héjában található cellulóz remekül megmozgatja a beleket, kiváló orvosság székrekedés esetén.

Szőlő

A szőlő fokozott szellemi munka idején kifejezetten hasznos, mivel jelentős hatást tud gyakorolni a vércukorszintre, ezáltal képes gyorsan felfrissíteni a fáradt szervezetet, illetve pótolni az elvesztett izomenergiát. A szőlőben fellelhető vitaminok és ásványi anyagok közül ki kell emelni a foszfort, a kalciumot, a káliumot, a magnéziumot, a cinket és a szelént – ezek ugyanis jelenetős mennyiségben fordulnak elő az őszi gyümölcsben. Továbbá a szőlő B1-, B2-, C- és K-vitamin, illetve folsav tartalma is számottevő. A bogyók az emésztőrendszerünkre is jótékony hatással vannak, ugyanis a bennük található élelmi rost segíti a bélműködést és az emésztést. A benne felelhető jelentős mennyiségű víz miatt jól oltja a szomjat, emellett vizelethajtó hatással is bír.
Iratkozzon fel értesítéseinkre, hogy ne maradjon le a fürdőkkel, fürdővárosokkal kapcsolatos legfontosabb és legfrissebb hírekről! Kattintson az alábbi gombra...