Quantcast

Aktuális akciók
Tavaszi akciók Tavaszi akciók Tavaszi fürdőtippekTavaszi fürdőtippek

Sportolj hidegben is a szabadban, segítünk

2015. 10. 17. 08:10
Forrás: termalfurdo.hu
Egészség
A szabadban edzésnek talán pont a hűvösebb időben van a legtöbb haszna; ennek ellenére sokan inkább begubóznak, ha jön a hideg, és csak akkor dugják ki az orrukat a lakásból, ha nagyon muszáj.
Idén ne hagyja, hogy motiválatlanná tegye az ősz és a tél, hiszen ez az időszak a legmegfelelőbb az izomerő és az állóképesség fejlesztésére. Az alábbi tippek segítenek, hogy fittek és eltökéltek maradjunk akkor is, ha a levegő már lehűlt.

Öltözzünk rétegesen

A mozgás jelentős mennyiségű hőt generál; olyannyira, hogy azt érezhetjük, a valóságosnál jobban melegünk van. Azonban, amint az izzadtság kezd megszáradni, elkezdünk fázni. Ezért érdemes rétegesen öltözködni, hogy amint melegünk lesz, megszabadulhassunk egy rétegtől, amit később vissza tudunk venni, ha fázunk.
Érdemes kísérletezni, hogy mi a számunkra legmegfelelőbb ruházat; ez természetesen attól is függ, hogy milyen intenzitású edzést végzünk éppen. Azt sem árt fontolóra venni, hogy az olyan kevert mozgásformák közben, mint a gyaloglással váltott futás könnyebben megfázhatunk. A ruhákat úgy érdemes rétegelni, hogy alulra valamilyen vékony, szintetikus anyagot (például polipropilént) veszünk, ami felszívja az izzadtságot, erre veszünk gyapjút szigetelés végett, majd egy vízálló, lélegző utolsó réteget.

Védjük a kezünket, a lábunkat és a fülünket

Amikor nagyon hideg van, a vér kiáramlik a kezekből és a lábakból a testünk központja felé, hogy melegen és védve tartsa a belső szerveinket; ebből kifolyólag kezünk és lábunk könnyebben elfagy. Próbáljunk ki vékony és vastagabb, esetleg ujjatlan kesztyűket is. A kesztyűt még azelőtt húzzuk fel, hogy kihűlne a kezünk, és vegyük le, ha elkezd izzadni. Ne felejtsünk el sapkát vagy fejpántot viselni, hogy a fülünk se fagyjon le.

Igyunk sok folyadékot

Akárcsak melegben, hidegben is jól hidratáltnak kell maradni edzés közben. Igyunk edzés előtt, közben és után, még akkor is, ha nem érzünk szomjúságot. Nehezebb észrevenni, de hűvös időben ugyanúgy ki tudunk száradni az izzadás, a felgyorsult légzés és a fokozott vizeletürítés következtében. Mivel a hidegben nehezen ver ki minket a víz, lehet, fel sem tűnik, hogy folyadékra lenne szükségünk. Ez meglehetősen veszélyes, hiszen úgy száradhatunk ki, hogy szinte észre sem vesszük. Ha meg akarunk róla bizonyosodni, mennyi folyadékot vesztettünk, álljunk a mérlegre edzés előtt és után. Ha a különbség legalább fél kilogramm, akkor mindenképpen utána kell tölteni.

Ne feledkezzünk meg a fényvédelemről

Hideg időben ugyanolyan könnyen le lehet égni, mint nyáron, sőt hóban vagy nagy magasságban akár még jobban. Használjunk olyan napkrémet, ami véd az UVA és UVB sugárzástól is. Óvjuk ajkainkat és szemünket is a káros sugaraktól.

Nézzünk időjárás jelentést

Mindig tájékozódjunk, hány fok van odakint, illetve mennyire fúj a szél, mielőtt elindulnánk edzeni a hidegben. Ha a körülmények túlságosan veszélyesek, inkább maradjunk otthon. A csúszós utak valódi rizikófaktort jelentenek, és a nagyon hideg, szeles időjárás sem tesz jót az érzékenybőrűeknek.

Melegítsük fel a levegőt

Ha már annyira hideg van, hogy az kívül esik a komfortzónánkon (mínusz tíz fok körül), érdemes felmelegíteni a levegőt, amit belélegzünk. Ehhez használhatunk sálat, vagy akár arcmaszkot is.
Iratkozzon fel értesítéseinkre, hogy ne maradjon le a fürdőkkel, fürdővárosokkal kapcsolatos legfontosabb és legfrissebb hírekről! Kattintson az alábbi gombra...

Hévízi wellness -30%!

Jöjjön júniusban most 30% kedvezménnyel Hévízre a Hotel Európa Fit****superior szállodába, ahol az extra kedvezményes árak mellett 8 beltéri és kültéri úszó-, élmény- és gyógymedence, kétszintes szaunavilág, félpanziós ellátás, változatos programkínálat várja Önt. Ne maradjon le erről az ajánlatról, amely a tökéletes pihenést kínálja most különleges áron! Az ajánlat visszavonásig érvényes.Megnézem