Aktuális akciók
Őszi akciókŐszi akciók TOP 10 őszi fürdőtippTOP 10 őszi fürdőtipp További ajánlatok

Visszeres panaszok? Így enyhítsük őket nyáron

2019. 08. 10. 08:10
Forrás: termalfurdo.hu
Egészség
Mi az a visszér? Mitől alakul ki? Gyógyíthatjuk? Hogyan segít rajta a váltófürdő és a szauna? Mire kell figyelnünk a nyári szezonban, ha visszér problémával küzdünk? Íme, a válaszok.

Mi az a visszér?

Az erek behálózzák egész testünket, a verőerek a szívünk felől szállítják az oxigén-dús vért, a visszerek biztosítják a szövetektől a szén-dioxiddal dús vér elszállítását. A visszér betegsége ezeknek a vénáknak az elégtelen működése. Ilyenkor teljesen megvastagszik az érfal és nem képes hatékonyan eljuttatni az elhasznált, szén-dioxid-dús vért a szív felé. Az állandó terhelés alatt a láb vénáinak érfalai meggyengülnek. Főleg a lábszáron és a combon figyelhetjük meg a 2-4 mm vastag egyenes lefutású kékes színű, vagy az 1 mm-nél vékonyabb, piros, szerteágazó értágulatokat.

Mitől alakul ki?

Okozhatják rossz életviteli szokások, de ha nem, vagy kevesebb alkoholt fogyasztunk, leszokunk a dohányzásról, megszabadulunk a túlsúlytól, máris tettünk azért, hogy megelőzzük a visszerek kialakulását. A nőknél nagyobb valószínűséggel alakul ki, de felelősek lehetnek a gének is, a terhesség után vagy közben is kialakulhat, és az idő múlásával is veszítenek rugalmasságukból a vénák falai.

Gyógyíthatjuk?

Ha már az első panaszok előfordulásakor orvoshoz fordulunk, valamint életmódot változtatunk, és rendszeresen megvizsgáltatjuk, megelőzhetjük az újbóli kialakulásukat, és olyan szövődményektől sem kell tartanunk, mint a trombózis. Az úszás, a gyaloglás, a kerékpározás, a jóga és a nyújtás mind-mind elősegíti a gyógyulást. Az úszás során a hideg víz összehúzza a vénák falában lévő simaizmokat, mely segíti a vénás visszaáramlást. A vízben a lábak és a visszerek is tehermentesítődnek, a mozgás hatására javul a keringés, a vénás visszaáramlás és az erek tónusa is.

Váltófürdő, szauna, avagy gyógyuljunk a fürdőben

A szaunázás nemcsak a forróságban való tartózkodást jelenti: szorosan hozzátartozik a hideg fürdő vagy zuhany is. A lehűtést érdemes a lábaktól kezdeni. A lábakon végzett hirtelen érösszehúzás segít megelőzni a visszerek kialakulását. A szaunázást azonban ne vigyük túlzásba!
A váltófürdő a láb egyik legjobb barátja. A hideg-meleg váltófürdő ugyanis stimulálja az ereket, ezáltal erősíti az érfalakat. Felpezsdíti a láb vérkeringését, ami különösen a visszeres lábnak tesz jót, fájdalomcsillapító hatása miatt.
A Kneipp-taposó is segítségünkre lehet a visszeres panaszaink enyhítésében, rendszeres használata ugyanis javítja az anyagcsere-folyamatokat, hatására a salakanyagok gyorsabban távoznak, továbbá segít megelőzni a gyulladások kialakulását. Jól alkalmazható keringési zavarok, feszült izmok és kimerültség esetén is. Számos fürdőben találkozhatunk Kneipp-taposó medencékkel, az alábbi linken láthatja, melyekben.
Visszeres panaszok? Így enyhítsük őket nyáron
Kneipp-taposó

Jó tanácsok a nyári hónapokra

A nyári melegben kitágulnak az erek, feltűnőek lesznek, így megnőhet a szövődmények kockázata is.
  1. Annak érdekében, hogy a vérünk ne sűrűsödjön be, napi 2-3 liter vizet fogyasszunk, azonban a koffein- és alkoholtartalmú italokat kerüljük el.
  2. Az ülőmunkát végzők rendszeresen álljanak fel, és mozgassák meg végtagjaikat, sokat sétáljunk, ússzunk, fussunk, vagy biciklizzünk, mert a mozgás jót tesz a vénáknak, azonban a hirtelen erőkifejtést igénylő sportokat hanyagoljuk.
  3. A forró fürdőt hanyagoljuk visszeresség esetén, ússzunk vagy tornázzunk inkább a hideg vízben.
  4. Ha utazunk, akár busszal, autóval, vagy repülővel, tartsunk pihenőt, álljunk fel sűrűbben, sétáljunk kicsit, mozgassuk meg lábunkat.
  5. A nagy melegben kevésbé esik rosszul a hirtelen hideg zuhany, így ha tehetjük, minden nap váltott, hideg-meleg zuhanyt használjunk.
  6. Tornáztassuk, erősítsük értornával, lábizmokat edző gyakorlatokkal.
  7. Ha kánikula van, kerüljük a nagyon magas sarkú cipőket, mert megterheli a vázizomzatot, akadályozza a véráramlást.
  8. Ha tehetjük, hordjunk minél gyakrabban kompressziós zoknit, ami serkenti a vérkeringést a lábszárban.
  9. Együnk minél több gyümölcsöt és zöldséget, fogyasszunk magnéziumban, rostban gazdag élelmiszereket, mérsékeljük a sófogyasztást.

Ha van véleménye, kérdése a cikkel kapcsolatban, szóljon hozzá a Facebookon. Kattintson ide