Quantcast

Aktuális akciók
Őszi wellness akciókŐszi wellness akciók

Elkeserítő: mozgás helyett a tévé előtt ül a magyar

2015. 01. 13. 19:42

Fürdőzés
A magyarok 67 százaléka kávézással kapcsolódik ki, ha csak tíz perc szabadideje van, ha azonban több órát is pihenéssel tölt, inkább tévézik vagy zenét hallgat. Mozgással vagy kulturális tevékenységgel az emberek kevesebb, mint 30 százaléka töltődik fel - derült ki a Nespresso kutatásából.
A kutatás rámutat arra is, hogy a további legnépszerűbb energetizáló, kikapcsolódási módszerek tíz perces időráfordítás esetén a beszélgetés majd a sétálás. A cigarettás dobozért a megkérdezettek 31 százaléka nyúl és csak 21 százalék gondolja úgy, hogy relaxálni, vagy beállni a zuhany alá hasznos ahhoz, hogy gondolatait és teendőit rendezni tudja.
Az emberek jelentős része, aki a tíz perces feltöltődési lehetőségek közül a kávézást választotta, nagy valószínűséggel a sétára és a gyors zuhanyzásra is igennel válaszolt és nemet mondott a káros tevékenységekre, a cigarettázásra, vagy arra, hogy gyorsan bedob egy italt, tehát feltehetőleg élénkítésre használja a kávét.
A tévé a legnépszerűbb
Hosszabb szabadidejét a lakosság 85 százaléka tévénézéssel, zenehallgatással, 75 százaléka baráti, vagy családi beszélgetésekkel tölti, ezt a könyv- vagy újságolvasás és az internetezés követi. A megkérdezettek 52 százaléka kertészkedéssel vagy barkácsolással, 39 százalékuk kávézással, teázással, 30 százalékuk mozgással, 24 százalékuk pedig kulturális programmal kapcsolódik ki.
Míg a tíz perces kávészünet társadalmi hovatartozástól vagy lakóhelytől függetlenül széles körben elterjedt, addig több órás szabadidejüket leginkább a magas iskolai végzettséggel rendelkező, budapesti fiatalok töltik kávézással, teázással, tehát szociális programként, beszélgetésre, információ cserére, kikapcsolódásra használják. Az emberek túlnyomó többsége azonban egyoldalú információáramlással, leginkább a TV-nézéssel vagy zenehallgatással tölti több órás szabadidejét.
A Tárki által 2014 év végén több mint 1000 fős reprezentatív mintavétellel végzett kutatás célja az volt, hogy feltérképezze a magyar lakosság véleményét az alapján, hogy hogyan piheni ki magát akkor, amikor csak tíz perc áll rendelkezésére egy rohanós napon, illetve milyen módon töltődik fel, ha több óra szabadideje van.
Forrás: eletforma.hu
Iratkozzon fel értesítéseinkre, hogy ne maradjon le a fürdőkkel, fürdővárosokkal kapcsolatos legfontosabb és legfrissebb hírekről! Kattintson az alábbi gombra...