Ki a legjobb turista?
Az Expedia online utazási portál idén is elkészítette a Best tourist (a legjobb turista) elnevezésű nemzetközi tanulmányát, amely 4000 szállodavezető megkérdezésén alapul, és amelyben 31 ország turistáinak viselkedéséről, szokásairól faggatták a válaszadókat.
A legkedvesebb vendégeket tíz kategóriába sorolták, például a nagyvonalúság, az öltözködés, a helyi étkek iránti érdeklődés alapján. Tavaly csak Európában vizsgálódtak, idén kiterjesztették a felmérést Észak- és Dél-Amerikára, valamint néhány afrikai országra is. Az idei felmérésben a japánok végeztek az élen: a 100 adható pontból 68-at kaptak, így az összesített lista vezetői lettek. Kiváló szereplésük elsősorban kitűnő modoruknak, elégedettségüknek és udvariasságuknak köszönhető, amit a szállodások a világon mindenütt nagyra értékeltek. A második helyre a németek kerültek, holtversenyben a britekkel - 53-53 pontot érve el. A harmadik helyen a kanadaiak vannak, akik saját hazájukban is szívesen látott vendégek. A sereghajtók a kínaiak, az indiaiak és a franciák lettek, akiktől a szállodások pontokat vontak le a vendéglátók nyelve és konyhája iránti érdektelenségük, illetve rendetlenségük okán. A németek tisztaságuknak és jó modoruknak köszönhetik magas pontszámukat, valamint a törekvésüknek, hogy legalább alapszinten megbírkózzanak a helyi nyelvvel. Ugyanakkor lepontozták őket szűkmarkúságukért: nem vagy alig adnak borravalót, és e tekintetben a felmérés szerint csak a franciákról állítottak ki rosszabb bizonyítványt a szállodások. A leghálásabbak és a legnagyvonalúbb borravalózók az amerikaiak a felmérés szerint.