Aktuális akciók
Őszi akciókŐszi akciók Szenior és gyógykúra ajánlatokSzenior és gyógykúra ajánlatok Hétköznapi ajánlatokHétköznapi ajánlatok További ajánlatok

Több energiára vágyik? Fogyni akar? Egyen dióféléket!

2017. 09. 11. 19:11
Forrás: termalfurdo.hu
Egészség
Az őszi hangulathoz és őszi ételekhez és süteményekhez szorosan hozzátartoznak a diófélék és egyéb csonthéjas és olajos magvak. Ilyenkor érik az év friss termése, ami hosszú hónapokra ellát bennünket a téli és tavaszi étkezéshez nélkülözhetetlen diófélékkel. Tudtak róla, hogy ezek a magvak nemcsak nagyon finomak, de egészségesek is, sőt még a diétát is segítik?

Kiváló az egészségmegőrzéshez

Kutatási eredmények bizonyítják, hogy a nap mint nap, rendszeresen fogyasztott friss, nyers dió, mogyoró, mandula csökkenti a krónikus betegségek kockázatát és segíti a fogyást. Az eredményt néhány éve hozták nyilvánosságra, azóta érvelnek a kutatók és az egészségügyi szakemberek diófélék mellett, fogyasztásukról ugyanis évtizedeken át lebeszélték az embereket a magas kalória és zsírtartalmuk miatt. A vizsgálatok azóta bebizonyították, az egészséges zsírok természetes állapotukban segítségünkre lehetnek a szívbetegség, rák és degeneratív állapotok megelőzésében.

Jót tesz a szívnek és az érrendszernek

A csonthéjasok többnyire telítetlen zsírsavat tartalmaznak, amely elősegíti a szív egészségét és rendkívül fontos az agy optimális működéséhez. Már napi 10 gramm nyers dióféle fogyasztásával csökkenthetjük a szívbetegségek kockázatát és növelhetjük fogyókúránk sikerességét. Szénhidráttartalmuk tekintetében ugyanis a csonthéjas olajos magvaknál nagyrészt keményítőről, illetve élelmi rostokról beszélhetünk. Ásványi anyagok közül magnézium, kalcium, kálium, foszfor, cink, mangán és vas található meg bennük nagyobb mennyiségben. Az olajos magvak és az ezekből kinyert olajok, a vitaminok csoportjain belül gazdagok a B-vitaminban is.

Sokféleképpen fogyaszthatjuk

A legegészségesebb csonthéjasok a dió, a földimogyoró, a makadámdió, a kesudió és a mandula. Sokféle módja van annak, hogy szervezetünkbe kerüljenek. Mindenki saját ízlésének megfelelően választhat az olajos magvakból. Lehetnek sós, édes vagy natúr ízesítésűek. Fogyaszthatjuk reggeli müzliben, salátáinkba keverve, kis mennyiségben étcsokiba burkolva vagy baráti társaságban egészséges rágcsaként. Használhatjuk a dióféléket és a magokat levesekhez vagy húsokhoz is, nagyon sok ilyen receptet találunk. Akár csak ízesítésként, akár a húsok panírozásához vagy levesbetétként is jó ízt adhatnak az ételnek. Ha magában fogyasztjuk a diót, a mogyorót vagy mandulát, akkor is adhatunk neki egy kis pikáns ízt, ha rápirítunk vagy összetörve lekvárral, mézzel vagy sós paprikakrémmel kikeverjük.

Húsmentes étrend esetén ajánlott

Vegetáriánus étrend esetében is fontos szerepet kapnak az olajos magvak, mivel szervezetünket ásványi anyagokkal, rostokkal és vitaminokkal látják el. De nem csak húsfélék pótlására alkalmasak az olajos magvak, amennyiben gyermekünk allergiás a tehéntejfehérjére, kénytelenek vagyunk a tejtermékeket kiiktatni étrendjéből. Az így elveszített tápanyagokat azonban pótolni kell. Ilyen esetben is nagy segítséget jelenthetnek, például finomra darált formában az ételekbe keverve. Mivel az olajos magvak számtalan zsíroldékony vitamint tartalmaznak, ahogy növényi zsiradékot és kalciumot is, rendkívül táplálóak.

Szóljon hozzá