Durván leköröztük az európai átlagot
A Turisztikai Világszervezet legfrissebb jelentése szerint Magyarországon a külföldi turisták száma háromszor olyan gyorsan növekedett, mint az európai átlag 2014 első tíz hónapjában.
A Turisztikai Világszervezet (United Nations World Tourism Organization - UNWTO) a 2014. év első tíz hónapjára vonatkozó statisztikákra alapozva kiadta World Tourism Barometer (Volume 12, December 2014) című jelentését. Míg Európában 4,0 százalékkal emelkedett a turistaérkezések száma, Magyarországot nemzetközi összehasonlításban is kiemelkedő eredmények jellemezték: a nemzetközi turistaérkezések számának (+13,4 százalék) és a turisztikai bevételeknek (+9,8 százalék) a növekedését tekintve egyaránt hazánk áll az élen versenytársai között. Magyarország közvetlen versenytársai a vizsgált időszakban vegyes eredményekről számoltak be: esetükben a nemzetközi turistaérkezések számának változása -12,5 százalék és +13,0 százalék között, a turisztikai bevételek változása -51,3 százalék és +2,1 százalék között mozgott.
Jó országmarketing
A Magyar Turizmus Zrt. közleménye kiemeli: az eredmények a Magyar Turizmus Zrt. országmárka-stratégiájának is köszönhetőek. Hazánk országmarketingje komoly nemzetközi sikereket ér el a Bloom Consulting minősítése alapján. A madridi székhelyű, országmárka-kutatásokra specializálódott Bloom Consulting legfrissebb tanulmánya szerint Magyarország - Ausztriához hasonlóan - az országmárka-stratégia minősítés alapján AA, azaz erős besorolást kapott. Ez a második legjobb minősítés, ami azt jelenti, hogy a magyar országmarketing megfelel a turisták igényeinek.
Forrás: Magyar Turizmus Zrt.