Quantcast

Aktuális akciók
Őszi wellness akciókŐszi wellness akciók

Linz lehet a Dunakanyar példája

2013. 12. 05. 11:40

Fürdőzés
Az állam személyhajózási szerepvállalását követően a Dunakanyar önkormányzatai sürgetik a mielőbbi fejlesztéseket, melyek az EU Duna-stratégiájával is találkozhatnak. Régóta dédelgetett tervek valósulhatnak meg, a folyó és környezete végre az őt megillető turisztikai attrakcióvá válhat.
Pest megye közgyűlése az Európai Unió Duna-stratégiájára fűzve fogadta el a hosszú távú területfejlesztési koncepcióját. A regionális program nem csak a régió wellness turizmusának fellendítését, de a kulturális és művészeti cserekapcsolatok ösztönzését, illetve a belvízi hajózás előmozdítását is tartalmazza. Ez utóbbi törekvést szolgálná egyebek mellett a folyami kirándulóhajók és magánjachtok hajózási, illetve kikötőrendszerének bővítése, modernizálása - tájékoztatott Ambrus András sajtófőnök a tervekről.
A Dunakanyar hajóközlekedésének visszaállításáért lobbiznak
11 helyi település polgármestere a kormány több tagjához levelet juttatott el, amelyben azt kérik, hogy a kormány éljen a Mahart PassNave Személyhajózási Kft. többségi tulajdonrészének megvásárlásával megnyílt lehetőséggel, és kezdje meg a Dunakanyar menetrend szerinti személyhajózásának újjászervezését.
A Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. október közepén 750 millió forintért vásárolta meg a Mahart PassNave Személyhajózási Kft. 51 százalékos tulajdonrészét. A vásárlást bejelentő sajtótájékoztatón Németh Lászlóné nemzeti fejlesztési miniszter azt mondta, az állam egy versenyképes cégben szerzett döntő tulajdonhányadot, és ezzel a dunai személyhajózás további növekedésének nyertese lehet.
Az aláírók szerint a Dunakanyarhoz méltatlan turisztikai érdeksérelemmel jár, hogy a Mahart PassNave 1980. óta fokozatosan csökkentette a hajójáratokat, 2010-ben felszámolták a Budapest-Nagymaros járatot, valamint a még közlekedő Budapest-Esztergom járat által elérhető Dömös és Zebegény hajóállomást megszüntették.
A térség polgármesterei szerint a Dunakanyar személyhajózásának elsorvasztása ellentmond a Duna-stratégiának, miközben a térség egyik legnagyobb turisztikai attrakciója lehetne a Duna menti kerékpárút-, település- és szolgáltatásfejlesztések összekapcsolása a kerékpárszállítást lehetővé tevő hajóközlekedéssel.
A dokumentum aláírói javasolják, hogy elsősorban a Szentendrei-Dunaágban állítsák vissza a hajóállomásokat, és hosszú távon foglalkozzanak az elöregedett hajópark felújításával, a közúti forgalommal menetidőben és tarifában versenyképes hajóforgalom megszervezésével.
A jó példa: Linz
Linz egyre nagyobb szerepet tölt be a dunai hajós turizmusban. A város már évekkel ezelőtt felismerte a folyami hajózásban rejlő gazdasági lehetőségeket, és rövid idő alatt rendkívüli fejlesztéseket hajtott végre.
A város jó turisztikai adottságai mellett, kiépítettek egy téli hajókikötőt is, amelyben tavaly már 50 nemzetközi szállodahajó várakozott a 2013-as szezon kezdetére. A város a kiemelkedő eredmények miatt ebben az évben e témának szentelte éves nemzetközi turisztikai fórumát, amelyre meghívást kapott a Magyar Turizmus Zrt. ausztriai képviselete, valamint a Budapest és környéke régiós marketing igazgatóság is. A mintegy 200 nemzetközi vendég részvételével zajló eseményen Sztojanovits Kristóf régiós igazgató A Duna, mint kulturális lehetőség című kerekasztal-beszélgetésen ismertette a legújabb hazai fejlesztéseket, a kiemelt beruházások turisztikai jelentőségét, valamint külön kitért a megújult budapesti kulturális kínálatra is. Thomas Bogler, a Viking River Crusies alelnöke a megbeszélésen hangsúlyozta, hogy bár rendkívül nagyra értékelik Linz fejlesztéseit, és a tartozódási idő növelésére is ígéretet tett, Budapest szerepét továbbra is kiemelten kezelik. Elmondta továbbá, hogy a Viking 12 új hajója várhatóan további, jelentős vendégszám-emelkedést fog hozni Budapest számára.
Forrás: Turizmus.com
Iratkozzon fel értesítéseinkre, hogy ne maradjon le a fürdőkkel, fürdővárosokkal kapcsolatos legfontosabb és legfrissebb hírekről! Kattintson az alábbi gombra...