Quantcast

Aktuális akciók
Őszi wellness akciókŐszi wellness akciók

A magyar gyógy-, és egészségturizmus fejlődése várható

2009. 12. 15. 15:10

Fürdőzés
December közepén adták át a Gyulai Várfürdő legújabb fejlesztését, a Castello Szaunaparkot. A Magyar Turizmus Zrt. szerint az ilyen fürdőfejlesztések jól illeszkednek az elkövetkező évek egészségturisztikai céljaihoz, melyet marketingjében is hangsúlyosan fog képviselni kül- és belföldön egyaránt. Cél, hogy 2015-re Európa gyógynagyhatalma legyünk.
A nemzeti turisztikai marketingszervezet, 2010-12. évi marketingstratégiájában az egészségturizmus kiemelt termékként szerepel a belföldi és a külföldi marketingkommunikációban. A Magyar Turizmus Zrt. ezzel a Nemzeti turizmusfejlesztési stratégia, illetve az Országos egészségturizmus fejlesztési stratégia céljaihoz igazodik. Utóbbi fő célkitűzése, hogy Magyarország 2015-re Európa vezető gyógyító nagyhatalma legyen.
A Magyar Turizmus Zrt. tevékenységét a témaévek határozzák meg. 2008 után 2011-ben újra a "termálszektor" kap majd főszerepet. 2011-et ugyanis az egészségturizmusnak szenteli a Zrt., valamiképp folytatva a 2008-as, Vizek Éve projektet. 2010 egyébként a Fesztiválok Éve lesz.
A nemzeti turisztikai marketingszervezet részben promóciós kampányokkal - kiadványokkal, hirdetési felületek vásárlásával - részben szakújságírók vendéglátásával igyekszik a magyar gyógyturizmus imázsát növelni.  Nem csak a nyugat-európai turistákat célozzák meg, de a környező országokban, Lengyelországban is népszerűsítenek. A kiadványok, plakátok mellett road show-k, szakmai találkozók és tanulmányutak segítségével. A külföld mellett - ahogyan egy-egy marketingkampányukkal találkozva megállapíthatjuk - a hazai piacon is igyekeznek eladni "a terméket". A témaéveket mindig hangsúlyos belföldi kampánnyal, regionális akciókkal kötik össze.
2009-ben a gazdasági válság negatív hatása az egészségturizmusba is begyűrűzött. A gazdasági válságból – szakértők véleménye szerint – viszonylag lassan fog magáhoztérni a turizmus. Az ágazatban minden bizonnyal hangsúlyos szereplő lesz  a nemzetközi kutatások szerint egyre trendibb egészségturizmus.
Az hogy 2015-re Európa vezető egészségturisztikai kínálata legyen a magyar, természetesen nem pusztán marketing kérdése. Az Országos egészségturizmus fejlesztési stratégia  feladatai elsősorban a tárgyi feltételek megteremtésére irányulnak. Ezek közé tartozik a fürdőszolgáltatások olyan jellegű bővítése, mint például a gyulai szaunapark. Ám manapság nem is lehet említeni olyan nagyhírű gyógyfürdőt, ahol ne zajlana éppen valamilyen projekt - tartson az akár az elején, közepén vagy végén. Bükfürdőn, Zalakaroson a közelmúltban is nagy fejlesztések voltak, ám még továbbiak vannak tervbe véve. Hajdúszoboszlón, Szegeden, Siklóson nagyban zajlanak a munkálatok, de Makón, Harkányban, Barcson, Cserkeszőlőn, Pápán is rendelkezésre állnak a pályázati pénzek a fejlesztések beindításához.
Feladat lesz bőven, az utóbbi évek fejlesztései, az új fürdők ugyanis még nem rajzolták ki azt a képet, mely különösen vonzóvá tehetné a hazai kínálatot. A tervek nagyszabásúak, de még sokat kell tenni 2015-ig.
Iratkozzon fel értesítéseinkre, hogy ne maradjon le a fürdőkkel, fürdővárosokkal kapcsolatos legfontosabb és legfrissebb hírekről! Kattintson az alábbi gombra...