Hazánk hangsúlyosan szerepel Európa új imázsfilmjében!
Két belgrádi filmes készítette el az öreg kontinens új imázsfilmjét, miután forgatókönyvüket egy nívós pályázaton első hellyel díjazták.
A londoni World Travel Market kiállításon mutatták be idén novemberben Európa új turisztikai promóciós kisfilmjét, amelyet az ETC megbízásából készített a Screen South ügynökség. A négy perces szpotot a EuroShorts Európa - egy végtelen utazás című filmes pályázat nyertes alkotói rendezhették. A megmérettetés komolyságát jelzi, hogy a bíráló bizottság elnöki tisztét Sir Allan Parker, tizenkilencszeres BAFTA-díjas filmrendező töltötte be.
A két fiatal belgrádi filmes szakember, Benoit Detalle és Marija Jacimovic összesen 20 000 eurót és egy-egy első osztályra szóló InterRail bérletet kapott, hogy a nyertes forgatókönyv alapján el tudják készíteni a filmet. A Roll the Dice (Vesd el a kockát) című kisfilm rendezői alapötlete, hogy az ellenkező irányba induló főszereplők két dobókocka segítségével döntenek a következő úti célról, hogy később összetalálkozva együtt folytassák az utazást. Az így felfűzött cselekményszál szerint a kisfilm véletlenszerűen mutatja be Európa országait, mindenhonnan kiragadva egy-egy hangulatot, apró emléket. A magyarországi forgatás során a Magyar Turizmus Zrt. nyújtott szakmai segítséget a film készítőinek. Az MT Zrt. aktív közreműködésének köszönhetően a tervezetthez képest jóval több magyarországi képkocka került a filmbe, ugyanis olyan témákat is hazánkban vettek fel, amelyeket más országokban terveztek feldolgozni.
Gerbeaud cukrászda, Széchenyi Lánchíd, Vajdahunyad vár, Országház, Szoborpark és szőlő-, borkultúránk jelenik meg egy-egy pillanat erejéig, a Széchenyi fürdőből sajnos csak a Gerbeaud enteriőrje előtti Buffet vágóképet tették bele - ám ez így is valóban jóval több, mint amit más országok kaptak.
Az alkotók szemén át Európa nem más, mint egy felfedezésre váró, hatalmas játszótér, meghódításának minden perce pedig remek mulatság. Nézzük csak!
Termálfürdő.net